Je brommer op slot zetten

Hier kun je praten over je honda.
Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 400
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Je brommer op slot zetten

Bericht door Stoel »

Ik vroeg mij af hoe jullie dat doen, altijd ergens aan vast of gewoon een ketting door het wiel, wat voor een slot?

Ik trek altijd een AXA ketting van de fietsenmaker door m'n velg heen, en als het kan aan een lantaren paal.
Het is wel een gehannes want de ketting past net door het gat tussen de velg en de naaf, maar dan is er ook nog het achtertandwiel waardoor ik altijd zwarte poten heb nadat ik m'n brommer op slot heb gezet. Of van het slot af.

Welke type sloten gebruiken jullie? wat zijn een beetje goede sloten?
Ik kan me nog goed herinneren dat de brommer van en vriend van mijn broertje voor de deur was los geknipt, schakels van meer dan een centimeter dik!
Hoe kan je dat voorkomen?

Rob
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 106
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:48
Bezit: C50 1972
Accord 1986
CBR 600 1996
Locatie: Hengelo

Re: Je brommer op slot zetten

Bericht door Rob »

Ik gebruik zelf ook zo'n ketting met schakels van een centimeter dik ofzo,
maar wanneer iemand er echt op uit is en ze hebben een grote boutenschaar bij zich
komen ze overal wel doorheen...

Als het even kan dus niet onbeheerd achterlaten...

Thomgun
4T-MSB addict
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 jun 2010 10:01
Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2
Locatie: Hattem

Re: Je brommer op slot zetten

Bericht door Thomgun »

Ik heb deze:*KliK*(middelste). Ben er zeer tevreden over. Past precies om me schouder/nek...
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Je brommer op slot zetten

Bericht door Mano »

Alle sloten kunnen open als de Boefjes echt willen.
Maar elk slot is er wel een en kost hen dus tijd, en kans om gesnapt te worden.

Als je je brommer dus onbeheerd achter moet laten zorg dan dat de brommer op een plek staat waar hij gezien kan worden, ergens aan vast kan staan, en zet hem met meerdere sloten vast.

Er is vast wel een ander die die moeite niet heeft genomen en tenzij ze echt op zoek zijn naar jouw type brommer, zullen ze die wel pakken.

Ik hoor er nu niet zo veel meer over , maar back in the 80's moest je je brommer ook voorzien van verschillende types en maten boutjes en schroeven om diefstal van onderdelen te voorkomen,dieven met alleen sleuteltje 10 en een kruiskopje lieten jouw onderdelen dan wel zitten
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Je brommer op slot zetten

Bericht door Edo »

Ik zet mijn brommer zelden op slot. Gewoon tussen de scooters zetten, niemand die zo'n oud kreng wil stelen! :D

Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 400
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Je brommer op slot zetten

Bericht door Stoel »

Thomgun schreef:Ik heb deze:*KliK*(middelste). Ben er zeer tevreden over. Past precies om me schouder/nek...
Het probleem is dat ik met mijn Dax die dingen niet door de standaard wielen krijg.
Als het even snel moet zet ik hem aan het voorwiel of de vork vast, maar als dan een boef sleutels bij zich heeft heb ik alleen maar een wiel over.
Daarom zat ik ook te kijken naar 12" Falcon velgen, kan een groter slot door heen.
Ik denk dat ik sowieso maar beter een schijfrem-slot kan aanschaffen.

Oh **** ik lees net dat dat slot van Thomgun door een Dax velg past. Moet binnenkort daar maar ff langs gaan dus.

Iemand ervaring met goede kabel sloten?

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Je brommer op slot zetten

Bericht door butt head »

ik heb een dik protec ketting slot.

als ik hem vast leg dan doe ik het vaak door het frame, t-stuk, achterbrug, velgen ook wel eens en dan ergens aan iets vast in de grond zit. en dan is het maar hopen dat het er nog staat als je terug komt.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Je brommer op slot zetten

Bericht door robertsp »

Ik heb ook zo'n dik slot, die hangt altijd aan m'n bagagerek, en via dat bagagerek trek ik hem ook tussen de spaken door. Als ik ga rijden zet ik hem vast met zo'n spinner die altijd op mn brommer blijft zitten. Laptops zijn op de uni volgens mij toch boeiender dan een spinner. (afgelopen vrijdag 2 laptops gejat op de afdeling :'))

Ik moet nog wel leren om hem in z'n versnelling te zetten als ik hem èven ergens neerzet en dus niet dat slot gebruik, in z'n vrij is hij wel erg makkelijk mee te nemen. (welke versnelling is eigenlijk het beste, de 1?)
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16256
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Je brommer op slot zetten

Bericht door nielspbr »

Ik probeer hem altijd rond een paal of hek vast te leggen.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Je brommer op slot zetten

Bericht door robertsp »

Edo schreef:Gewoon tussen de scooters zetten, niemand die zo'n oud kreng wil stelen! :D
Ik altijd tussen de motoren, ziet er zo schattig uit, een klein C-tje tussen die grote machines.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Phys
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 02 aug 2009 00:48
Locatie: Woubrugge

Re: Je brommer op slot zetten

Bericht door Phys »

Ik gebruik een kettingslot met beschermhoes voor je velgen. Deze past net door mijn std. Dax velgen en tijdens het rijden wikkel ik deze om een van mijn stuurhelften. Daar hangt hij totaal niet in de weg. Deze ketting heeft een slot dat onder een hoek van ongeveer 120 graden staat (weet het merk zo even niet) Is een goed slot want ik heb mijn oude ooit geprobeerd door te knippen en toen heb ik de slijptol maar gepakt want dat ging veel makkelijker ;)

Tevens zet ik hem sowieso ergens aan vast en altijd tussen andere motoren en fietsen. Oh jah ik heb ook nog een stuurslot maar ik denk niet dat die iemand tegen zal houden maar ach hij zit er toch op.
Op waterfiets, rijmt helemaal niets!

wildebras
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 jul 2009 14:30
Bezit: C50DX
SS50K1
ST50G
Locatie: Arnhem

Re: Je brommer op slot zetten

Bericht door wildebras »

Ik gebruik een slot van het merk oxford boss en heb daar zeer goede ervaringen mee. Wil je het slot cq de ketting kapot maken dan ben je daar in ieder geval een paar uurtjes mee bezig. En ik zet mijn brommer altijd vast aan een hek/ paal etc etc.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Je brommer op slot zetten

Bericht door robertsp »

Afbeelding
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16256
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Je brommer op slot zetten

Bericht door nielspbr »

robertsp schreef:
Edo schreef:Gewoon tussen de scooters zetten, niemand die zo'n oud kreng wil stelen! :D
Ik altijd tussen de motoren, ziet er zo schattig uit, een klein C-tje tussen die grote machines.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Je brommer op slot zetten

Bericht door butt head »

nielspbr schreef:
robertsp schreef:
Edo schreef:Gewoon tussen de scooters zetten, niemand die zo'n oud kreng wil stelen! :D
Ik altijd tussen de motoren, ziet er zo schattig uit, een klein C-tje tussen die grote machines.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
nu nog een plaatje van een cz100 op motor kenteken er tussen en het plaatje is compleet :D
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie