Replica C50

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door robertsp »

Sowieso een toffe :)
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Replica C50

Bericht door nielspbr »

lowrider schreef:"Super".. Geinige pling-plong custom.

...

Meer op http://www.bikeexif.com/super-cub

Begrijp alleen de bonneville link niet... zolang het beestje maar een pakkende naam heeft.
Schijnbaar zijn ze van plan hun creatie mee te nemen naar speedweek 2013 te bonneville.
Afbeelding


Denk grondverf grijs en een fat down, wat hou je over?

Nexus6
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 aug 2010 14:46
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door Nexus6 »

Nog 3 maanden en dan heb ik de Super50 reeds 3 jaar in bezit.

Actuele kilometerstand 12.422km.

Wat is er in die tijd vervangen/onderhoud
- 1 bobine.
- 1 achterband
- 2 bougie
- 1 kleppenstellen
- 1 luchtfilter reinigen
- 6 keer oliewissel.
- 1 ledlampje achterlicht

Binnenkort te verwachten onderhoud:
- remschoenen achter opschuren of vervangen. (janken nogal de laatste tijd)
- nieuwe voorband.

Huidige staat bromfiets zie foto.
Kort samengevat ik geef mijn Super50 voor deze periode een dikke voldoende :wink:
Bijlagen
smc50.jpg
-- Het viertakt geluid is een prachtig opiaat als je het niet te serieus neemt --

kikkeraap
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jan 2013 19:50
Bezit: Nog geen :(

Re: Replica C50

Bericht door kikkeraap »

Super om te horen dat de SMC zo scoort :) Mijn SMC heeft slecht 1/10 op de teller staan. Als het weer mee zit, wordt het tijd om wat afstand in te halen :)

Gizmo
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2013 13:00

Re: Replica C50

Bericht door Gizmo »

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een SMC. Bevalt prima, ik heb 2 vraagjes
- Terugschakelen van de 3 naar de 2 gaat eigenlijk alleen soepel als ik al heel erg langzaam ga, is dat normaal? (dit is mijn eerste schakelbrommer dus heb geen vergelijkingsmateriaal)
- Waar zijn die slotjes aan de zijkant van het zadel eigenlijk voor? Kon het in de handleiding niet vinden, ik dacht misschien om je helm vast te maken ofzo?

Erik-Jan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jan 2007 18:23
Locatie: Westfriesland

Re: Replica C50

Bericht door Erik-Jan »

Gizmo schreef:Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een SMC. Bevalt prima, ik heb 2 vraagjes
- Terugschakelen van de 3 naar de 2 gaat eigenlijk alleen soepel als ik al heel erg langzaam ga, is dat normaal? (dit is mijn eerste schakelbrommer dus heb geen vergelijkingsmateriaal)
- Waar zijn die slotjes aan de zijkant van het zadel eigenlijk voor? Kon het in de handleiding niet vinden, ik dacht misschien om je helm vast te maken ofzo?
De slotjes aan de zijkant zijn helmet holders en dus inderdaad bedoelt om je helm aan op te hangen.
Een klein beetje tussengas wil vaak helpen bij het terugschakelen.
Wil je scoren? Rij dan met punten!

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Replica C50

Bericht door Edo »

Gizmo schreef:Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een SMC. Bevalt prima, ik heb 2 vraagjes
- Terugschakelen van de 3 naar de 2 gaat eigenlijk alleen soepel als ik al heel erg langzaam ga, is dat normaal? (dit is mijn eerste schakelbrommer dus heb geen vergelijkingsmateriaal)
- Waar zijn die slotjes aan de zijkant van het zadel eigenlijk voor? Kon het in de handleiding niet vinden, ik dacht misschien om je helm vast te maken ofzo?
En gebruik je schakelpedaal als koppelingsbediening. Probeer enkele secondes met een pinkie gas laagtoerig in drie te rijden, druk het pedaal in en laat hem rustig opkomen.. Gaat direct veel vloeiender.

Gizmo
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2013 13:00

Re: Replica C50

Bericht door Gizmo »

Erik-Jan schreef:De slotjes aan de zijkant zijn helmet holders en dus inderdaad bedoelt om je helm aan op te hangen.
Een klein beetje tussengas wil vaak helpen bij het terugschakelen.
Bedankt voor de tip, met wat tussengas gaat het terugschakelen al een stuk soepeler nu!

mark
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 jan 2007 11:08
Bezit: ZB150
Locatie: Rotterdam

Re: Replica C50

Bericht door mark »

Ik heb sinds kort een super100!
Afgezien van de roest op alles wat onderop zit (steppenbalk bok enz) istie nog best netjes.
De uitlaatklep stond bijna permanent open en daarom liep hij wat belabberd, inmiddels gesteld en hij loopt weer als een jonge hond.
Mooi is dat er een doorschakelbak inzit :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Replica C50

Bericht door nielspbr »

Bekend kwaaltje van 110cc bamiballen, niet alleen de smc100

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5171
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Replica C50

Bericht door stoterstangen90 »

Wel leuk is dat je hem uiterlijk helemaal kunt ombouwen naar NT C90.

Das veel mooier.
Afbeelding

Gizmo
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2013 13:00

Re: Replica C50

Bericht door Gizmo »

Nog een vraagje over de SMC,

Als ik het gas snel vol open draai dan slaat de motor af (dus snel optrekken), ook als ik al lang heb gereden en de motor dus goed warm is. Als de motor koud is slaat ie ook vrij snel af de eerste paar minuten. Is dit normaal? En zo niet, wat zou ik er aan kunnen doen?

ger
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jan 2007 05:13
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Replica C50

Bericht door ger »

Dat hebben alle Honda en Honda-achtige , er zit geen acceleratiepomp in en bij te snel openen van je gas verslikt de motor zich, dus iets voorzichtiger je gas opendraaien ;)

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: Replica C50

Bericht door Ilja1974 »

Ik denk dat als je de gasnaald versteld of een iets grotere sproeier monteert je dit gedrag wel kunt oplossen.
Hij staat nu iets te schraal( zuinig) afgesteld.
Dat ie het doet als de motor net loopt(koud) is niet erg maar als ie het nog steeds doet als ie op bedrijfs temperatuur is niet goed.
Je motor kan betere tegen de rijke kant aan afgesteld zijn.
Groetjes

oo4load
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2013 07:50

Re: Replica C50

Bericht door oo4load »

Heb net een nieuwe Super50. De originele sproeier is veel te klein, je zal zien dat hij beter loopt als je de choke dicht zet (ook als hij warm is). Dat je na een koude start even met choke moet rijden is ook vrij logisch, dus die hendel naast je linker handvat even dichtduwen tot de motor warm is.
Zoals hij standaard wordt afgeleverd loopt hij alleen volgas goed of zolang je de choke dicht houdt.

Verder viel mij ook op dat de gashendel een enorme bak speling had, maar dat is logisch als de stelschroef helemaal staat ingedraaid. Even bijgesteld, en opgelost.

Verder hier en daar een kras op de kappen en beschadigde verf op de benz tank onder het zadel. Het is wel weer een op en top chinees product, en de prijs van bijna 1500 euro dus veel te hoog.

Nu vroeg ik me ook af of ik de enige ben die geen enkele handleiding of wat dan ook erbij heeft gehad ?
4t Junk

Plaats reactie