Bromfietsbelasting

Hier kun je praten over je honda.
firestone
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 15 mar 2007 21:19
Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)
Locatie: Tussen Boutjes en Moeren

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door firestone »

ceedee schreef:@firestone, heb je een bron wat betreft die belastingplannen?
Daar is al menigeen over geschreven in het blad bromfiets
het ene jaar weer wel en het andere jaar weer niet!

heb het alleen geplaatst omdat ik de foto prachtig vind!
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/

Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door Mano »

firestone schreef: geplaatst omdat ik de foto prachtig vind!
+1 8-)
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door Edo »

ciebie schreef:
butt head schreef:
Eric schreef:Die oude troep wordt waarschijnlijk net als al die andere oude troep gewoon vrij. En een moderne brommer.... Een motor kost dacht ik 85euri PER JAAR!! Wat kost een brommertje dan...? We worden veel harder genaaid met belachelijke benzine, woning en weet ik het wat voor prijzen.
mijn gpz500 kost 96 euro in het jaar aan wegen belasting. :|
deel het is door 12, dan maar een biertje minder in het weekend hoor
Daar komt ook onze tolerantie vandaan. "Ach, het is toch maar --,-- euro."

Het gaat om het principe! En een biertje minder drinken doe ik er toch niet om :D

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door ml03zl »

Edo schreef:
ciebie schreef:
butt head schreef:
Eric schreef:Die oude troep wordt waarschijnlijk net als al die andere oude troep gewoon vrij. En een moderne brommer.... Een motor kost dacht ik 85euri PER JAAR!! Wat kost een brommertje dan...? We worden veel harder genaaid met belachelijke benzine, woning en weet ik het wat voor prijzen.
mijn gpz500 kost 96 euro in het jaar aan wegen belasting. :|
deel het is door 12, dan maar een biertje minder in het weekend hoor
Daar komt ook onze tolerantie vandaan. "Ach, het is toch maar --,-- euro."

Het gaat om het principe! En een biertje minder drinken doe ik er toch niet om :D
Nederlanders zijn niet tolerant maar onverschillig...
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nexus6
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 aug 2010 14:46
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door Nexus6 »

Ik denk dat klassieke bromfietsen, net als bij auto's en motoren dan vrijstelling krijgen. :wink:
-- Het viertakt geluid is een prachtig opiaat als je het niet te serieus neemt --

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door brommerhobby »

ml03zl schreef:
Nederlanders zijn niet tolerant maar onverschillig...
De grieken waren dat niet en wilde nooit wat , zie het gevolg .
cb125s 1978
SS50M 1973

DAX6
4T-MSB regular
Berichten: 287
Lid geworden op: 06 dec 2009 16:52

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door DAX6 »

firestone schreef:
ceedee schreef:@firestone, heb je een bron wat betreft die belastingplannen?
Daar is al menigeen over geschreven in het blad bromfiets
het ene jaar weer wel en het andere jaar weer niet!

heb het alleen geplaatst omdat ik de foto prachtig vind!
wiens naam stond er onder de stukken in het blad
Bromfiets ?
C v/d Heuvel?
Laten we niet zenuwachtig worden, het is al vele jaren aan de gang.
Mevr. Mey-Wegge had eens in een interview gezegd dat zij de bromfietsen liever kwijt dan rijk was.
Met alle veranderingen ten nadele van potentiële bromfietsrijders wordt er al veel gedaan om jongeren en laten we vooral niet vergeten ouderen (te hoge kosten) het bromfiets rijden te ontnemen.
Zo is er ook al gesproken over belasting op een fiets.
Waar geld te kort is, worden alle middelen aangewend om over de hoofden van de hard werkenden de kas te spekken.
Weet je nog waar het kentekenen van bromfietsen voor bedoeld was...... jaaaaaaaaa...tegengaan van diefstal.... er zijn nog nooit zoveel bromfietsen gestolen ,waarvan slechts 1/3 wordt teruggevonden......het Ministerie kan er wat van..
Dadelijk wordt er nog belasting ingevoerd als je als persoon gebruik maakt van de openbare weg..hahahaha
De dames en heren in den Haag kunnen er wat van....
Regelmatig hebben wij het over automobilistje pesten....hetzelfde geldt voor de bromfietsrijder.
Let maar op mijn woorden....in de toekomst zal het aantal bromfietsrijders door de maatregelen steeds verder afnemen........

