HONDADAG 2013

Bespreek hier het tofste evenement van het jaar. De HondaDag 2013. Georganiseerd door de Honda 4-takt oldtimer bromfietsen Vereniging Nederland.
Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: HONDADAG 2013

Bericht door robertsp »

Voor de nieuwe aanwinst natuurlijk ;)
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

mattijsvos
4T-MSB regular
Berichten: 390
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:08
Bezit: ss50
Locatie: zeist

Re: HONDADAG 2013

Bericht door mattijsvos »

die paspop?
Incompetente droeftoeters.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16146
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: HONDADAG 2013

Bericht door nielspbr »

Robert wil zeggen dat Tania de ps50k0 heeft gewonnen.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: HONDADAG 2013

Bericht door robertsp »

Paspop ziet er ook niet erg vrouwelijk uit volgens mij.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: HONDADAG 2013

Bericht door butt head »

ik heb een prima weekend gehad allen jammer van de regen op zondag ochtend.


tof dat er ook een lamlul was die met zijn stomme hasses zijn haringen is vergeten en daarom maar bij iemand anders alle haringen uit de tent trekt. dankjewel lamlul
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

KiP
postslet
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: HONDADAG 2013

Bericht door KiP »

regen was kut indd, Thijs bedankt voor de lift naar Hengelo :D
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18800
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: HONDADAG 2013

Bericht door NIX »

Division Milsbeek is weer heel thuis. Zelfs de troep is al opgeruimd. Was weer mooi.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: HONDADAG 2013

Bericht door john »

alles stuk :D morgen avond dus weer beginnen met maken..

bedankt voor het gezellige weekend.

thijs voor de crashplek. en rox voor de te gekke tijgerpleisters :D
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Magnadomo
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 mei 2009 11:15
Bezit: Honda CB50J, Kymco Activ 50
Locatie: Almelo

Re: HONDADAG 2013

Bericht door Magnadomo »

Subrijders uit Twente zijn ook weer heelhuids op het thuis honk gearriveerd
Its a ridgie didge Honda CB50

bart beekhuizen
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1517
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: HONDADAG 2013

Bericht door bart beekhuizen »

hier ook alles goed. en hoorde dat Rop en Tom ook "goed" aangekomen waren.
Afbeelding

Luie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 sep 2012 12:49
Bezit: XL50
CB50
Locatie: Loenersloot

Re: HONDADAG 2013

Bericht door Luie »

Bedankt voor een mooie dag, jammer van de regen en de wind tijdens de rit.

RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Re: HONDADAG 2013

Bericht door RobHonda »

bart beekhuizen schreef:hier ook alles goed. en hoorde dat Rop en Tom ook "goed" aangekomen waren.
Ja ging echt perfect..
Slechts 3x bij mensen moeten aanbellen voor gereedschap.

Michiel Röben
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2013 13:29
Bezit: 2x c310s
1x c320s

Re: HONDADAG 2013

Bericht door Michiel Röben »

Even voorstellen,

Michiel Röben,

2e Hondadag die ik meegemaakt heb, leuk maar voel me nog een beetje een vreemde eend in de bijt.
Jarenlang Volvo gereden en gesleuteld en wel bekend met het clubgevoel maar het is hier toch anders.
Toen ik ging brommeren in de 70er jaren waren 310a en s jes bij ons in de buurt zeer geliefd. Iedere Kampongkakker wilde wel zo'n ding maar de buurt was erg netjes dus bleef het beperkt tot een stok of 3 4 van die ratbikes. (nette buurt= Wilhelminapark/Mauritsstraat Utrecht). Nu was ik zelf van de 2e generatie Early adapters dus zeg van rond 73/74. Toen waren de brommertjes vaak gratis te krijgen. Niemand had er meer belangstelling in. Ik had op een gegeven moment een schuur vol en een levendige handel in onderdelen die zich uitstrekte tot Hilversum, Bilthoven etc.

Een gedeelte van mijn vrienden die ik nu nog heb komen uit deze tijd en dat is best bijzonder.
Zelf reed ik eerst 310, daarna 320, c50 en cd50. Allemaal nog met trappers tot ik erachter kwam dat er stepbars te koop waren voor de c50 en cd50. dat zat toch wat rustiger als die trapsystemen die je nooit gebruikte. Afijn even terug naar de 310 tijd. Goedkoop dus en lastig op te voeren... Ja ja dat viel niet mee. Kennis was er amper en sleutelen op straat was nog heel gewoon. De olievlekken zitten nu nog op de stoep voor ons huis. want ik trok toch regelmatig even de kop van de 310/320 etc.
Als er iets kapot ging haalde ik het uit de schuur, maar weggooien was zonde je kon altijd weer wat nodig hebben. Mijn ouders waren niet zo blij met mijn hobby vanwege de aanloop. Oh daar heb je weer iemand voor Michiel, stuur maar door naar de tuin...
Politiecontroles waren aan de orde van de dag alleen nog niet met rollerbanken. Je werd gewoon aangehouden door een surveillerende motor of politieauto. Dat was dan pech want ze wisten niet veel van de brommer en werd er de ene keer een carburateur en vliegwiel en de anderen keer een uitlaat afgehaald. Dan kon je je brommer weer ophalen aan de Jekerstraat, achter de Croeselaan in Utrecht.
Wat een geluk zo'n schuur met onderdelen. Je belde toen der tijd gewoon aan als je een Honda ergens zag staan. (meestal bij studentenhuizen en die waren er veel) Over geld werd niet gepraat 5 gulden was meestal genoeg en vaak gratis, dan was die rotzooi maar weg voor de deur.

