Kleine vragen topic
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
- Bezit: SS50, Dax
- Locatie: BE
Re: Kleine vragen topic
Ok.
Semi-synthetisch kan sowieso geen kwaad? Aangezien ik onlangs hoorde dat die synthetische olie voor moderne blokken gemaakt is en oude blokjes daardoor kunnen gaan lekken.
Semi-synthetisch kan sowieso geen kwaad? Aangezien ik onlangs hoorde dat die synthetische olie voor moderne blokken gemaakt is en oude blokjes daardoor kunnen gaan lekken.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Kleine vragen topic
Die olie is top! Kroon Expulsa ftw.Glenn-N schreef:Ok.
Semi-synthetisch kan sowieso geen kwaad? Aangezien ik onlangs hoorde dat die synthetische olie voor moderne blokken gemaakt is en oude blokjes daardoor kunnen gaan lekken.
Maar Action olie is ook prima
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 28 jan 2007 19:31
- Bezit: redelijk goede gezondheid, al 't andere is te koop zoals brommers en autoos
- Locatie: drachten
Re: Kleine vragen topic
gebruik al jaren en veel km emperol 10w40
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
- Bezit: SS50Z
- Locatie: Zwolle
Re: Kleine vragen topic
klopt het dat het rempedaal van mijn ss50 tegen het punt aan loopt waar de as van de achterbrug doorheen loopt???
Re: Kleine vragen topic
Geen idee, of dat inderdaad gebeurd, maar dat rempedaal is in ieder geval of niet een ss50 pedaal, of een verherbeund exemplaar..
Re: Kleine vragen topic
gewoon een stukkie er af hakken en je je kan weer lekker remmen (of loopt alleen dat ringetje er tegen aan?)
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
- Bezit: SS50Z
- Locatie: Zwolle
Re: Kleine vragen topic
Nee hele stuk maar dan haal ik er even stukje van af
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
- Bezit: SS50Z
- Locatie: Zwolle
Re: Kleine vragen topic
Achterrem gefikst dan nu het volgende hoe krijg ik imi ss50 achtervern uit elkaar want ze beginnne te roesten aan de binnenkant en daar kan ik zo niet bij en het word steeds erger... en hoe krijg ik ze weer in elkaar
Re: Kleine vragen topic
Nieuwe kopen, als je het echt mooi wil hebben.Jossvdijk schreef:Achterrem gefikst dan nu het volgende hoe krijg ik imi ss50 achtervern uit elkaar want ze beginnne te roesten aan de binnenkant en daar kan ik zo niet bij en het word steeds erger... en hoe krijg ik ze weer in elkaar
Uit elkaar halen is meer moeite dan het oplevert. als je ze toonbaar wil maken lukt het ook wel met een stelletje "brillo" pads als je die een beetje uit elkaar trekt kan je ze om de veer heen doen (wel een beetje nat maken natuurlijk, dan werkt dat roze poeder het best) en dan ook de achterkant schoon maken, beetje pielen maar zeker te doen.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
- Bezit: SS50Z
- Locatie: Zwolle
Re: Kleine vragen topic
Meeeeuj gaan we doen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 15 sep 2012 07:48
- Bezit: Honda SS50Z K3
Honda Jazz - Locatie: Den Bosch
Re: Kleine vragen topic
Als je de stofkap naar beneden drukt kun je het stangetje net tegenhouden (met tang of steeksleutel, weet ik niet meer) en het oogje eraf draaien. Hierdoor komt de stofkap en de veer los. In elkaar zetten in omgekeerde volgorde.Jossvdijk schreef:Achterrem gefikst dan nu het volgende hoe krijg ik imi ss50 achtervern uit elkaar want ze beginnne te roesten aan de binnenkant en daar kan ik zo niet bij en het word steeds erger... en hoe krijg ik ze weer in elkaar
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
- Bezit: SS50, Dax
- Locatie: BE
Re: Kleine vragen topic
Heb dus inmiddels sinds een paar dagen die Kroon Expulsa 10w40 in mijn blokje.
Net even een ritje van 30km gedaan en op volle toeren en topsnelheid lijkt het blok te "gillen". Ligt dit misschien aan die olie? Het is enkel van 60-64km/u, zoiets.
Verder rijdt hij top. Moet er alleen nog een beetje olie aflaten want er zit wat teveel in heb ik de indruk.
Net even een ritje van 30km gedaan en op volle toeren en topsnelheid lijkt het blok te "gillen". Ligt dit misschien aan die olie? Het is enkel van 60-64km/u, zoiets.
Verder rijdt hij top. Moet er alleen nog een beetje olie aflaten want er zit wat teveel in heb ik de indruk.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Kleine vragen topic
Glenn-N schreef:Heb dus inmiddels sinds een paar dagen die Kroon Expulsa 10w40 in mijn blokje.
Net even een ritje van 30km gedaan en op volle toeren en topsnelheid lijkt het blok te "gillen". Ligt dit misschien aan die olie? Het is enkel van 60-64km/u, zoiets.
Verder rijdt hij top. Moet er alleen nog een beetje olie aflaten want er zit wat teveel in heb ik de indruk.
ik heb ook een aantal jaar kroon expulsa gebruikt. nooit ergens last van gehad. denk gewoon dat het geluid wat het motortje altijd maakt is.
hoeveel heb je teveel in het blok zitten? onderkant van het bovenste blokje of er iets boven?
een 2 tot 3 mm boven het bovenste blokje gaat goed zo vol zitten mijn blokken ook altijd.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16255
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Kleine vragen topic
Daarvoor heeft men de oliepijlstok uitgevonden. Tijdens het meten de brommer rechtop houden en oliepijlstok alleen insteken (niet indraaien)
Het oliepijl moet in het gearceerde deel staan.
Het oliepijl moet in het gearceerde deel staan.