Warmrijden

Hier kun je praten over je honda.
roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Bericht door roow »

arnold-d schreef:Wat ook een voordeel is, bij mijn grote bami-blok hoef je maar weinig gas te geven, en je word al vooruit getrokken.
50/70cc moet je al een stuk meer toeren maken, om ook maar iets op te trekken :P
50 of 70 is een heeel groot verschi, snel schakelen op 70 gaat heel best.

Peek
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 sep 2007 12:18
Locatie: Utrecht

Bericht door Peek »

niek is ik schreef:4000 km is niks...

zoals je het nu doet is prima zoals ik het zo hoor.... gaat er om dat je bovenblok(cilinder en kop) een beetje temperatuur hebben. Voel desnoods onderweg even je cylinder en kop of ze al warm zijn(deed ik altijd bij mijn zb, kon er makkelijk bij)
Niet helemaal correct: het gaat erom dat de olie warm is, niet zozeer het metaal waar de olie zich in bevindt. Al netjes dat je uberhaupt warm rijdt, maar als je echt warm wil zijn is je koppelingscarter een betere indicatie.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

ik bedoel dan kwa slijtage van zuiger cilinder, natuurlijk is het optimaler als de rest van je blok(olie dus) ook goed op temperatuur is....

maar als je cilinder en kop goed warm zijn kun je in mijn ogen al wel wat meer gas gaan geven...

althans, mijn blok olie is in 1,5 km echt nog niet warm....
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Peek
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 sep 2007 12:18
Locatie: Utrecht

Bericht door Peek »

niek is ik schreef:ik bedoel dan kwa slijtage van zuiger cilinder, natuurlijk is het optimaler als de rest van je blok(olie dus) ook goed op temperatuur is....

maar als je cilinder en kop goed warm zijn kun je in mijn ogen al wel wat meer gas gaan geven...

althans, mijn blok olie is in 1,5 km echt nog niet warm....
De olie smeert je zuiger en cilinder: hoe warmer de olie, hoe beter het smeert, etcetera

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

klopt maar ik denk volgens de theorie, alluminium zuiger word eerder warm als stalen cilinder. warm worden zet uit....

Dus starten vol gas, dan gaat de zuiger sneller uitzetten en niet heel lichtjes klemmen in de cilinder....

warm je rustig het boeltje op gaat het goed.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5857
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Warmrijden doe je alleen als je een blokje hebt wat het voor langere tijd goed moet functioneren.

Een goed onderhouden en keurig warmgereden Hondablokje kan mijn inziens makkelijk kilometerstanden van boven de 100.000 km halen, zonder al te veel olieverbruik of andere mankementen.

Dus als je net als die luldebehanger met de geniale opmerking "m'n blok is al 4000 km oud!" er elk half jaar een ander bamiblok onder hangt zou ik niet warmrijden.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik ben het alweer eens met de hippie, ook al zal dat wel niet lang duren.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie