Remhendel of universele remkabels

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
stof
4T-MSB regular
Berichten: 418
Lid geworden op: 12 aug 2008 18:37
Locatie: Merksplas (België)

Remhendel of universele remkabels

Bericht door stof »

Ik heb op mijn cb50 andere remhendels geplaatst, maar deze zijn voor remkabels met een grotere bevestiging aan het stuur.
Dus ik moet ofwel de kabels vervangen ofwel de hendels. (liefst de kabel)
Bestaat er een universele remkabel die hetzelfde uiteinde heeft dat past in een cb50 schijfrem? En waar ik zo'n 'tonnetje' kan aanzetten dat past in mijn hendel (de originele kabel is daar niet lang genoeg voor)
Is zo'n tonnetje wel veilig als rem? In een koppelingskabel durf ik dat wel, maar ik wil niet dat zo'n ding er ineens uitvliegt...

En anders, welke hendels hebben dezelfde maat als honda kabels?
(nu heb ik zundapp hendels dacht ik)
Moet passen op een m-stuur.
alle hulp is welkom :), en als iemand nog een simpele hendel heeft liggen voor de voorrem stuur je maar een pb'tje, dan heb ik toch al een tijdelijke oplossing.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door Edo »

Zo'n schroeftonnetje is betrouwbaar, MITS je het geheel goed dicht laat slippen met tin. De binnenkabel breekt meestal precies waar je het schroeftonnetje strak draait, TENZIJ je met tin en een gasbrander het geheel vol laat lopen.

**EDIT** Toch zou ik voor je remkabel een voorgefabriceerd setje nemen. Zelf een kabel op maat maken met schroeftonnetjes doe ik alleen bij de koppeling.

stof
4T-MSB regular
Berichten: 418
Lid geworden op: 12 aug 2008 18:37
Locatie: Merksplas (België)

Bericht door stof »

Bedankt voor tip, ik ga voor een andere hendel dan maar.
Beetje veiligheid is altijd handig.

Plaats reactie