Kenteken

Hier kun je praten over je honda.
brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Bericht door brommerhobby »

stoterstangen90 schreef:Klinkt wel alsof ik mijn Jincheng Chaly te vroeg heb weggegooid.........
Is die niet van na 1998 ?
cb125s 1978
SS50M 1973

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Bericht door brommerhobby »

En als je geen nummers in je carters hebt staan? is dit sowieso illegaal
of word er dan niets genoteerd?
Is dan niet te identificeren , dus oud ijzer :mrgreen:
cb125s 1978
SS50M 1973

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Bericht door brommerhobby »

Ik heb een betriebserlaubnis, gewoon tot 45km/h denk ik, en ik wil er een motor van maken. Zou dat dan ook gewoon een volledige technische keuring betekenen (ervan uitgaande dat het dan een 49cc motorfiets wordt)?
volledige technische keuring als motor .

Zonder buitenlandse registratiepapieren is ook volledige technische keuring .
cb125s 1978
SS50M 1973

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Bericht door brommerhobby »

Als ik mijn chaly tot 140cc zou willen keuren. Wat zijn dan de extra eisen? De remmen moeten iig aangepast worden, maar wat nog meer?
Zelf je verstand gebruiken , let wel op dat vermogen per kilogram
het dan ook een zware motorfiets kan worden en dus alleen met een "zwaar"motorrijbewijs gereden mag worden .
cb125s 1978
SS50M 1973

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Bericht door brommerhobby »

Het lijkt me dat het iets meetbaars moet zijn. Hoe test hoe sterk een rijwielgedeelte is (behalve door het te slopen )?
Misschien dat een uitvaartverzorging die info heeft wat niet sterk genoeg is :?

Aantal cc zegt nog niets over het vermogen .
cb125s 1978
SS50M 1973

aj90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 sep 2007 10:35
Locatie: WbD

Bericht door aj90 »

Als ik een ceetje laat keuren die gewoon voor 1998 is, en er moet een bromerkenteken op, moet hij dan nog een volledige keuring doorstaan zoals snelheid en geluid? Hoeveel kost het keuren dan en het kopen van een kentekenplaat? Volgens mij is het gewoon een nederlands ceetje, en anders uit de EU.
CD50

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Bericht door gerbrandicus »

Wat boeit mensen het of er een volledige technische keuring wordt gedaan. Zorg nou maar gewoon dat die brommer daar perfect staat. Ik ben allang blij dát het kan.

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Bericht door August »

aj90 schreef:Als ik een ceetje laat keuren die gewoon voor 1998 is, en er moet een bromerkenteken op, moet hij dan nog een volledige keuring doorstaan zoals snelheid en geluid? Hoeveel kost het keuren dan en het kopen van een kentekenplaat? Volgens mij is het gewoon een nederlands ceetje, en anders uit de EU.
Brommer is altijd snelheid meten voor de constructiesnelheid.

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Bericht door August »

gerbrandicus schreef:Ik ben echt superblij met het verhaal van August, ik ga mijn ZB dan ook maar eens keuren. Was dat met of zonder afspraak August?
Zonder afspraak op maandag en dinsdag doen ze motorfietsen.

aj90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 sep 2007 10:35
Locatie: WbD

Bericht door aj90 »

gerbrandicus schreef:Wat boeit mensen het of er een volledige technische keuring wordt gedaan. Zorg nou maar gewoon dat die brommer daar perfect staat. Ik ben allang blij dát het kan.
Als je in tijd nood zit en je dan weet dat voor je keuring niet per se je lichten het nog hoeven te doen ofzo dat je daar dus geen extra tijd voor kwijt bent.
CD50

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Bericht door August »

roow schreef:Cilinderinhoud op de buitenkant is dus wel verplicht? :roll:
Het is wel handig, maar (vooralsnog) niet verplicht. Mijn cilinder stond niets op. Is dus mondeling aangegeven dat het 88cc is (je kon wel zien dat er een glimmend nieuwe alu cilinder op zat op een voor de rest vrij verweerd blok :))

Ik kan me voorstellen dat het niet handig is als er 49cc op staat terwijl het meer is...

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Bericht door August »

aj90 schreef:Als je in tijd nood zit en je dan weet dat voor je keuring niet per se je lichten het nog hoeven te doen ofzo dat je daar dus geen extra tijd voor kwijt bent.
Gewoon niet in tijdnood komen: eerst je zaakjes op orde en dan keuren.
Kun je het bouwjaar aantonen?

aj90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 sep 2007 10:35
Locatie: WbD

Bericht door aj90 »

met het lijstje van NIX is dat geen probleem!
CD50

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Bericht door brommerhobby »

gerbrandicus schreef:Wat boeit mensen het of er een volledige technische keuring wordt gedaan. Zorg nou maar gewoon dat die brommer daar perfect staat. Ik ben allang blij dát het kan.
:D
cb125s 1978
SS50M 1973

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

En dan heb je een gekentekende brommer zonder licht. En dan zeker eerst repareren voordat je gaat rijden? Repareer je licht dan eerst. Het heet niet voor niets permanente eisen. Zulke zaken moeten gewoon altiojd werken. Straks staat hier weer ergens een jammerverhaal over aangehouden en bekeurd wegens rijden zonder licht of platgereden omdat je niet gezien werd door een automobilist.

Hetzelfde geldt overigens voor remmen. Blijkbaar rijdt de helft hier nog steeds rond zonder licht of zonder remmen en zijn ze nu blij dat er niet op gecontroleerd wordt. Maak je brommer gewoon in orde. Ook als ie niet gekeurd hoeft te worden. Wat een onzin allemaal.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie