Interesse in een 'hoe maak ik mijn brommer schoon - how-to'
Interesse in een 'hoe maak ik mijn brommer schoon - how-to'
Hallo,
Ik ben zelf autopoetser en daarom houd ik mijn eigen brommer ook erg veel bij, qua poetsen en wassen.
Ik heb erg veel poetsmiddelen geprobeerd en weet met welke middelen je erg goede resultaten kunt halen
Ik ga dan in op:
- Wassen algemeen
- Poetsen en in de wax zetten van de tank
- Je cylinder opknappen zonder stralen of spuiten
- Chroom en aluminium poetsen
- Onderhoud van je buddyseat
- Onderhoud van je banden
Heeft iemand nog ideeën of vragen, dan hoor ik het graag.
Ik kijk wel even wat de uitslag wordt, en dan kan ik misschien binnekort aan de slag met foto's maken!
Hier wat foto's van resultaten die ik op auto's behaal:
Dit effect kunnen jullie ook krijgen:
Zo staat mijn eigen brommert erbij:
Groeten Matthijs[/img]
Ik ben zelf autopoetser en daarom houd ik mijn eigen brommer ook erg veel bij, qua poetsen en wassen.
Ik heb erg veel poetsmiddelen geprobeerd en weet met welke middelen je erg goede resultaten kunt halen
Ik ga dan in op:
- Wassen algemeen
- Poetsen en in de wax zetten van de tank
- Je cylinder opknappen zonder stralen of spuiten
- Chroom en aluminium poetsen
- Onderhoud van je buddyseat
- Onderhoud van je banden
Heeft iemand nog ideeën of vragen, dan hoor ik het graag.
Ik kijk wel even wat de uitslag wordt, en dan kan ik misschien binnekort aan de slag met foto's maken!
Hier wat foto's van resultaten die ik op auto's behaal:
Dit effect kunnen jullie ook krijgen:
Zo staat mijn eigen brommert erbij:
Groeten Matthijs[/img]
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:07
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Krat bier naar keuze voor m'n celica!
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.
Nog geen lid van de HVN?
Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
Nog geen lid van de HVN?
Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
Doen! Vind het ontzettend tof.
Heb zelf dan een Dax, dus weinig tank en kappen om te poetsen, maar hoe hou ik de kleine onderdeeltjes mooi?
Weet zelf niet zoveel van reinigen. Het is bij mij altijd geweest: droog en vet houden.
Maarja, niet echt schoon dus...
Bovendien mag ik mijn cb500 ook eens goed oppoetsen!
Heb zelf dan een Dax, dus weinig tank en kappen om te poetsen, maar hoe hou ik de kleine onderdeeltjes mooi?
Weet zelf niet zoveel van reinigen. Het is bij mij altijd geweest: droog en vet houden.
Maarja, niet echt schoon dus...
Bovendien mag ik mijn cb500 ook eens goed oppoetsen!
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
nou uhm, eigenlijk een ding... mijn cee buddy overtrek is volgens mij van leer en beetje verdroogd... allemaal niet erg, maar na een dagje regen is het dus een spons... tips?
voor waterdicht krijgen dan, leervet heb ik er al opgesmeerd volgens mij....
ow enne poetsen is echt rotwerk vind ik. Heb mijn cee enkel in de winter paar keer afgespoeld van de pekel. En de enige keer dat ik hem poetste was dat gedwongen door oom agent. Anders kreeg ik een boute voor kenteken plaat niet leesbaar. Had er de grootste moeite mee, een doek met benzine werkte zelfs amper.... en zelfs het rondje in de 6 moest schoon !
ow trouwens niet liegen, vlak voordat ik hem ombouwde naar 12v heb ik even een doek er over heen geveegd om de ergste vet bende er af te krijgen omdat ik een beetje schone poten wilde houden.
voor waterdicht krijgen dan, leervet heb ik er al opgesmeerd volgens mij....
ow enne poetsen is echt rotwerk vind ik. Heb mijn cee enkel in de winter paar keer afgespoeld van de pekel. En de enige keer dat ik hem poetste was dat gedwongen door oom agent. Anders kreeg ik een boute voor kenteken plaat niet leesbaar. Had er de grootste moeite mee, een doek met benzine werkte zelfs amper.... en zelfs het rondje in de 6 moest schoon !
ow trouwens niet liegen, vlak voordat ik hem ombouwde naar 12v heb ik even een doek er over heen geveegd om de ergste vet bende er af te krijgen omdat ik een beetje schone poten wilde houden.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Die zal ik vast ook nog wel eens krijgen, mijn plaat is ondertussen een zwart vlak geworden. Verder heb ik over poetsen zoiets van, tja, het word toch weer vies, dus dan vind ik het zonde om er tijd in te steken.niek is ik schreef:Anders kreeg ik een boute voor kenteken plaat niet leesbaar.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Als je brommer eenmaal gepoetst is, en goed in de wax staat is hij 10 keer zo gemakkelijk schoon te houdenBrommert schreef:Die zal ik vast ook nog wel eens krijgen, mijn plaat is ondertussen een zwart vlak geworden. Verder heb ik over poetsen zoiets van, tja, het word toch weer vies, dus dan vind ik het zonde om er tijd in te steken.niek is ik schreef:Anders kreeg ik een boute voor kenteken plaat niet leesbaar.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Dat geloof ik best, maar ik heb weinig behoefte mijn brommer schoon te houden.Matthijs- schreef:ls je brommer eenmaal gepoetst is, en goed in de wax staat is hij 10 keer zo gemakkelijk schoon te houden
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Hoe zou jij een brommer met gebruikssporen van 30 jaar optisch onderhouden?
Dan bedoel ik dat er roestplekjes zijn, krassen in de lak, lak weg op sommige plaatsen...
En dan vooral gericht op duurzaamheid, dus niet verder roesten en er een beetje frisser uitzien. Niet helemaal laten herspuiten ofzo...
Is hammerite te gebruiken op onzichtbare plaatsen tegen verdere roestvorming?
Dan bedoel ik dat er roestplekjes zijn, krassen in de lak, lak weg op sommige plaatsen...
En dan vooral gericht op duurzaamheid, dus niet verder roesten en er een beetje frisser uitzien. Niet helemaal laten herspuiten ofzo...
Is hammerite te gebruiken op onzichtbare plaatsen tegen verdere roestvorming?
Ik heb daar eens 'roestomvormer' voor gebruikt. Best geinig spul.stof schreef:Hoe zou jij een brommer met gebruikssporen van 30 jaar optisch onderhouden?
Dan bedoel ik dat er roestplekjes zijn, krassen in de lak, lak weg op sommige plaatsen...
En dan vooral gericht op duurzaamheid, dus niet verder roesten en er een beetje frisser uitzien. Niet helemaal laten herspuiten ofzo...
Is hammerite te gebruiken op onzichtbare plaatsen tegen verdere roestvorming?