Kenteken
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
- Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1 - Locatie: Maarssen
Kenteken
Kun je een Duitse CF50 of te wel Chaly uit 1975 op bromfiets kenteken krijgen en wat heb je daar voor exact nodig... Tja ik mis mn Chaly nog steeds en overweeg er weer één te kopen maar wil wel zeker weten dat ik hem op kenteken krijg. Vroeger kon je nog alles verzekeren Maar ja toen kon oom agent ook nog alles inpikken
-
- chaly addict
- Berichten: 18844
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Je moet het bouwjaar kunnen aantonen en de herkomst en dat ie daar als brommer heeft gereden. Voor een Chaly van '75 betekent dat eigenlijk gewoon dat er een betriebserlaubnis of een GVA met bouwjaarverklaring bij moet zitten. Soms als je een Duitse chaly hebt en behalve een fatsoenlijk nummer het typeplaatje er ook bij zit, kun je van Honda Duitsland een datenblatt krijgen. Dat geven ze op verzoek af als jij kunt aantonen dat het ding nooit gestolen is (verklaring Polizei of Strass&verkehrsamt) en aan Honda ook de gegevens van het plaatje kunt opgeven.
Aan een GVA komen is meestal geen probleem het Datenblatt ook niet maar is wat meer moeite.
Aan een GVA komen is meestal geen probleem het Datenblatt ook niet maar is wat meer moeite.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 29 jan 2007 02:36
- Locatie: Hengelo (Gld)
Er staat in het blad bromfiets van deze maand, dat per 1 mei je niet meer aan hoeft te tonen waar je bromfiets vandaan komt, als hij maar van voor 1995 is, dan hoeft hij geen type goedkeur meer te hebben. (Bron RDW)NIX schreef:Je moet het bouwjaar kunnen aantonen en de herkomst en dat ie daar als brommer heeft gereden. Voor een Chaly van '75 betekent dat eigenlijk gewoon dat er een betriebserlaubnis of een GVA met bouwjaarverklaring bij moet zitten. Soms als je een Duitse chaly hebt en behalve een fatsoenlijk nummer het typeplaatje er ook bij zit, kun je van Honda Duitsland een datenblatt krijgen. Dat geven ze op verzoek af als jij kunt aantonen dat het ding nooit gestolen is (verklaring Polizei of Strass&verkehrsamt) en aan Honda ook de gegevens van het plaatje kunt opgeven.
Aan een GVA komen is meestal geen probleem het Datenblatt ook niet maar is wat meer moeite.
Je zou dus alleen nog maar aan hoeven te tonen dat hij van voor 1995 is
en dat is op zich niet zo moeilijk er zweven lijsten genoeg rond op het net.
Hij moet natuurlijk wel aan de wettelijke eisen voldoen.
Zelfs de Japanse ctjes zouden nu gekeurd kunnen worden.
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
ik heb net even gekeken en het is zelfs 1januari 1998Gait schreef:Er staat in het blad bromfiets van deze maand, dat per 1 mei je niet meer aan hoeft te tonen waar je bromfiets vandaan komt, als hij maar van voor 1995 is, dan hoeft hij geen type goedkeur meer te hebben. (Bron RDW)NIX schreef:Je moet het bouwjaar kunnen aantonen en de herkomst en dat ie daar als brommer heeft gereden. Voor een Chaly van '75 betekent dat eigenlijk gewoon dat er een betriebserlaubnis of een GVA met bouwjaarverklaring bij moet zitten. Soms als je een Duitse chaly hebt en behalve een fatsoenlijk nummer het typeplaatje er ook bij zit, kun je van Honda Duitsland een datenblatt krijgen. Dat geven ze op verzoek af als jij kunt aantonen dat het ding nooit gestolen is (verklaring Polizei of Strass&verkehrsamt) en aan Honda ook de gegevens van het plaatje kunt opgeven.
Aan een GVA komen is meestal geen probleem het Datenblatt ook niet maar is wat meer moeite.
Je zou dus alleen nog maar aan hoeven te tonen dat hij van voor 1995 is
en dat is op zich niet zo moeilijk er zweven lijsten genoeg rond op het net.
Hij moet natuurlijk wel aan de wettelijke eisen voldoen.
Zelfs de Japanse ctjes zouden nu gekeurd kunnen worden.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
- Locatie: randstad
Wel goed lezen dat artikel , er staat geen typegoedkeuring alleen permanente eisen .
Zie nergens staan dat je niet aan moet tonen waar hij vandaan komt
en hoe je het bouwjaar moet aantonen .
fabrikant
Dat er meer mogelijk is is wel zeker , ook van buiten europa
honda dream van 1997
Zie nergens staan dat je niet aan moet tonen waar hij vandaan komt
en hoe je het bouwjaar moet aantonen .
Mag dat dan nog met zo'n lijst of van het net of moet het officieel van deen dat is op zich niet zo moeilijk er zweven lijsten genoeg rond op het net.
fabrikant
Dat er meer mogelijk is is wel zeker , ook van buiten europa
honda dream van 1997
cb125s 1978
SS50M 1973
SS50M 1973
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
deze jongen pakt promp even het blad de bromfiets er bij, hopende op goed nieuws voor zijn TT-cee...
blader blader blader
lees lees lees
hee maar dat zou dus betekend dat mijn tt-cee vanaf mei gekentekend kan worden, mits die aan de permanente eisen voldoet.
Maar wat die eisen nou precies zijn, constructie snelheid van 45 ? (NT dax heeft b.v op de duitse paieren, bis 50 km/h staan) of gewoon dat ie niet harder als 45 loopt ?
blader blader blader
lees lees lees
hee maar dat zou dus betekend dat mijn tt-cee vanaf mei gekentekend kan worden, mits die aan de permanente eisen voldoet.
Maar wat die eisen nou precies zijn, constructie snelheid van 45 ? (NT dax heeft b.v op de duitse paieren, bis 50 km/h staan) of gewoon dat ie niet harder als 45 loopt ?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 29 jan 2007 02:36
- Locatie: Hengelo (Gld)
Goed gezien jochie, er zijn mogelijkheden, eerst wel even contact opnemen met het RDW Arnhem die keurmeesters willen je vast wel even op weg helpen, alleen even aantonen welk bouwjaar < 1998.niek is ik schreef:deze jongen pakt promp even het blad de bromfiets er bij, hopende op goed nieuws voor zijn TT-cee...
blader blader blader
lees lees lees
hee maar dat zou dus betekend dat mijn tt-cee vanaf mei gekentekend kan worden, mits die aan de permanente eisen voldoet.
Maar wat die eisen nou precies zijn, constructie snelheid van 45 ? (NT dax heeft b.v op de duitse paieren, bis 50 km/h staan) of gewoon dat ie niet harder als 45 loopt ?
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
niek knalt binnenkort even naar de RDW, lijkt me allemaal eerlijk gezegd te mooi voor woorden...
dan zou opzich iedere OT dax gekeurd kunnen worden toch ?
neem het artikel wel mee, iets zegt mij dat de gasten van de RDW daar van niets weten of elkaar weer gaan tegen spreken...
we zullen zien, denk dat ik ze morgen ga lastig vallen
dan zou opzich iedere OT dax gekeurd kunnen worden toch ?
neem het artikel wel mee, iets zegt mij dat de gasten van de RDW daar van niets weten of elkaar weer gaan tegen spreken...
we zullen zien, denk dat ik ze morgen ga lastig vallen
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen