Kenteken

Hier kun je praten over je honda.
xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

OK ik ga morgen mn Chaly op halen met netjes een GVA erbij, kan IK dan dus kiezen of ze hem registreren of keuren, of bepalen ZIJ dat dan??? Lijkt mij dat je in zo'n geval voor registreren kiest.

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ligt er een beetje aan wat voor plaat je erop wil.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

Brommert :wink:

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Lijkt me een eitje. Ik denk wel dat je het bouwjaar ook aannemelijk moet maken, maar ik sta steeds te kijken wat er allemaal schijnt te kunnen, nu.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

Als ik het allemaal goed begrijp moet het nu dus ook mogelijk zijn bijvoorbeeld een (reeds gekentekende) Novio om te keuren naar snorfiets, als ie maar aan de permanente eisen voldoet. Of zie ik dit dan verkeerd?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

dat kan inderdaad.

xmarkx:
In principe zou(zoals ik het gister dus hoorde) jij mogen kiezen voor een permanente eisen keuring of een regristratie(ze zeggen het zo, het is je eigen verantwoording, zij nemen dus aan dat bij een regristratie alles in orde is omdat jij je veilig en legaal door hert verkeer wilt verplaatsen, die verantwoording licht dus bij jou.)

En mochten ze bij de regristratie sterk gaan twijfelen of het wel legaal kan dat het zo legaal gebeurt(dus als ze loeigroot 70cc op je cilinder staat) dan kunnen ze zeggen dat ze hem alsnog op de permanente eisen willen keuren...

Maar het geld dus zo dat het zich allemaal zou moeten uitwijzen, de verhalen en de informatie verschillen dus.

Wil je Cekerheid ? dan zou ik even wachten op het blad de bromfiets(de nieuwe) daarin staat als het goed is meer informatie. Dat is een officieel herkent blad dus kan je je bron verantwoorden enz...

Of je gaat er gewoon voor en probeert het, en zou zien wat er gebeurt, als jij er gewoon een fiets neerzet die technisch in orde is(dat moet ie toch uiteindelijk zijn) kan er niks fout gaan...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Gait
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 jan 2007 02:36
Locatie: Hengelo (Gld)

Bericht door Gait »

niek is ik schreef:mocht er van thijs bij zijn waarvoor dank, dus als een malloot naar de RDW gereden om op tijd te komen...

keuring verliep super(is ook een hele nette gerestaureerde SS)

Wat hebben ze gecontroleerd, alle nummers(b-nummer, frame nummer enz)
(hier heeft Gerrit (gait) een mooie lijst van gekregen, die zal ie binnenkort vast wel een keer inscannen)

En hij heeft op de Rollerbank gemoeten voor een snelheid meting, hier werd gelijk verlichting goedgekeurd.

Dikke trommel zat er inderdaad in (gebrandicus, dit is het wiel van de SS die ik van jou had gekocht, bij de RDW kwamen we de gene tegen waarvan jij het hebt gekocht, die jongen herkende de wielen meteen, en wist te vertellen dat de voornaaf inderdaad van een ducatie was..
wel leuk dus !)

Wat ik dan zei over slechts een soort van schouwen ?

Klopt dus niet Helemaal, dit na navraag van Gerrit bleek het volgende:

Wanneer je geen papieren uit een ander land hebt waar ie eerder geregistreerd (of is geweest) staat, geld in principe een keuring zoals het voorheen was. (hoe streng dit zou zijn zou liggen aan wat voor fiets jij er neer zet en wat voor keurmeester je treft, deze zei al, hij ziet er uit als nieuw en heeft dus niet veel gecontrolleert )

Heb je wel papieren uit een ander land( GVA V5, betriebserlaubnis enz) kun je er voor kiezen of ze hem slechts registreren(dat houd dus in, ze kijken naar je nummers enz en controleren verder niks, wel moet je de fiets mee nemen naar het keurstation) of dat je hem laat testen op de permanente eisen(dus de keuring zoals min of meer voorheen)

Heb je geen papieren ofiets moet hij gekeurd worden op de permanente eisen, (dit verhaal geld voor motor en bromfietsen) heb je wel papieren maar wil je een wijziging aanbrengen, zoals bij een motorfiets meer cc als op papieren of een van bromfiets een snor van maken moet je dus ook een(permanente eisen) keuring ondergaan.

Wil je van brommer naar motor keuren of andersom geld ook weer het permanente eisen verhaal...

Hoop het zo duidelijk te hebben neergezet.
Hier het A4tje wat ik kreeg v/d RDW, niet zo bijzonder alleen de oderste 3 regels waarom er in enkele ssjes 2 typegoedkeur nummers staan.

Mag de link niet plaatsen van het RDW.
Laatst gewijzigd door Gait op 15 mei 2009 15:43, 2 keer totaal gewijzigd.
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic

Gait
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 jan 2007 02:36
Locatie: Hengelo (Gld)

Bericht door Gait »

Gait schreef:
niek is ik schreef:mocht er van thijs bij zijn waarvoor dank, dus als een malloot naar de RDW gereden om op tijd te komen...

keuring verliep super(is ook een hele nette gerestaureerde SS)

Wat hebben ze gecontroleerd, alle nummers(b-nummer, frame nummer enz)
(hier heeft Gerrit (gait) een mooie lijst van gekregen, die zal ie binnenkort vast wel een keer inscannen)

En hij heeft op de Rollerbank gemoeten voor een snelheid meting, hier werd gelijk verlichting goedgekeurd.

