Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Glenn-N
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
Bezit: SS50, Dax
Locatie: BE

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Glenn-N »

Ok.
Semi-synthetisch kan sowieso geen kwaad? Aangezien ik onlangs hoorde dat die synthetische olie voor moderne blokken gemaakt is en oude blokjes daardoor kunnen gaan lekken.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Edo »

Glenn-N schreef:Ok.
Semi-synthetisch kan sowieso geen kwaad? Aangezien ik onlangs hoorde dat die synthetische olie voor moderne blokken gemaakt is en oude blokjes daardoor kunnen gaan lekken.
Die olie is top! Kroon Expulsa ftw.

Maar Action olie is ook prima :)

bramdax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:31
Bezit: redelijk goede gezondheid, al 't andere is te koop zoals brommers en autoos
Locatie: drachten

Re: Kleine vragen topic

Bericht door bramdax »

gebruik al jaren en veel km emperol 10w40

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jossvdijk »

klopt het dat het rempedaal van mijn ss50 tegen het punt aan loopt waar de as van de achterbrug doorheen loopt???

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jossvdijk »

Afbeelding

TooCrash
4T-MSB regular
Berichten: 374
Lid geworden op: 17 mar 2007 20:23

Re: Kleine vragen topic

Bericht door TooCrash »

Geen idee, of dat inderdaad gebeurd, maar dat rempedaal is in ieder geval of niet een ss50 pedaal, of een verherbeund exemplaar..

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Mano »

gewoon een stukkie er af hakken en je je kan weer lekker remmen (of loopt alleen dat ringetje er tegen aan?)
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jossvdijk »

Nee hele stuk maar dan haal ik er even stukje van af

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jossvdijk »

Achterrem gefikst dan nu het volgende hoe krijg ik imi ss50 achtervern uit elkaar want ze beginnne te roesten aan de binnenkant en daar kan ik zo niet bij en het word steeds erger... en hoe krijg ik ze weer in elkaar

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Mano »

Jossvdijk schreef:Achterrem gefikst dan nu het volgende hoe krijg ik imi ss50 achtervern uit elkaar want ze beginnne te roesten aan de binnenkant en daar kan ik zo niet bij en het word steeds erger... en hoe krijg ik ze weer in elkaar
Nieuwe kopen, als je het echt mooi wil hebben.
Uit elkaar halen is meer moeite dan het oplevert. als je ze toonbaar wil maken lukt het ook wel met een stelletje "brillo" pads als je die een beetje uit elkaar trekt kan je ze om de veer heen doen (wel een beetje nat maken natuurlijk, dan werkt dat roze poeder het best) en dan ook de achterkant schoon maken, beetje pielen maar zeker te doen.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jossvdijk »

Meeeeuj gaan we doen

martijnt
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2012 07:48
Bezit: Honda SS50Z K3
Honda Jazz
Locatie: Den Bosch

Re: Kleine vragen topic

Bericht door martijnt »

Jossvdijk schreef:Achterrem gefikst dan nu het volgende hoe krijg ik imi ss50 achtervern uit elkaar want ze beginnne te roesten aan de binnenkant en daar kan ik zo niet bij en het word steeds erger... en hoe krijg ik ze weer in elkaar
Als je de stofkap naar beneden drukt kun je het stangetje net tegenhouden (met tang of steeksleutel, weet ik niet meer) en het oogje eraf draaien. Hierdoor komt de stofkap en de veer los. In elkaar zetten in omgekeerde volgorde.

Glenn-N
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
Bezit: SS50, Dax
Locatie: BE

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Glenn-N »

Heb dus inmiddels sinds een paar dagen die Kroon Expulsa 10w40 in mijn blokje.

Net even een ritje van 30km gedaan en op volle toeren en topsnelheid lijkt het blok te "gillen". Ligt dit misschien aan die olie? Het is enkel van 60-64km/u, zoiets.
Verder rijdt hij top. Moet er alleen nog een beetje olie aflaten want er zit wat teveel in heb ik de indruk.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Kleine vragen topic

Bericht door butt head »

Glenn-N schreef:Heb dus inmiddels sinds een paar dagen die Kroon Expulsa 10w40 in mijn blokje.

Net even een ritje van 30km gedaan en op volle toeren en topsnelheid lijkt het blok te "gillen". Ligt dit misschien aan die olie? Het is enkel van 60-64km/u, zoiets.
Verder rijdt hij top. Moet er alleen nog een beetje olie aflaten want er zit wat teveel in heb ik de indruk.

ik heb ook een aantal jaar kroon expulsa gebruikt. nooit ergens last van gehad. denk gewoon dat het geluid wat het motortje altijd maakt is.


hoeveel heb je teveel in het blok zitten? onderkant van het bovenste blokje of er iets boven?
een 2 tot 3 mm boven het bovenste blokje gaat goed zo vol zitten mijn blokken ook altijd.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16255
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Daarvoor heeft men de oliepijlstok uitgevonden. Tijdens het meten de brommer rechtop houden en oliepijlstok alleen insteken (niet indraaien)

Het oliepijl moet in het gearceerde deel staan.

Plaats reactie