Info Honda CB50

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
CBMoné
4T-MSB beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 dec 2013 16:36
Bezit: Ik bezit er nog geen

Info Honda CB50

Bericht door CBMoné »

Mijn Naam is Marnix Moné, ben 15 jaar (25-05-98) en ben aan het sparen voor een Honda Cb50.
Wat mij opviel is dat deze modellen zeer in trek zijn en dan ook soms binnen een week verkocht zijn!
Graag zou ik wat advies en info over het model willen en te weten te komen waar ik op moet letten.
Het is alleen niet slim om als ik een Honda Cb50 op internet te koop zie staan er algelijk naar toe te gaan, ik woon namelijk in 'S-Hertogenbosch (Noord-Brabant) en de modellen die te koop staan, staan meestal te koop in de verre uithoeken van Nederland of zelfs Belgie.
Daarom is mijn vraag of u weet of er dicht bij 'S-Hertogenbosch een meneer/mevrouw is die een Honda Cb50 heeft en hij/zij mij misschien wil laten kennismaken met een Honda Cb50 en héél misschien een testritje laat maken om te kijken of mij een Honda Cb50 echt goed bij mij past!

Met vriendelijke groet,

CBMoné

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16255
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Info Honda CB50

Bericht door nielspbr »

Ik vermoed dat niet iedereen staat te springen om een 15jarig persoon zonder rijbewijs een proefrit te laten maken op zijn brommer.

CBMoné
4T-MSB beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 dec 2013 16:36
Bezit: Ik bezit er nog geen

Re: Info Honda CB50

Bericht door CBMoné »

Sleutel en rij al op fantic motors bij een vriend. Dus ik heb ervaring met rijden maar het gaat me voornamelijk om het kennismaken met een Honda CB50!

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Info Honda CB50

Bericht door butt head »

volgens mij zijn de meeste cb50 dingen nog niet versleuteld door kleine snotneuzen. dus over het algemeen wel een veilige koop.

ik zou bij die cb50 dingen vooral letten op tikkende geluiden in de cilinderkop.
of de voor rem er netjes en gangbaar uit ziet.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1371
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Info Honda CB50

Bericht door ildert »

hallo marnix,

ik heb diverse cb's staan en woon in brabant (dongen), als je wil mag je er wel eens een proberen.

groetjes,
ildert
grote klappen, snel thuis

CBMoné
4T-MSB beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 dec 2013 16:36
Bezit: Ik bezit er nog geen

Re: Info Honda CB50

Bericht door CBMoné »

Aangenaam Ildert! Kom ik zeker doen adres is misschien wel handig! :p
Wanneer zullen we een datum prikken? Kerst vakantie?

Groetjes

CBMoné

BarryBacardi
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 mei 2011 11:23
Bezit: Cf50 '76
Bami Minitrail '08
Locatie: Den Bosch

Re: Info Honda CB50

Bericht door BarryBacardi »

He Marnix,

Ik kom zelf ook uit Den Bosch (Maaspoort) en een collega van me heeft een cb50 in de schuur staan. Ik denk niet dat hij het erg zal vinden als je die een keer komt bewonderen. Een rondje erop rijden kan ik alleen niet garanderen. Misschien kan ik je nog wat tips geven voor een eventuele aankoop van een CB50..

Groeten, Barry

CBMoné
4T-MSB beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 dec 2013 16:36
Bezit: Ik bezit er nog geen

Re: Info Honda CB50

Bericht door CBMoné »

Ey Barry

Een Honda CB50 in Maaspoort?
Ik heb wel al iemand gesproken over een honda ss50 die bij hem in de schuur stond...
Bedoel je hem niet?

groetjes,

CBMoné

kikkeraap
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jan 2013 19:50
Bezit: Nog geen :(

Re: Info Honda CB50

Bericht door kikkeraap »

Het enige wat ik over de maaspoort zie rijden is een blauwe super50 en ooit een Dax. Een ss50 of CB50 nog nooit gezien, ben ik wel benieuwd naar.

BarryBacardi
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 mei 2011 11:23
Bezit: Cf50 '76
Bami Minitrail '08
Locatie: Den Bosch

Re: Info Honda CB50

Bericht door BarryBacardi »

Nee, helaas geen cb50 in de Maaspoort. Ikzelf heb een imitatie z50a en een chaly. Een vriend van me uit Orthen heeft een ss en ook een imi z50a. Er rijden nog een paar mensen rond hier met een monkey, maar daar heb ik weinig contact mee. De apotheker rijd hier rond op een motocompany c50 met koffer achterop. Hijzelf heeft ook een Benly in de schuur staan. Mijn broer uit Den Dungen heeft een dax, evenals een vriend van ons uit de Kruisstraat. Helaas geen staande cylinders of stoterstangen hier in de buurt.

B@RT
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 dec 2010 14:10
Bezit: honda cb50j 2x, honda amigo 2x, zundapp m50 bergsteiger, citroën ami8 1972, toyota tercel 1981 5speed, citroën 2cv6 (in onderdelen) 2x dkw rt 125 (incompleet), bmw r60/6,.....
Locatie: Kapellen
Contacteer:

Re: Info Honda CB50

Bericht door B@RT »

ik heb zelf ook 2 jaar geleden een cb gekocht en ben er nu al een lange tijd aan bezig, ik ben goed "in't zak gezet" ik zou normaal gezien enkel de kleppen nog moeten afstellen maar er zaten dikke groeven in de cilinder en de kleppen waren serieus ingebrand, heeft mij 250 ballen gekost om de motor te reviseren en nu lig ik al een tijd te sukkelen met die rotontsteking dus dat gaat mij ook nogeens 260 kosten aan een cdi, dan ben ik daar ook vanaf
waar ik vooral zou op letten is veel corrosie op het blokje dan kan je kijken of de eigenaar er goed zorg voor heeft gedragen, dat hij stationair netjes draaid als hij warm is en zoals iemand hierboven al zei op tikkende geluiden, zo een bovenliggende nokkenas is mooi maar het kan ook voor extra problemen zorgen, de voorrem reviseren is niet zo moeilijk, gewoon alles uiteenhalen goed uitkuisen en opnieuw invetten en nieuwe blokjes heb je voor 12 euro op marktplaats, echt een aanrader, vergeet ze wel niet in te rijden anders zijn ze meteen om weg te gooien, de vorkkerinkjes durven ook wel eens te gaan lekken, voor derest ga je gang, ik gooi meestal alles uiteen als ik iets koop, flink oppoetsen en dan mee gaan rijden, of zoals ik nu bezig ben een caferacertje bouwen maar dat kan tegenvallen, 1 ding veranderen wil vaak zeggen 5 dingen veranderen, bv bij een andere koplampbevestiging dan moet je de stuuruitslag weer gaan verminderen want die komen tegen mijn tank etc..

veel succes met de koop
Als het niet loskomt is uw hamer te klein

Plaats reactie