Goeiemorgen allemaal!
Heeft iemand een adresje van een zaak waar ik bouten kan halen waar geen iso norm op de kop van de bout staat?
Vind dit wat mooier op een origineel ssje.
Bij loef kan ik ze wel los halen maar haal liever per 100 stuks ofzo.
Liefst een webwinkel maar een adresje in de omgeving van Den Bosch is ook goed
bouten zonder iso norm
- fs1tom
- 4T-MSB addict
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
- Bezit: Bamimotorgorilla
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Re: bouten zonder iso norm
Dat is geen ISO-norm wat er op staat, maar de sterkteklasse
8.8 betekend b.v. dat de bout maximaal op 80% van 800 [N/mm^2] belast mag worden.
12.9 is dan 90% van 1200 [N/mm^2]
Heb je al eens bij Fabory gekeken?
8.8 betekend b.v. dat de bout maximaal op 80% van 800 [N/mm^2] belast mag worden.
12.9 is dan 90% van 1200 [N/mm^2]
Heb je al eens bij Fabory gekeken?
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
Re: bouten zonder iso norm
Die sterkte klasse is toch een iso norm?
En ben net op fabory aan het kijken maar ik kan niet zien of er wel of geen opdruk op staat. Ook kun je hier alleen bestellen als bedrijf...
En ben net op fabory aan het kijken maar ik kan niet zien of er wel of geen opdruk op staat. Ook kun je hier alleen bestellen als bedrijf...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11 jan 2008 14:55
- Locatie: Texel & Delft
Re: bouten zonder iso norm
Bij sterkte klasse 4.6 staan lang niet altijd deze maten erop, deze kan je dan het best nemen of natuurlijk RVS bouten, cijfers dr af slijpen en mooi polijsten
Re: bouten zonder iso norm
Dat slijpen doe ik nu al maar dat kost zoveel tijd om alle boutjes van de brommer klaar te krijgen dus ik dacht misschien weet iemand een adresje waar je ze standaard zonder aanduiding kan kopen
Re: bouten zonder iso norm
heb ik vandaag net op school gehad gewoon normale boutjes nemen en er idd afslijpen, met een schuurbandje ben je zomaar klaar.fs1tom schreef:Dat is geen ISO-norm wat er op staat, maar de sterkteklasse
8.8 betekend b.v. dat de bout maximaal op 80% van 800 [N/mm^2] belast mag worden.
12.9 is dan 90% van 1200 [N/mm^2]
Heb je al eens bij Fabory gekeken?
Beunen is de kunst van het improviseren
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:00
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: bouten zonder iso norm
rvs boutjes letter eraf slijpen/schuurband dan polijsten dan blinkt het ook nog eens als chroom
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16249
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: bouten zonder iso norm
Gaat roesten, je haalt de beschermlaag eraf. Zie de oplossing van Jifu hierboven.broem schreef:heb ik vandaag net op school gehad gewoon normale boutjes nemen en er idd afslijpen, met een schuurbandje ben je zomaar klaar.fs1tom schreef:Dat is geen ISO-norm wat er op staat, maar de sterkteklasse
8.8 betekend b.v. dat de bout maximaal op 80% van 800 [N/mm^2] belast mag worden.
12.9 is dan 90% van 1200 [N/mm^2]
Heb je al eens bij Fabory gekeken?
Re: bouten zonder iso norm
als het gegalvaniseerd is wel ja, niet als je RVS bouten hebt.nielspbr schreef:Gaat roesten, je haalt de beschermlaag eraf. Zie de oplossing van Jifu hierboven.
Beunen is de kunst van het improviseren
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5176
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: bouten zonder iso norm
niemand heeft de opmerking nog gemaakt, maar als het een originele fiets is, moeten er natuurlijk ook originele boutjes in. En daar staat een afbeelding van een gestyleerde 8 op. Verder niets.roel450 schreef:Goeiemorgen allemaal!
Heeft iemand een adresje van een zaak waar ik bouten kan halen waar geen iso norm op de kop van de bout staat?
Vind dit wat mooier op een origineel ssje.
Bij loef kan ik ze wel los halen maar haal liever per 100 stuks ofzo.
Liefst een webwinkel maar een adresje in de omgeving van Den Bosch is ook goed
De oude boutjes kun je overigens prima opnieuw laten galvaniseren.
Re: bouten zonder iso norm
Ik wil mijn ssje gewoon helemaal netjes opknappen dus ook de boutjes wil ik hierin meenemen. Ik ben alleen benieuwd wat je met die gestyleerde 8 op de bout bedoeld? heb je hier een foto van?stoterstangen90 schreef:niemand heeft de opmerking nog gemaakt, maar als het een originele fiets is, moeten er natuurlijk ook originele boutjes in. En daar staat een afbeelding van een gestyleerde 8 op. Verder niets.roel450 schreef:Goeiemorgen allemaal!
Heeft iemand een adresje van een zaak waar ik bouten kan halen waar geen iso norm op de kop van de bout staat?
Vind dit wat mooier op een origineel ssje.
Bij loef kan ik ze wel los halen maar haal liever per 100 stuks ofzo.
Liefst een webwinkel maar een adresje in de omgeving van Den Bosch is ook goed
De oude boutjes kun je overigens prima opnieuw laten galvaniseren.