Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16256
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

De simpele uitleg: Kopervet gebruik je bij verbindingen die kans lopen vast te rotten, lagervet gebruik je om te smeren.

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Kleine vragen topic

Bericht door René »

Thnx

NIX
chaly addict
Berichten: 18884
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

nielspbr schreef:De simpele uitleg: Kopervet gebruik je bij verbindingen die kans lopen vast te rotten, lagervet gebruik je om te smeren.
Kopervet gebruik je vooral bij delen die heet kunnen worden en dan vastrotten. Als het koud blijft is gewoon vet ook prima tegen vastrotten. Om te smeren zou ik geen kopervet pakken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Kleine vragen topic

Bericht door butt head »

NIX schreef:
nielspbr schreef:De simpele uitleg: Kopervet gebruik je bij verbindingen die kans lopen vast te rotten, lagervet gebruik je om te smeren.
Kopervet gebruik je vooral bij delen die heet kunnen worden en dan vastrotten. Als het koud blijft is gewoon vet ook prima tegen vastrotten. Om te smeren zou ik geen kopervet pakken.
bewegende delen lagervet. (remas, lagers)
vaste delen kopervet. (schroefdraad, wielas, achterburgas)
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

honda sleutelaar
4T-MSB addict
Berichten: 876
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
Locatie: Wolfheze

Re: Kleine vragen topic

Bericht door honda sleutelaar »

butt head schreef:
NIX schreef:
nielspbr schreef:De simpele uitleg: Kopervet gebruik je bij verbindingen die kans lopen vast te rotten, lagervet gebruik je om te smeren.
Kopervet gebruik je vooral bij delen die heet kunnen worden en dan vastrotten. Als het koud blijft is gewoon vet ook prima tegen vastrotten. Om te smeren zou ik geen kopervet pakken[/b].


bewegende delen lagervet. (remas, lagers)
vaste delen kopervet. (schroefdraad, wielas, achterburgas)
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Kleine vragen topic

Bericht door René »

Ik heb een chaly bobine zoals op het plaatje. Zou ik zonder problemen een stuk van de beugel af kunnen flexen? Niet van het stuk waar de plaatjes inzitten (waar is dat eigenlijk voor?) maar een stuk van de 'flap' zeg maar. Kan me voorstellen dat hitte (van het flexen) niet goed is voor een bobine.

Afbeelding

Rv51
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:41
Bezit: Honda ST70
Locatie: Utrecht.

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Rv51 »

Wat heb ik precies nodig in parts om mijn 1 plaats handkoppeling van een ss om te
Bouwen naar een 2 plaats koppeling?
Honda st70

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16256
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

@bobine

Het plaatjesdeel is een weekijzeren kern zoals je die in iedere trafo (en ook je ontstekings- en lichtspoel) terugvind. Is snel te magnetiseren.

om de plaatjeskern zitten spoelen gewonden, en de isolatie van de spoeldraden of de soldeerpunten zouden teveel warmte niet leuk kunnen vinden.

zagen is de veiliger optie.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5176
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Kleine vragen topic

Bericht door stoterstangen90 »

nielspbr schreef:@bobine

Het plaatjesdeel is een weekijzeren kern zoals je die in iedere trafo (en ook je ontstekings- en lichtspoel) terugvind. Is snel te magnetiseren.

om de plaatjeskern zitten spoelen gewonden, en de isolatie van de spoeldraden of de soldeerpunten zouden teveel warmte niet leuk kunnen vinden.

zagen is de veiliger optie.
de klinknageltjes los boren is ook een prima optie.
Afbeelding

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Eric »

Rv51 schreef:Wat heb ik precies nodig in parts om mijn 1 plaats handkoppeling van een ss om te
Bouwen naar een 2 plaats koppeling?

Eigenlijk zo'n beetje een complete 2plaats koppeling. Meen dat bijna alles anders is.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Mano »

Eric schreef:
Rv51 schreef:Wat heb ik precies nodig in parts om mijn 1 plaats handkoppeling van een ss om te
Bouwen naar een 2 plaats koppeling?

Eigenlijk zo'n beetje een complete 2plaats koppeling. Meen dat bijna alles anders is.
goedkoopste optie is waarschijnlijk een gaar bami blokje scoren (als de koppeling niet het deel wat gaar is natuurlijk) met twee-plaats koppeling
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Rv51
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:41
Bezit: Honda ST70
Locatie: Utrecht.

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Rv51 »

Oké , maar bijvoorbeeld het koppelingshuis en de meganismen daarbinnen kunnen gewoon blijven toch?
Honda st70

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Mano »

Ik moest de complete koppeling vervangen. zelfs dat "busje" met gaatjes op de as was anders.
maar ik had ook niet de optie het huis te behouden (die was juist stuk,hele hap er uit)
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

DAX11
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 210
Lid geworden op: 20 dec 2010 13:41
Bezit: Honda ss50z k1
Honda ss50z k1
honda c50
Honda st50g
Honda st50e
Locatie: België

Re: Kleine vragen topic

Bericht door DAX11 »

iemand die weet of zo'n immi fluisterpijp van een c50 deftig past op een ss of?

deze dus:

Afbeelding

mvg
Thomas

Thomgun
4T-MSB addict
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 jun 2010 10:01
Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2
Locatie: Hattem

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Thomgun »

Denk het wel, maar of het mooi is? Kun je beter voor een c50 sigaar gaan of een cd50 uitlaat...
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.

Plaats reactie