CMS...

Hier kun je praten over je honda.
Mr.D
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 nov 2007 19:56
Locatie: Bilthoven

Bericht door Mr.D »

Ik heb goede ervaring bij CMS.
Inmiddels voor een paar honderd euro aan onderdelen besteld en eigenlijk altijd snel in huis. Telebankieren en het is binnen een week thuis op je deurmat.

Tot een tijdje geleden. Ik heb 7 maanden gewacht op nieuwe achterschokbreker bovenhoezen voor mijn CD50. Wekenlang werd de dispatch time uitgesteld. Toen dacht ik het komt niet meer, ze zullen wel out of stock zijn, en nog niet aangepast op hun website..

Vandaag werd ik vriendelijk verrast door een vrouwelijke postbode..het waren mijn NOS metalen bovenhoezen voor mijn schokbrekers <0/!

Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt en eigenlijk had ik de hoop al opgegeven, maar heb wel iets dat nergens te krijgen is!

Over het algemeen zeker te spreken over CMS, ze leveren gewoon spullen die nergens ander te krijgen zijn. En na een tip van gerbrandicus, ook erachter gekomen dat onderdelen vaak onder andere nummers gewoon te bestellen zijn en hetzelfde zijn. (Metalen bovenbussen van de schokbrekers, cd70 zadel, grijze kabels etc..)

Hier kun je je uren vermaken en kijken wat je allemaal kunt kopen voor je geld! Zoals een NOS CD90 frame (waar ik niks aan heb) voor 375 euro!
CD50H, onderdelen gezocht!

bonjour
4T-MSB addict
Berichten: 659
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:50

Bericht door bonjour »

Ook al veel bij CMS besteld.

Ze hebben inderdaad heel veel orgineel spul, voor me CB toen nog een nieuw voorspatbord gescoord daar.

Maar, voor klein spul zou ik er niet zo snel heen gaan.

Eigenlijk alleen grote bestellingen zijn daar geschikt.
Ze profileren zichzelf ook meer als 'restauratie' onderdelen-boer vind ik.
Dus veel orginele onderdelen, en orgineel is immers altijd wat duurder.

Voor klein spul loont het vaak om even door te zoeken op andere site's zoals loef, daxdodo, mini4team, e.d.

Prijzen kunnen best wel verschillen.

Maar CMS is onwijs betrouwbaar, heb er nog nooit problemen mee geahd en vaak binnen 2dagen al thuis.

Hoewel ik wel vind dat het sinds de laatste update op de site (inmiddels al een jaar actief denk ik) het wat lastiger en onoverzichtelijker is kwa 'onderdelen kijken'
Je kan niet meer echt overzichtelijk surfen op de site naar random onderdelen heb ik het idee.
Je moet best specifiek zijn kwa zoeken.

Dingen zoals een vliegwiel (die ik een aantal weken geleden nog zocht voor me CB) komen bijv. niet voor als je CB50 intypt/of bij CB50 zoekt, maar je moet echt 'flywheel' intypen voordat hij hem erbij pakt.
En zo zijn er nog tal van onderdelen die die niet 'ziet'

Het 'surfen' en 'onderdelen kijken' is wat acheruit gegaan vind ik.
Zou overzichtelijker mogen.

Maar verder echt een top leverancier waar je blind op kan vertrouwen.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*

Mr.D
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 nov 2007 19:56
Locatie: Bilthoven

Bericht door Mr.D »

Is het niet zo dat Loef, Leertouwer etc. hun onderdelen inkopen bij CMS?
Ik heb juist de kleine onderdelen vergeleken en zijn vaak goedkoper bij CMS, en nee de btw heb ik er dan al bij opgeteld!

En wat ik ook een goede functie vind is dat je een wishlist op je account kunt bijhouden, dat zodra CMS het vind en kan leveren, je de eerste bent die het weet!

Ik heb een tijd geleden volgens mij in een motorblad, een artikel gelezen over CMS.

Ze kopen over de hele wereld containers vol met NOS onderdelen op, vervolgens word dit vaak blind naar Almere verscheept, en daar gesorteerd op bruikbaarheid en staat. In dat artikel stond dat ongeveer 40% van een zeecontainer bruikbaar en nette spullen zijn. Spullen die krassen of scheurtjes bevatten zoals DH uitlaten, Buddy's, Cromen spats etc. worden niet verkocht..Daar zou ik toch wel het fijne van willen weten..

Volgens mij stond dit in MotorRijwiel..
CD50H, onderdelen gezocht!

lowrider
4T-MSB addict
Berichten: 643
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:59

Bericht door lowrider »

Diverse ervaringen met CMS. Problemen worden netjes opgelost.
17" wielspaken ipv. de bestelde 18" wielspaken gekregen (daarna netjes afgehandelt) in het tijdperk dat je nog handgeschreven briefjes kreeg met hanepotenschrift. Bellen of bestellen via de email met Misha om je lijstje zooi die je nodig hebt door te geven.

Heb een tijd terug een nieuwe K3 Dax buddyseat besteld, kwam netjes ingepakt thuis. Ding had alleen tussen een heftruck en een muur klem gezeten. Maw dat hij beschadigd was, was goed te zien..
Bij een export H-stuk (dax vork) werd van te voren gebeld of de aanwezige lakbeschadigingen een probleem zouden zijn.. Zo kan het dus ook.
Is het iemand trouwens opgevallen dat de overzichtjes per onderdeel verdwenen zijn (maw. dit onderdeel past ook etc.)?

Echt waardeloos is David Silver Spares. Die eikels hebben geen kennis van zaken en NOS-VR parts. New Old Stock Very Rusty.

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Bericht door john »

david silver spares heb ik een snelle nokkenstok voor xr75 gekocht.. dat ging super allemaal
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

jiveassjeff
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:50
Locatie: Wezemaal (België)

Bericht door jiveassjeff »

heb met david silver spares toch alleen nog maar goeie ervaringen.
en veel sneller als CMS, waar mijn huidige bestelling precies elke dag een dag wordt opgeschoven. wel klote

Plaats reactie