Gerechtigheid?

Hier kun je praten over je honda.
Arnold Jouke
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 247
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: De Friesche outback

Gerechtigheid?

Bericht door Arnold Jouke »

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... html?p=2,2

Met andere woorden: een viertakt maakt geen lawaai, brulpijp of niet.
In die ruhe liegt der kraft

NIX
chaly addict
Berichten: 18836
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Gerechtigheid?

Bericht door NIX »

BOVAG schreef:Volgens Bovag gaat het in dit geval niet om een maatregel om de verkoop te stimuleren, wat bij de slooppremie voor auto's wel een rol speelt. ,,Het gaat niet zo slecht met de tweewielerbranche, het is een milieumaatregel.''
Ja me hoela.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

luuk006
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
Locatie: Hof van Twente

Re: Gerechtigheid?

Bericht door luuk006 »

alleen voor 2takt want mengsmering is veel slechter voor het milieu. dus dit boeit niet voor de 4taktjes!

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Gerechtigheid?

Bericht door Edo »

Waardeloos idee. Twee jaar geleden kon ik nog roepen: "Hey dat is een hondaatje!", maar tegenwoordig schroeven ze onder die viertaktscooters ook gewoon brulpijpies en dan zet ik dus telkens voor niks me koptelefoon af en begin ik schichtig om me heen te zoeken waar die ouwe honda rijdt als dan vervolgens blijkt dat het een frickin' kymco ofzo is.

EDIT: bovenstaande (te lange) zin alleen in nuchtere toestand proberen te ontrafelen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18836
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Gerechtigheid?

Bericht door NIX »

Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

four
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 11 dec 2008 16:17
Locatie: Keijenborg
Contacteer:

Re: Gerechtigheid?

Bericht door four »

ze zijn vergeten te melden dat 4takt geen irritant geluid maakt (op die paar idioten met een stofzuigerbuis als uitlaat na dan). Ik kan me herinneren dat deze kwestie een jaar geleden ook al in opspraak was, toen is er ook niets veranderd. Laat ze het allemaal maar lekker uitzoeken! zolang ik kan blijven rijden vind ik alles best! :mrgreen:
niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...

bonjour
4T-MSB addict
Berichten: 659
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:50

Re: Gerechtigheid?

Bericht door bonjour »

Opzich helemaal geen verkeerd idee om eens een streep te zetten door 2takt.

Maar dit moet je niet door de overheid laten beslissen, de markt moet dat doen.
Sloop premie's zijn gewoon verkapte subsidie's voor de industrie die jij en ik betalen.

De overheid moet gewoon opdonderen uit de markt, net zoals in de huizen, houden die de prijzen van de huizen hoog terwijl ik een huisje wil kopen.

Met een sjiek woord noemt dit men corporatisme.

Beter gezegt als : De vrije markt die we ooit hadden is dood, en de politiek is door en door corrupt door zich om te laten kopen door het bedrijfsleven door nieuwe wetjes en regeltjes te verzinnen die 'een specifiek bedrijf of industrie' in het voordeel stellen. Zoals met dit, een subsidie voor de auto/staal brance.

Leve de democratie. *zucht*
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*

stof
4T-MSB regular
Berichten: 418
Lid geworden op: 12 aug 2008 18:37
Locatie: Merksplas (België)

Re: Gerechtigheid?

Bericht door stof »

bonjour schreef: Beter gezegt als : De vrije markt die we ooit hadden is dood, en de politiek is door en door corrupt door zich om te laten kopen door het bedrijfsleven door nieuwe wetjes en regeltjes te verzinnen die 'een specifiek bedrijf of industrie' in het voordeel stellen. Zoals met dit, een subsidie voor de auto/staal brance.
Ik ben toch wel blij dat er niet alleen de wet van de vrije markt is hoor...

Gebruikersavatar
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1018
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Locatie: regio Amersfoort

Re: Gerechtigheid?

Bericht door se7ven »

Ik wacht nog altijd op de 2takt met kleppen die zuiniger is dan de nu bekende 4takt.
Zo'n ding is eind jaren 80 al uitgevonden...
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding

four
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 11 dec 2008 16:17
Locatie: Keijenborg
Contacteer:

Re: Gerechtigheid?

