50 of 70 is een heeel groot verschi, snel schakelen op 70 gaat heel best.arnold-d schreef:Wat ook een voordeel is, bij mijn grote bami-blok hoef je maar weinig gas te geven, en je word al vooruit getrokken.
50/70cc moet je al een stuk meer toeren maken, om ook maar iets op te trekken
Warmrijden
Niet helemaal correct: het gaat erom dat de olie warm is, niet zozeer het metaal waar de olie zich in bevindt. Al netjes dat je uberhaupt warm rijdt, maar als je echt warm wil zijn is je koppelingscarter een betere indicatie.niek is ik schreef:4000 km is niks...
zoals je het nu doet is prima zoals ik het zo hoor.... gaat er om dat je bovenblok(cilinder en kop) een beetje temperatuur hebben. Voel desnoods onderweg even je cylinder en kop of ze al warm zijn(deed ik altijd bij mijn zb, kon er makkelijk bij)
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
ik bedoel dan kwa slijtage van zuiger cilinder, natuurlijk is het optimaler als de rest van je blok(olie dus) ook goed op temperatuur is....
maar als je cilinder en kop goed warm zijn kun je in mijn ogen al wel wat meer gas gaan geven...
althans, mijn blok olie is in 1,5 km echt nog niet warm....
maar als je cilinder en kop goed warm zijn kun je in mijn ogen al wel wat meer gas gaan geven...
althans, mijn blok olie is in 1,5 km echt nog niet warm....
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
De olie smeert je zuiger en cilinder: hoe warmer de olie, hoe beter het smeert, etceteraniek is ik schreef:ik bedoel dan kwa slijtage van zuiger cilinder, natuurlijk is het optimaler als de rest van je blok(olie dus) ook goed op temperatuur is....
maar als je cilinder en kop goed warm zijn kun je in mijn ogen al wel wat meer gas gaan geven...
althans, mijn blok olie is in 1,5 km echt nog niet warm....
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
klopt maar ik denk volgens de theorie, alluminium zuiger word eerder warm als stalen cilinder. warm worden zet uit....
Dus starten vol gas, dan gaat de zuiger sneller uitzetten en niet heel lichtjes klemmen in de cilinder....
warm je rustig het boeltje op gaat het goed.
Dus starten vol gas, dan gaat de zuiger sneller uitzetten en niet heel lichtjes klemmen in de cilinder....
warm je rustig het boeltje op gaat het goed.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Warmrijden doe je alleen als je een blokje hebt wat het voor langere tijd goed moet functioneren.
Een goed onderhouden en keurig warmgereden Hondablokje kan mijn inziens makkelijk kilometerstanden van boven de 100.000 km halen, zonder al te veel olieverbruik of andere mankementen.
Dus als je net als die luldebehanger met de geniale opmerking "m'n blok is al 4000 km oud!" er elk half jaar een ander bamiblok onder hangt zou ik niet warmrijden.
Een goed onderhouden en keurig warmgereden Hondablokje kan mijn inziens makkelijk kilometerstanden van boven de 100.000 km halen, zonder al te veel olieverbruik of andere mankementen.
Dus als je net als die luldebehanger met de geniale opmerking "m'n blok is al 4000 km oud!" er elk half jaar een ander bamiblok onder hangt zou ik niet warmrijden.