Namaak brommers

Hier kun je praten over je honda.

Namaak of echt (ga uit van prijs/kwaliteit verhouding)

Namaak
21
23%
Echt
71
77%
 
Totaal aantal stemmen: 92

Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Re: Namaak brommers

Bericht door RaRe »

Ik heb een imitatie Skyteam motor Dax, 995 euro in krat thuis geleverd. Prima ding, onderdelen zijn goedkoop. Moest alleen een beetje motorisch aangepast worden om wat vlotter mee te kunnen.

Ik kom vaak bij Nedstore in Soesterberg, ik zie daar alle nieuwe imitatie (en ook wel oude originele) mini/monkey bikes. De vraag ernaar groeit: goedkoop en zuinig, makkelijk te stallen.

Wil je een originele Honda en zou je een Dax nu nieuw kopen, dan zou dat ding rustig 3000 of 3500 euro kosten. Dan heb je wel echte Japanse Honda kwaliteit, maar dan moet je ook concureren met een mooie scooter in dezelfde prijsklasse.

De imitatie brommers zijn dus populair vanwege de prijs/prestatie/onderhouds kosten.

Skyteam zit ook niet stil: ik heb een eerste type versie motor Dax met dunne voorpoten, dat zijn nu dikkere, de achterbrug had wat stabiliteits problemen vanwege de rubbers, dat is in de 2e versie al opgelost. Ook de dunne achterveren zijn vervangen door dikke stuggere veren wat de stabiliteit tijdens het rijden enorm verhoogd. De banden zijn niet cht geweldig, voor brommers gaat het nog wel, maar voor een motor Dax moet je ze toch wel snel vervangen door iets beters.. De eerste type Dax had een stuur stuk wat makkelijk brak als de brommer/motor een keer omviel, dat is ook al verbeterd (enneh, eigenlijk moet je je brommer niet laten omvallen he ;) ). Ook de achterhub ging bij de eerste types snel stuk: de sluitring vrat dan door het metaal van de hub en viel er uiteindelijk af, leuk als je net de snelweg op rijd en je tandwiel hangt naast je wiel.. Die is vervangen door en 'starre' naaf met 4 bouten (rubber rijd toch echt veel fijner maar ja, kiezen of delen.).

Had ik achteraf gezien een weer een originele Dax willen hebben? Tjsa, mijn huidige is gekeurd op 125cc en dus geen gezeur als je een keer wordt aangehouden door agentjes die net te horen hebben gekregen van de korps-chef dat er wat extra geld binnen moet komen.

Honda is natuurlijk nostalgie, voor mij althans wel. Ik heb nog een ss-50 in de schuur staan en een CL175. Het 'Honda gevoel' blijft, of ik nu op een originele of een imitatie rij :)

En als laatste: er bestaan ook Jincheng minibikes, die komen uit dezelfde fabriek als Honda ;)
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

olvert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 feb 2007 19:17
Locatie: Amsterdam

Re: Namaak brommers

Bericht door olvert »

Leen dat geld, ga rood staan voor deze ongelofelijke dax!

Echt hier krijg je dus geen spijt van, dit is een buitenkansje!

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 2%26fs%3D1

Geloof me, hier kan je dus gratis op rond rijden! verkoop hem daarna en je hebt zo gratis gereden dat je benzine zelfs terug hebt verdient :shock:

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Namaak brommers

Bericht door chaly-dude »

olvert schreef:Leen dat geld, ga rood staan voor deze ongelofelijke dax!

Echt hier krijg je dus geen spijt van, dit is een buitenkansje!

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 2%26fs%3D1

Geloof me, hier kan je dus gratis op rond rijden! verkoop hem daarna en je hebt zo gratis gereden dat je benzine zelfs terug hebt verdient :shock:
holy fuck wat een mooie en voor die prijs!
jammer dat ik blut ben, anders had ik het absoluut overwogen :mrgreen:

olvert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 feb 2007 19:17
Locatie: Amsterdam

Re: Namaak brommers

Bericht door olvert »

Zit je al in de auto? Betere tip ga je niet krijgen in 2009 hoor :wink:

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Namaak brommers

Bericht door chaly-dude »

is er morgen niet een of andere loterij waar ik nog aan mee kan doen?
Dat ding zou prachtig hier naast mijn Chaly kunnen staan. :mrgreen:

Plaats reactie