Kenteken

Hier kun je praten over je honda.
roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Bericht door roow »

Mag een bel ook bij een motorfiets keuring?

Mijne klinkt alsof ie verkracht is :lol:

v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 apr 2009 18:34

Bericht door v1nce76 »

Iemand enig idee over wachttijden bij RDW tegenwoordig? Of is er geen zinnig woord over te zeggen (verschilt per station en jaargetijde neem ik aan,...) ?

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Bericht door August »

Als het motor is kun je keuren zonder afspraak op maandag en dinsdagochtend.
Voor brommer moet je bellen wanneer je terecht kunt. Als je bereid bent wat verder te rijden dan het dichtstbijzijnde keuringsstation kun je vaak wel eerder terecht.

Overigens heb ik net mijn kentekenpapieren binnen, ben wel heel erg blij!

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Bericht door August »

Ervaring vandaag met tweede AB22
Keuren geen probleem vanwege Duitse papieren, bouwjaar bekend dus.
Deze keurmeester wilde er echter niet aan beginnen om het aantal cc en het vermogen te wijzigen. Er zit een takegawa 124cc dohc 6-bak droog blok onder.

Ik zei nog dat zijn collega me vorige week wel geholpen had met het wijzigen van de cilinderinhoud en het vermogen. Hij stond echter op het standpunt dat hij niet kon beoordelen of een dergelijke wijziging veilig was en daar ook niet verantwoordelijk voor wilde zijn. Hij zei dat ze in Lelystad dergelijke wijzigingen konden doen. Ik dacht nu juist dat dit niet meer nodig was. Ook zat er een monkey R schijfrem op.

Er is dus nog altijd een verschil van interpretatie van de regels helaas. Ik zou graag mijn papieren op orde hebben, maar nu heb ik dus een 48cc motorfiets erbij. Ik zal nog wel proberen dit te laten wijzigen, maar dit kost me dus op zijn minst extra tijd. Vandaag ook weer van 07:30 tot 11:00u daar geweest, grootste deel van de tijd moet je wachten.

Nuja goed de plaat voor de andere ZB is binnen, ik ga vanavond eens een rondje op de openbare weg rijden.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

gefeliciteerd nog een maal...

Goed nieuws en (iets)slechter nieuws dus...

Wel een kenteken maar niet het gewenste aantal CC's, wel het juiste bloknummer?

Hieruit blijkt wel weer dat het bij de RDW ook nog niet helemaal op orde is en zoals August al zegt het is maar net hoe je de regels opvat/hoe je ze weet te brengen/vragen...

Denk dat er over zo'n half jaartje wel alles duidelijk is, maar zal moeten uitblijken... en het voornaamste blijft gelden, het is mogelijk !

Mare August, is er niet nog iets van een bezwaar aan te tekenen ? ik bedoel die keurmeester weet dat er 100 zoveel cc opzit maar zet toch 48 op het kenteken... dus iets klopt er niet... Of dat nou jou fout is of die van de RDW valt dan weer over te touwtrekken...
Denk trouwens wel dat je op die manier geen vrienden gaat maken en je er weinig mee opschiet, maar het valt te proberen...
en kan ook nog nadelige gevolgen hebben dat ze het kenteken van de ander met meer cc herzien...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Bericht door butt head »

ik moet mijn ss50 morgen ochtend om 10.20 keuren ik zal wel laten weten in hoe verre het in de buurd komt met de nieuwe regels
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Bericht door butt head »

de ss50 is goed gekerd

het was even een rondje er om heen lopen kijken of alles goed was
gelukkig dat we een gesprek hebben aan gegaan met de keurmester toen hij aan het achterwiel begon te rammelen (zitten 2 spaken los)
de snelhijd is ook gemeten die was zo als vaak 38km/h

er is ook nog een papier aan gewonnen over een frame nummer info van een ss50 die zal mijn pa gait in de loop van komende dagen wel een keer op het net zetten
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door chaly-dude »

butt head schreef:de ss50 is goed gekeurd
gefeliciteerd! :)

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

butt head schreef:de ss50 is goed gekeurd
Goedzo! Met die grote trommel?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Bericht door stoterstangen90 »

NIX schreef:
butt head schreef:de ss50 is goed gekeurd
Goedzo! Met die grote trommel?
Maar ze hebben hem dus goed gekeurd. Is ie ook goedgekeurd?
Afbeelding

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

Cool, het blijft gewoon echt goed nieuws :D Ik hoop dat er weer een hoop hondatjes bij komen!