Bericht door four »

dat soort dingen worden altijd achter gehouden om als de tijd rijp is er veel geld aan te kunnen verdienen.
De moter die geheel op waterstof loopt is ook al jaren geleden (rond 75 geloof ik) uitgevonden. Shell heeft deze rechten toen gekocht, en wacht nu totdat de olie echt op is, zodat ze als iedereen met de handen in het haar zit kunnen zeggen van : Kijk wij hebben de oplossing. Dan wordt dat concept weer voor belachelijk veel geld verkocht en zo gaat het door.
niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5864
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Gerechtigheid?

Bericht door Jurrien »

se7ven schreef:Ik wacht nog altijd op de 2takt met kleppen die zuiniger is dan de nu bekende 4takt.
Zo'n ding is eind jaren 80 al uitgevonden...
Ik ben wel benieuwd.. Maar ik verwacht weer een aluhoedjesverhaal. Heb je meer informatie over die motor?
four schreef:dat soort dingen worden altijd achter gehouden om als de tijd rijp is er veel geld aan te kunnen verdienen.
De moter die geheel op waterstof loopt is ook al jaren geleden (rond 75 geloof ik) uitgevonden. Shell heeft deze rechten toen gekocht, en wacht nu totdat de olie echt op is, zodat ze als iedereen met de handen in het haar zit kunnen zeggen van : Kijk wij hebben de oplossing. Dan wordt dat concept weer voor belachelijk veel geld verkocht en zo gaat het door.
Onzin. :| Een motor op waterstof laten lopen is in principe niet veel ingewikkelder dan een motor op LPG laten lopen, dus Shell is echt niet de enige die dat kan. Sterker nog, op mijn voormalige school in Arnhem staat een Impreza met verbrandingsmotor die op waterstof loopt en verder zijn er tal van elektrisch aangedreven waterstofvoertuigen. Heb je je er verder wel eens in verdiept?
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Gerechtigheid?

Bericht door nielspbr »

bmw en mercedes experimenteren ook al jaren met waterstof.
(honda trouwens ook voor de fuel cell)

Roelof
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 109
Lid geworden op: 25 jan 2009 13:24
Locatie: Leusden

Re: Gerechtigheid?

Bericht door Roelof »

De laatste zin in het artikel is volgens mij de hele gedachte waar het om draait: ,,Het gaat niet zo slecht met de tweewielerbranche, het is een milieumaatregel.'' De rest tja, televaag :wink:
Vervang eerst de bougie!

Gebruikersavatar
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1018
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Locatie: regio Amersfoort

Re: Gerechtigheid?

Bericht door se7ven »

Jurrien schreef:
se7ven schreef:Ik wacht nog altijd op de 2takt met kleppen die zuiniger is dan de nu bekende 4takt.
Zo'n ding is eind jaren 80 al uitgevonden...
Ik ben wel benieuwd.. Maar ik verwacht weer een aluhoedjesverhaal. Heb je meer informatie over die motor?
four schreef:dat soort dingen worden altijd achter gehouden om als de tijd rijp is er veel geld aan te kunnen verdienen.
De moter die geheel op waterstof loopt is ook al jaren geleden (rond 75 geloof ik) uitgevonden. Shell heeft deze rechten toen gekocht, en wacht nu totdat de olie echt op is, zodat ze als iedereen met de handen in het haar zit kunnen zeggen van : Kijk wij hebben de oplossing. Dan wordt dat concept weer voor belachelijk veel geld verkocht en zo gaat het door.
Onzin. :| Een motor op waterstof laten lopen is in principe niet veel ingewikkelder dan een motor op LPG laten lopen, dus Shell is echt niet de enige die dat kan. Sterker nog, op mijn voormalige school in Arnhem staat een Impreza met verbrandingsmotor die op waterstof loopt en verder zijn er tal van elektrisch aangedreven waterstofvoertuigen. Heb je je er verder wel eens in verdiept?

Ik heb nu geen info over die motoren. Jaren geleden heeft het de kranten en journaal gehaald. Het blad KIJK heeft er ook een stuk over geschreven.
Ik bewaar geen krantenknipsels, een vhs band uit die tijd is al lang onbruikbaar. Wil je het echt weten schrijf dan naar het blad KIJK. (als dat nog bestaat)
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding

Plaats reactie