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door brommerhobby »

Allemaal klagers , hebben die ook ideeën hoe het dan wel zou moeten .
cb125s 1978
SS50M 1973

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door ml03zl »

Het kenteken was nooit bedoeld om diefstal tegen te gaan, maar het kenteken maakt het natuurlijk wel lastiger om vrolijk met een gestolen brommer rond te rijden.
Verder zijn er geen officiële cijfers over brommerdiefstal voor 2007, dus of er nu zo veel meer brommers gestolen worden dan 5 jaar geleden is niet aan te tonen.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door Edo »

brommerhobby schreef:Allemaal klagers , hebben die ook ideeën hoe het dan wel zou moeten .
Om te beginnen zou het voor mijn gevoel al helpen als belasting op het gebruik van "iets" ook daadwerkelijk wordt gespendeerd aan het onderhouden/aanleggen/verbeteren van dezelfde "iets".

Dat de wegenbelasting leuke bedragen oplevert mogen duidelijk zijn, wel is het jammer dat slechts een klein percentage daadwerkelijk voor onze wegen gebruikt wordt. Daarnaast gaat wegenbelasting op gewicht, woonprovincie en SOORT brandstof.

De soort brandstof maakt voor de vraag-naar/slijtage voor de Nederlandse wegen niet uit. Dieseltjes wordt zeer zwaar belast omdat? Dieseltjes zijn koplopers in milieuvriendelijkheid. Autogas wordt nog zwaarder belast, terwijl dit gas in enorme bellen onder Nederland zit. Toyota Prius krijgt belastingvoordeel, terwijl deze 1300kg zware auto echt de vraag naar meer snelwegen en reparatiewerkzaamheden niet verminderd. Vervolgens neemt men een Amerikaanse V8 welke 2000 kilo weegt maar die alleen op zondag rijdt; wordt hij nog zwaarder belast dan die Prius rijder die 5 dagen in de week in de file staat.

Het draagvlak is verdwenen naar mijn idee. Maar als je een mogelijke oplossing wil horen; laat de wegenbelasting standaard voor IEDEREEN! Gewoon een bijdrage.

De belasting leg je vervolgens op de brandstof (HUH WAT, BEN JE GEK?), ja op de brandstof.

De zuinigheid, gewicht en vooral het GEBRUIK van de auto belast je zo. 5 dagen in de week de auto pakken? Relatief veel belasting betalen. Zuinige auto kopen? Relatief minder belasting betalen. Een hele grote Amerikaanse V8 welke alleen op zondag rijdt? Gewoon netjes de benzine betalen, hoe meer je hem gebruik, hoe meer "wegenbelasting" je hebt betaald.

Zo neem je ook het milieuaspect mee. 100km in een Amerikaanse V8 staat dan qua betaalde belasting gelijk aan een Toyota Aygo 500 km gebruiken.

Eerlijk toch?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16255
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door nielspbr »

Ik vindt die oplossing prima, al jaren trouwens. Hoe harder je trapt, hoe meer je betaald.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door ciebie »

maar dan komt toch weer het kilometerheffingsplaatje om de hoek?

ik vind het idee best goed, veel rijden is veel betalen! weinig rijden is weinig betalen! alleen de manier waarop tegenwoordig alles gespeeld wordt is dat je er hoe dan ook op achteruit gaat!

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Bromfietsbelasting

Bericht door robertsp »

Edo schreef:
Eerlijk toch?
Misschien..Krijg je dan ook rode benzine? Met een oldtimer jeep is nu al niet rond te rijden omdat het een vermogen kost, laat staan als de benzineprijs nog hoger wordt ;)
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Plaats reactie