Pagina 3 van 3

Re: euro 95 E10

Geplaatst: 30 dec 2020 10:34
door wim V8
Ik heb nog nooit last gehad hoor met 95 en ethanol-meuk.
Altijd is het bij anderen, en vooral op forums wordt geschreven hoe slecht het allemaal is.

Mijn mobylette start na 3 jaar met een vol tankje 95, 1:50 gemengd na 3 meter rennen.
Een pf50 met een vol tankje 95 start na 10 sec. fietsen op de standaard gewoon na 3 jaar.
Uiteraard waren de vlotterbakjes geleegd, de mobylette kan je gewoon laten draaien tot ie stopt, bakje is dan echt leeg.
De pf50 kan je aftappen via het slangetje en schroef onder de vlotterkamer.

Maar dat is niet speciaal vanwege de moderne benzine dat moest vroeger ook al.
Hoe erg was het met de jaren '70-'80 benzine om na één winter al die opgedroogde benzine in je carburateur te hebben,
die bruine laag verrubberde troep door je hele carburateur.

Gr. Wim.

Re: euro 95 E10

Geplaatst: 30 dec 2020 13:38
door MrSinga
ik heb gezien wat aspen voor voordelen heeft in machines. Voor de prijs ga ik het niet laten om het niet te doen.

Maar die 95E10 gebruik ik niet. Tankjes met tankcure kunnen er niet tegen, de ethanol lost het product helaas op. (helaas zit het in veel A/J1 tankjes omdat die wegrotten als ze droog weggelegd worden met miniscule gaatjes tot gevolg waardoor de verf van een net gelakte tank lost :( Moest voor m'n neef een tank doen, naar vosschemie geweest: nieuw product omdat dit wel tegen de ethanol kan. Prijs is er helaas ook niet meer naast zo.

verbruik in m'n MSX is ook niet beter te noemen met 95e10. Hoger verbruik dan 98 te tanken. En ja, ik deed met m'n vorige MSX 85km/daags, dus als ik op een tankje vlot 250km doe of 220km is dat wel een groot verschil.