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

mocht er van thijs bij zijn waarvoor dank, dus als een malloot naar de RDW gereden om op tijd te komen...

keuring verliep super(is ook een hele nette gerestaureerde SS)

Wat hebben ze gecontroleerd, alle nummers(b-nummer, frame nummer enz)
(hier heeft Gerrit (gait) een mooie lijst van gekregen, die zal ie binnenkort vast wel een keer inscannen)

En hij heeft op de Rollerbank gemoeten voor een snelheid meting, hier werd gelijk verlichting goedgekeurd.

Dikke trommel zat er inderdaad in (gebrandicus, dit is het wiel van de SS die ik van jou had gekocht, bij de RDW kwamen we de gene tegen waarvan jij het hebt gekocht, die jongen herkende de wielen meteen, en wist te vertellen dat de voornaaf inderdaad van een ducatie was..
wel leuk dus !)

Wat ik dan zei over slechts een soort van schouwen ?

Klopt dus niet Helemaal, dit na navraag van Gerrit bleek het volgende:

Wanneer je geen papieren uit een ander land hebt waar ie eerder geregistreerd (of is geweest) staat, geld in principe een keuring zoals het voorheen was. (hoe streng dit zou zijn zou liggen aan wat voor fiets jij er neer zet en wat voor keurmeester je treft, deze zei al, hij ziet er uit als nieuw en heeft dus niet veel gecontrolleert )

Heb je wel papieren uit een ander land( GVA V5, betriebserlaubnis enz) kun je er voor kiezen of ze hem slechts registreren(dat houd dus in, ze kijken naar je nummers enz en controleren verder niks, wel moet je de fiets mee nemen naar het keurstation) of dat je hem laat testen op de permanente eisen(dus de keuring zoals min of meer voorheen)

Heb je geen papieren ofiets moet hij gekeurd worden op de permanente eisen, (dit verhaal geld voor motor en bromfietsen) heb je wel papieren maar wil je een wijziging aanbrengen, zoals bij een motorfiets meer cc als op papieren of een van bromfiets een snor van maken moet je dus ook een(permanente eisen) keuring ondergaan.

Wil je van brommer naar motor keuren of andersom geld ook weer het permanente eisen verhaal...

Hoop het zo duidelijk te hebben neergezet.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik heb nog een paar vragen over het keuren zonder papieren. Je moet namelijk wel aantonen dat ie uit een ander land afkomstig is, lijkt mij. dus ik ben benieuwd hioe je dat dan doet. En ik vraag me af of een keuring op permanente eisen veel duurder is dan wanneer je wel papieren hebt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

aantonen waar ie vandaan komt hoeft niet(zo ver ik weet)

die andere vraag stelde ik ook, hoe weten ze wat voor een ding het is en niet een zelfbouwsel...

Hierop wist hij in eerste instantie moeilijk antwoord te geven, maar hijherstelede en zij al... het is snel te zien om wat voor iets het gaat. over alles valt wel wat te vinden op het internet en ook letten we op dingen als (bijvoorbeeld bij een ss) dat er ss50z in de uitlaat staat(dit geld voor twijfel gevallen)(dus eigenlijk niet voor onze honda tjes alle honda moddellen valt wel wat over te vinden op het internet of is zowiezo wel bekend bij ze)
dus bij twijfel gevallen gaan ze op zoek naar merktekens (of merk carbureateur, zo is op een japanse bromfiets nooit weet ik het welk merk hij noemde carb geleverd)

de kosten ? geen idee ! niet naar gevraagd, en niet over gehad...
Volgens mij was thijs iets goedkoper uit als voorheen(maar echt heel iets)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Bericht door nielspbr »

bing, dellorto?

Plaats reactie