Beste 4-taktleden,
Als eigenaar van drie Honda Zoomers ben ik een buitenbeentje hier of zelfs ongewenste vreemdeling
maar mijn ervaringen met het invoeren en op kenteken zetten van de Zoomers uit Duitsland is misschien interessant voor sommigen, en daarbij zijn hier wellicht mensen die vergelijkbare ervaringen met de RDW hebben meegemaakt en misschien tips hebben.
Om kort te gaan: begin verleden jaar twee Zoomers met Erstzulassung 2011 (vanwege die i-d-i-o-te milieuzone in mijn woonplaats Amsterdam) in Duitsland gekocht, met CVO en originele aankoopfactuur in Amsterdam aangeboden ter keuring, NL kenteken 2011 gekregen. Eind verleden jaar nog een mooie Zoomer 2011 opgehaald, aangeboden ter keuring en ... datum eerste toelating 2006 vanuit het VIN toegekend. Accepteren de aankoopfactuur niet als bewijs, en mag er dus niet mee rijden
Bezwaar gemaakt bij RDW, hoorzitting gehad, beroep me daarbij op redelijkheid en billijkheid (ik ben maar een onnozele burger), en 14 weken later krijg ik de uitspraak dat ze drie keer een fout hebben gemaakt maar dat het gelijkheidsbeginsel niet zo ver strekt dat ze nog een fout gaan maken.
Voordat ik naar de rechter stap: zijn hier mensen die met dit bijltje hebben gehakt? De ellende zit hem in dat bromfietsen in Duitsland niet officieel worden toegelaten, en de NL wet voorziet daar gewoon niet in. Ik vraag me af wat er gebeurt als ik een nieuwe brommer vanuit Duitsland zou invoeren, dan zullen ze toch ook de datum van de aankoopnota overnemen?
Tips van ervaringsdeskundigen worden zeer op prijs gesteld!
Miko, Amsterdam