Bromfietsbelasting

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16255
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door nielspbr »

robertsp schreef:
Edo schreef:
Eerlijk toch?
Misschien..Krijg je dan ook rode benzine? Met een oldtimer jeep is nu al niet rond te rijden omdat het een vermogen kost, laat staan als de benzineprijs nog hoger wordt ;)
Simpel, goedkoper rijdende auto aanschaffen. verbruiker/vervuiler betaald.

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door brommerhobby »

In de brandstof is een goed idee alleen als we dan daadwerkelijk een paar dagen niet rijden is Nederland ook failliet , nu is er zekerheid van belasting inkomsten .
Uiteindelijk moet die geldkist vol komen dus betalen doe je toch , links of rechts om .
Meeste geld in de wegenbelasting is provinciale heffing .
En kijk ook eens naar het goede wat je in Nederland hebt door dat stelsel .
cb125s 1978
SS50M 1973

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door ml03zl »

nielspbr schreef:
robertsp schreef:
Edo schreef:
Eerlijk toch?
Misschien..Krijg je dan ook rode benzine? Met een oldtimer jeep is nu al niet rond te rijden omdat het een vermogen kost, laat staan als de benzineprijs nog hoger wordt ;)
Simpel, goedkoper rijdende auto aanschaffen. verbruiker/vervuiler betaald.
Nope, de vervuiler krijgt subsidie. M'n buurman heeft zo'n hippe 500 twin air gekocht en hoeft daarvoor geen BPM te betalen en geen houderschapsbelasting want hij is zo lekker zuinig. Natuurlijk gelijk start/stop uitgeschakeld want met een afgeslagen motor werkt de verwarming/airco niet optimaal, en je bent net wat trager weg bij het stoplicht. Verder lekker trappen met dat hok, want zo'n twin klinkt zo lekker bij 5000 toeren. Resultaat... 1 op 12!

M'n Audi doet 1 op 13 en voor het privilege om zo'n ding voor de deur te hebben mag ik iedere maand 50 euro betalen.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16255
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door nielspbr »

ml03zl schreef:
nielspbr schreef:
robertsp schreef:
Edo schreef:
Eerlijk toch?
Misschien..Krijg je dan ook rode benzine? Met een oldtimer jeep is nu al niet rond te rijden omdat het een vermogen kost, laat staan als de benzineprijs nog hoger wordt ;)
Simpel, goedkoper rijdende auto aanschaffen. verbruiker/vervuiler betaald.
Nope, de vervuiler krijgt subsidie. M'n buurman heeft zo'n hippe 500 twin air gekocht en hoeft daarvoor geen BPM te betalen en geen houderschapsbelasting want hij is zo lekker zuinig. Natuurlijk gelijk start/stop uitgeschakeld want met een afgeslagen motor werkt de verwarming/airco niet optimaal, en je bent net wat trager weg bij het stoplicht. Verder lekker trappen met dat hok, want zo'n twin klinkt zo lekker bij 5000 toeren. Resultaat... 1 op 12!

M'n Audi doet 1 op 13 en voor het privilege om zo'n ding voor de deur te hebben mag ik iedere maand 50 euro betalen.
Hmm, doet mijn grande punto (1.4) het helemaal niet slecht met 1:16.

Mijn eerste auto, een uno 70s(1.4 model '90), reed iets van 1:12,5, 1:11 als je in de file stond.
Charade 1.3 16v 66kW('93) 1:15.
octavia 1.9 tdi 66kW(01) 1:18,5. (Met veeel snelwegkilometers zakte het verbuik naar 1:20, retourtje duitsland enzo)
octavia 1.9 tdi 77kW(05) 1:17,6.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door butt head »

nielspbr schreef:
ml03zl schreef:
nielspbr schreef:
robertsp schreef:
Edo schreef:
Eerlijk toch?
Misschien..Krijg je dan ook rode benzine? Met een oldtimer jeep is nu al niet rond te rijden omdat het een vermogen kost, laat staan als de benzineprijs nog hoger wordt ;)
Simpel, goedkoper rijdende auto aanschaffen. verbruiker/vervuiler betaald.
Nope, de vervuiler krijgt subsidie. M'n buurman heeft zo'n hippe 500 twin air gekocht en hoeft daarvoor geen BPM te betalen en geen houderschapsbelasting want hij is zo lekker zuinig. Natuurlijk gelijk start/stop uitgeschakeld want met een afgeslagen motor werkt de verwarming/airco niet optimaal, en je bent net wat trager weg bij het stoplicht. Verder lekker trappen met dat hok, want zo'n twin klinkt zo lekker bij 5000 toeren. Resultaat... 1 op 12!