Dikke trommel zat er inderdaad in (gebrandicus, dit is het wiel van de SS die ik van jou had gekocht, bij de RDW kwamen we de gene tegen waarvan jij het hebt gekocht, die jongen herkende de wielen meteen, en wist te vertellen dat de voornaaf inderdaad van een ducatie was..
wel leuk dus !)

Wat ik dan zei over slechts een soort van schouwen ?

Klopt dus niet Helemaal, dit na navraag van Gerrit bleek het volgende:

Wanneer je geen papieren uit een ander land hebt waar ie eerder geregistreerd (of is geweest) staat, geld in principe een keuring zoals het voorheen was. (hoe streng dit zou zijn zou liggen aan wat voor fiets jij er neer zet en wat voor keurmeester je treft, deze zei al, hij ziet er uit als nieuw en heeft dus niet veel gecontrolleert )

Heb je wel papieren uit een ander land( GVA V5, betriebserlaubnis enz) kun je er voor kiezen of ze hem slechts registreren(dat houd dus in, ze kijken naar je nummers enz en controleren verder niks, wel moet je de fiets mee nemen naar het keurstation) of dat je hem laat testen op de permanente eisen(dus de keuring zoals min of meer voorheen)

Heb je geen papieren ofiets moet hij gekeurd worden op de permanente eisen, (dit verhaal geld voor motor en bromfietsen) heb je wel papieren maar wil je een wijziging aanbrengen, zoals bij een motorfiets meer cc als op papieren of een van bromfiets een snor van maken moet je dus ook een(permanente eisen) keuring ondergaan.

Wil je van brommer naar motor keuren of andersom geld ook weer het permanente eisen verhaal...

Hoop het zo duidelijk te hebben neergezet.
Hier het A4tje wat ik kreeg v/d RDW, niet zo bijzonder alleen de oderste 3 regels waarom er in enkele ssjes 2 typegoedkeur nummers staan.

Mag de link niet plaatsen van de RDW


Sorry maar ik krijg hem niet beter uitvergroten naar 200% en het is redelijk te lezen
Laatst gewijzigd door Gait op 15 mei 2009 15:45, 2 keer totaal gewijzigd.
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Bericht door brommerhobby »

@niek
Wanneer je geen papieren uit een ander land hebt waar ie eerder geregistreerd (of is geweest) staat, geld in principe een keuring zoals het voorheen was. (hoe streng dit zou zijn zou liggen aan wat voor fiets jij er neer zet en wat voor keurmeester je treft, deze zei al, hij ziet er uit als nieuw en heeft dus niet veel gecontrolleert )

Heb je wel papieren uit een ander land( GVA V5, betriebserlaubnis enz) kun je er voor kiezen of ze hem slechts registreren(dat houd dus in, ze kijken naar je nummers enz en controleren verder niks, wel moet je de fiets mee nemen naar het keurstation) of dat je hem laat testen op de permanente eisen(dus de keuring zoals min of meer voorheen)

Heb je geen papieren ofiets moet hij gekeurd worden op de permanente eisen, (dit verhaal geld voor motor en bromfietsen) heb je wel papieren maar wil je een wijziging aanbrengen, zoals bij een motorfiets meer cc als op papieren of een van bromfiets een snor van maken moet je dus ook een(permanente eisen) keuring ondergaan.

Wil je van brommer naar motor keuren of andersom geld ook weer het permanente eisen verhaal...

Hoop het zo duidelijk te hebben neergezet.
Zo is het .

Kort : aantoonbaar eerder geregistreerd kan zonder keuring (indien in de staat zoals papieren aangeven , bij wijzigingen ook technische keuring)

Niet aantoonbaar eerder geregistreerd is altijd inclusief technische keuring , dus ook een NL-brommer die nog niet van kenteken is voorzien.

Omkeuren van motor/snorfiets/bromfiets naar andere categorie is ook inclusief technische keuring .

Technische eisen bouwjaar VOOR 1998 :

http://www.tdekkers.nl/ (site wordt nog aangepast maar klopt nog voor 95%)
voertuigreglement , hoofdstuk 5 .
cb125s 1978
SS50M 1973

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

dank voor de bevestiging

dan denk ik dat we nu in grove lijnen alles duidelijk hebben hoe het er vanaf nu af aan uit gaat zien...

:D
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Moet de motor bij een keuring ook goed afgesteld staan? M'n chaly loopt niet stationair maar ik kan hem wel starten, dus een snelheidsmeting of een geluidsmeting is mogelijk.

Is het ook een probleem als er een andere carb op zit? Die misschien een beetje uit het frame steekt. Iig past het kapje er dan niet meer op.

Spherius
chaly's angel
Berichten: 1686
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
Bezit: Grotestoeremannenmotor
Locatie: Zevenaars, veertien billen

Bericht door Spherius »

bij mij deden ze over de carb niet moeilijk. Kan verschillen per keurmeester natuurlijk.
**Hona is Tjoei**

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Het kan afkeur zijn als ie echt totaal niet stationair wil blijven lopen. Probeer het een klein beetje in orde te krijgen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Daan Smit
4T-MSB regular
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 aug 2007 15:37
Locatie: Wijthmen (Zwolle)

Bericht door Daan Smit »

Zijn de regels nu ook versoepelt om een C70 terug te keuren naar een C50?

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

Daan Smit schreef:Zijn de regels nu ook versoepelt om een C70 terug te keuren naar een C50?
Ik denk niet dat ze een motorfiets gaan terug keuren naar een bromfiets, andersom is geen probleem.

Plaats reactie