Is die niet van na 1998 ?stoterstangen90 schreef:Klinkt wel alsof ik mijn Jincheng Chaly te vroeg heb weggegooid.........
Kenteken
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
- Locatie: randstad
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
- Locatie: randstad
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
- Locatie: randstad
volledige technische keuring als motor .Ik heb een betriebserlaubnis, gewoon tot 45km/h denk ik, en ik wil er een motor van maken. Zou dat dan ook gewoon een volledige technische keuring betekenen (ervan uitgaande dat het dan een 49cc motorfiets wordt)?
Zonder buitenlandse registratiepapieren is ook volledige technische keuring .
cb125s 1978
SS50M 1973
SS50M 1973
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
- Locatie: randstad
Zelf je verstand gebruiken , let wel op dat vermogen per kilogramAls ik mijn chaly tot 140cc zou willen keuren. Wat zijn dan de extra eisen? De remmen moeten iig aangepast worden, maar wat nog meer?
het dan ook een zware motorfiets kan worden en dus alleen met een "zwaar"motorrijbewijs gereden mag worden .
cb125s 1978
SS50M 1973
SS50M 1973
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
- Locatie: randstad
Als ik een ceetje laat keuren die gewoon voor 1998 is, en er moet een bromerkenteken op, moet hij dan nog een volledige keuring doorstaan zoals snelheid en geluid? Hoeveel kost het keuren dan en het kopen van een kentekenplaat? Volgens mij is het gewoon een nederlands ceetje, en anders uit de EU.
CD50
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Brommer is altijd snelheid meten voor de constructiesnelheid.aj90 schreef:Als ik een ceetje laat keuren die gewoon voor 1998 is, en er moet een bromerkenteken op, moet hij dan nog een volledige keuring doorstaan zoals snelheid en geluid? Hoeveel kost het keuren dan en het kopen van een kentekenplaat? Volgens mij is het gewoon een nederlands ceetje, en anders uit de EU.
Als je in tijd nood zit en je dan weet dat voor je keuring niet per se je lichten het nog hoeven te doen ofzo dat je daar dus geen extra tijd voor kwijt bent.gerbrandicus schreef:Wat boeit mensen het of er een volledige technische keuring wordt gedaan. Zorg nou maar gewoon dat die brommer daar perfect staat. Ik ben allang blij dát het kan.
CD50
Het is wel handig, maar (vooralsnog) niet verplicht. Mijn cilinder stond niets op. Is dus mondeling aangegeven dat het 88cc is (je kon wel zien dat er een glimmend nieuwe alu cilinder op zat op een voor de rest vrij verweerd blok )roow schreef:Cilinderinhoud op de buitenkant is dus wel verplicht?
Ik kan me voorstellen dat het niet handig is als er 49cc op staat terwijl het meer is...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
- Locatie: randstad
-
- chaly addict
- Berichten: 18829
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
En dan heb je een gekentekende brommer zonder licht. En dan zeker eerst repareren voordat je gaat rijden? Repareer je licht dan eerst. Het heet niet voor niets permanente eisen. Zulke zaken moeten gewoon altiojd werken. Straks staat hier weer ergens een jammerverhaal over aangehouden en bekeurd wegens rijden zonder licht of platgereden omdat je niet gezien werd door een automobilist.
Hetzelfde geldt overigens voor remmen. Blijkbaar rijdt de helft hier nog steeds rond zonder licht of zonder remmen en zijn ze nu blij dat er niet op gecontroleerd wordt. Maak je brommer gewoon in orde. Ook als ie niet gekeurd hoeft te worden. Wat een onzin allemaal.
Hetzelfde geldt overigens voor remmen. Blijkbaar rijdt de helft hier nog steeds rond zonder licht of zonder remmen en zijn ze nu blij dat er niet op gecontroleerd wordt. Maak je brommer gewoon in orde. Ook als ie niet gekeurd hoeft te worden. Wat een onzin allemaal.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.