M'n Audi doet 1 op 13 en voor het privilege om zo'n ding voor de deur te hebben mag ik iedere maand 50 euro betalen.
Hmm, doet mijn grande punto (1.4) het helemaal niet slecht met 1:16.

Mijn eerste auto, een uno 70s(1.4), reed iets van 1:12,5, 1:11 als je in de file stond.
Charade 1.3 16v 66kW 1:15.
octavia 1.9 tdi 66kW 1:18,5.
octavia 1.9 tdi 77kW 1:17,6.
mijn alfa doet 1:10 of ik nou hard of langzaam rij 8-)
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door h5speedje »

Het is toch logisch dat er bromfiets belasting gaat komen....Wat denk je hoeveel het heeft gekost om dat bromfiets kenteken in te voeren??

Om belasting te kunnen innen moet je tevens een voertuig met gegevens hebben..deze gegevens zoals vroeger bij de verzekeringsmaatschapij opvragen is geen optie natuurlijk...Nu staat alles op kenteken dus wat is er eenvoudiger voor een ambtenaar om lijst a in lijst b te schuiven onder het mom van belasting..


Gij zult niet stelen!! de overheid duldt geen concurentie....
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door Edo »

Eric schreef:Al die nieuwe auto's die gemaakt moeten worden :( :( :( . Dat is goed voor het milieu :| :?: De groot verbruiker betaalt al veel aan de belasting. Al is het een oldtimer! Ik gok dat 70% van de benzine prijs al belasting is.
Hehe, Nederland speelt maar een heel klein rolletje in de wereld. Heb je enig idee hoe sterk de autoproductie stijgt in landen als India en China? En dat is voor hun eigen markt, die groei.

En het maakt niet uit als de benzine duurder wordt, en tergelijkertijd de wegenbelasting "wegvalt", of tot een minimaal bedrag wordt gereduceerd. Zo pak je trouwens ook direct bromfietsbelasting mee, shit!
brommerhobby schreef:In de brandstof is een goed idee alleen als we dan daadwerkelijk een paar dagen niet rijden is Nederland ook failliet , nu is er zekerheid van belasting inkomsten .
Uiteindelijk moet die geldkist vol komen dus betalen doe je toch , links of rechts om .
Meeste geld in de wegenbelasting is provinciale heffing .
En kijk ook eens naar het goede wat je in Nederland hebt door dat stelsel .
Nederlanders een paar dagen niet autorijden? Zie je dat echt gebeuren? Er komen alleen maar meer auto's op de Nederlandse wegen en iedereen moet naar zijn werk. Tenzij ze op de fiets gaan stappen, maar daar verzinnen we gewoon fietsbelasting voor. Met een Tracking-Device, en we noemen het kilometerheffing.

mck
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 feb 2011 23:20

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door mck »

dit was zeker een idee van kabinet den uyl

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door robertsp »

Bewaakte fietsenstalling is in Zoetermeer gelukkig gewoon gratis, mag ook wel met die gemeentebelastingen :roll:
Wat dat betreft houden ze het in Zoetermeer wel aardig bij, je betaalt een hoop, maar krijgt ook een hoop. Wegen worden vrij vaak gerepareerd.
Dit in tegenstelling tot 'het gooi van Zuid Holland' Pijnacker. Kwam vrijdag op het al zo slechte fietspad een stoeptegel tegen. :roll:

OT wat die wegenbelasting betreft..Mijn vader heeft zo'n daihatsu cuore. Ook belastingvrij. Opzich een grappig auto'tje, maar echt geen porum..Mijn brommer klinkt nog fatsoenlijker. Het leuke wel is dat je lekker kan doortrekken zonder te hard te rijden :D
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

KiP
postslet
Berichten: 2419
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door KiP »

diesel is daar altijd duurder komen ze masaal hier in kopen net als koffie
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door Edo »

KiP schreef:diesel is daar altijd duurder komen ze masaal hier in kopen net als koffie
Maarja, koffie is natuurlijk ook een brandstof. Man, wat draai ik dáár lekker op. Belasten die handel! Ik ben namelijk ook niet zuinig met koffie, 1:1 (koffie/uur) denk ik zo.

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door brommerhobby »

Waar gaat het eigenlijk over , een liter benzine is al zo'n 70 tot 75% belasting .
cb125s 1978
SS50M 1973

Plaats reactie