Opvoeren dus met Belgische kop en 19 mm ook nne Belg dus, maar dat liep nog niet hard genoeg.
Ik kwam er achter dat bij de cross Dellorto heel erg goed draaide, weliswaar op 2 tact maar die dingen g schene het ook goed te doen op 4 tact. Ik zo'n ding kopen spruitstuk een beetje naar binnen vijlen bij de bevestigingsbouten, een dikke kunststof pakking er tussen op de carburateur niet al te heet te laten worden en rijden maar. Man wat een herrie in combinatie met een megafoon pijp was ik 3 huizenblokken verder te horen. Dat mocht dus op een gegeven moment niet meer die megafoon, trouwens trok de brommer olie met die megafoon. Had iets te maken met vacuumtrekken in de uitlaat?
Heb trouwens een keer die 310 op 95 km geklokt... was ook de enige keer dat ie zo hard liep. Wel heuvel af bij Groenekan, jawel de flitsweg. Toen nog niet geflitst, jaren later met de auto wel verschillende boetes gekregen. Verder werden deze 310's uitgemonsterd met hoog stuur, vering van de 320 want een schommelvering vonden wij ook al niet lekker veren en wisselende uitlaten. Hoog van de 320, afgezaagd, imitatie 2 taktpijpen die vaak op de modellen zaten van rond 1970 of gewoon een 2takt pijp die wel mooi stond.

Revisie heb ik nooit gedaan, vrienden wel en die gingen altijd weer olie gebruiken. Die van mij gebruikten allemaal wel wat olie maar het was hanteerbaar. Geen straat onde de rook als ik vertrok of aankwam.

Toch bleef het honda virus zachtjes sluimeren en vorig jaar toen ik op internet de aankondiging las dat er een 25 jarig jubileum was heb ik me samen met mijn zoon aangemeld als lid. Zo nu nog een brommer scoren. De eerste kwam uit Limburg, is nog niet helemaal compleet. En ik weet niet of hij dat ooit zal worden. Ik mis een zadel, uitlaat, carburateur en koplampring met reflector. Misschien ga ik er een caféracer van maken. De 2e dichter bij huis uit Houten deed het ook niet. Uit elkaar gehaald op ontstekingsnivo en bleek dat daar een en ander mis was. Gezocht op google en kwam uit bij de 4 tactschuur van Kjelt. Aardige vent met verstand van zaken en meteen een goeie click. Samen met mijn zoon naar toe geweest en die keek zijn ogen uit. Leuk om te zien. Daar een vliegwiel en ontsteking en een CB uitlaat gekocht en weer aan het sleutelen samen met mijn zoon. Die uitlaat is tenslotte onder brommer 3 gekomen een originele c320a met s blok. Zo uit de fabriek gekomen. De c310 startte direct na montage van de ontsteking en vliegwiel. Even afstellen en gaan dacht ik. Nee dus. De hondadag zouden we samen doen en met mijn zoon achterop ging ik niet harder dan een halve fietser. Het duurde ongeveer 3 straten voor de brommer een beetje op toeren zat. Uiteindelijk aangekomen en meegereden na mijn zoon op uitnodiging van iemand met snelle ss50 achterop gezet te hebben bij die ss50.
Deze brommer reed dus van geen meter! Koppeling slipte en slipt nog steeds. Ik heb de 310 voorlopig aan de kant gezet en kocht via MP een 320 met roest en een prachtige originele Honda bel die er ook al weer af is na een ripdeal met schimmig contact dat ik ook via MP had opgeduikeld ene Toon uit Brabant. U allen bekend begrijp ik inmiddels. Afijn de 320 loopt als een tiet en met die CB pijp ( ik heb de demper er maar weer ingezet nadat ik hoorde hoeveel herrie dat ding ongedempt maakte) en dat ding begint er zin in te krijgen. Dus mijn 2e Hondadag kan niet meer stuk. Hij verbruikt wat olie maar heeft pas 7000 km gedraait dus van het blok blijf ik voorlopig af, hoewel... een 60 cc cylinder me wel blijft trekken.

Groeten van Michiel en Thomas Röben

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1804
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: HONDADAG 2013

Bericht door hypercub »

Ken je Sander nog, uit de vossegatselaan?
En had je vroeger op de Mauritsstraat een SS met CB tank, en daarna een harley?
Life is too short for lousy coffee.

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: HONDADAG 2013

Bericht door Mano »

Iedereen uit Utrecht kent Sander 8-)
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Plaats reactie