HONDADAG 2013

Bespreek hier het tofste evenement van het jaar. De HondaDag 2013. Georganiseerd door de Honda 4-takt oldtimer bromfietsen Vereniging Nederland.
NIX
chaly addict
Berichten: 18799
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: HONDADAG 2013

Bericht door NIX »

Ik zou er maar niet op rekenen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Michiel Röben
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2013 13:29
Bezit: 2x c310s
1x c320s

Re: HONDADAG 2013

Bericht door Michiel Röben »

Djezus,
Moet nog ff wennen aan jullie tempo, maar zat te slapen, moet beter onder aan de pagina te kijken. Sander, Vossegatse laan, mmm dosnotringabell... Maar de grijze massa gaat wat achteruit. Max westerman, ja, die... ken ik nog wel. John Werz uit de Dillenburg straat was de eerste bij ons in de buurt die een c310 had en een garage waar driftig gesleuteld werd dus het was daar al snel rondkijken en je vergapen aan de brommers die klonken als Harley's. Sander???? Ohhhh, wacht even hadden die een hele grote achtertuin met schuur en zijn vader en hij hobby'den aan van alles wat lawaai kon maken?

Zelf nooit HD gereden, aan de overkant (Mauritsstraat spreek ik dus nog even van) zat de familie Bruins. Dat waren HD fans, en in de Frederik Hendrikstraat, de Broertjes Hans en (...) Schrauwers hadden ook HD. Lichtende voorbeelden van hoe het niet moest volgens onze ouders. Ga ga je dus heen om te kijken. Een keer op een hockeyfeest van Kampon achter op bij Hans op de HD een hockeyveld omgeploegd. Mn eerste biercontact was op Kampong. Snel achter de bar om te helpen, was goed om de meisjes te leren kennen. Een zo begon de vriendenkring (vriendinnnen) zich snel uit te breiden. In die tijd was het modebeeld: lang haar oude leger of regenjas (de oude Burberry) Legerkisten en een tshirt. Herkenbaar toch? Niks veranderd al die jaren.

Mijn eerste aanschaf begon na het krijgen van restanten van de Honda van John Werz. Eerst op een fiets gemonteerd en even mee rond gereden maar toen maar op jacht gegaan naar een echt exemplaar. Een C310a. Die kreeg ik met sleuteltjes en slot erbij voor 5 gulden. Liep mooi zo'n A'tje.
Volgens mij was ie blauw. Was wel een softe kleur in die tijd dus snel matzwart gespoten en achterspatbord een witte streep geven. Meer vond ik niet nodig. Verkocht en weer een andere gehaald en voor je het weet is het: Help mijn zoon heeft een hobby. De laatste 310s had een 19mm Belgische carburateur en kop. Geen vervroegend vliegwiel want die waren er niet en om nou naar België te rijden voor zo'n ding. telescoop vering en de achtervering en hoge pijp van een 320 (TT). Deze heb ik verkocht aan Marriët Rietveld een vriendin van mijn toenmalige vriendin. Die had ik leren kennen op een verjaardag van een Honda vriendje. Op schoot gesprongen (zij dus, niet Marriët) en er nooit meer afgegaan.

Die jongens zijn for life hoor ik zie ze nog steeds. Dat is best bijzonder. Rijden inmiddels al meer dan een kwart eeuw motor en daar moet ik nog aan gaan beginnen. Nu op m'n 55ste nog aan het lessen en dit jaar wil ik dat stomme papiertje wel eens halen. Alleen die stomme theorie cd krijg ik niet goed in m'n kop. Dus dan toch maar een boek pakken hoewel ik gezworen had na 8 jaar avondonderwijs dat ik nooit meer een studieboek zou op pakken. daarna de hoop gevestigd op een Triumph scrambler, 900cc bare to the bones bike. Maar die Honda's (3stuks) staan op stal om niet meer weg te gaan...

Groeten,

Michiel Röben

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: HONDADAG 2013

Bericht door robertsp »

Michiel Röben schreef: Een zo begon de vriendenkring (vriendinnnen) zich snel uit te breiden. In die tijd was het modebeeld: lang haar oude leger of regenjas (de oude Burberry) Legerkisten en een tshirt. Herkenbaar toch? Niks veranderd al die jaren.
Hmm, nou hier blijkt dat toch niet echt te werken ;)
Michiel Röben schreef:

Die jongens zijn for life hoor ik zie ze nog steeds. Dat is best bijzonder. Rijden inmiddels al meer dan een kwart eeuw motor en daar moet ik nog aan gaan beginnen. Nu op m'n 55ste nog aan het lessen en dit jaar wil ik dat stomme papiertje wel eens halen. Alleen die stomme theorie cd krijg ik niet goed in m'n kop. Dus dan toch maar een boek pakken hoewel ik gezworen had na 8 jaar avondonderwijs dat ik nooit meer een studieboek zou op pakken. daarna de hoop gevestigd op een Triumph scrambler, 900cc bare to the bones bike. Maar die Honda's (3stuks) staan op stal om niet meer weg te gaan...
Zonde, je moet er wel mee rijden he ;)
Is dat zo'n ANWB theorie CD? Gewoon oefenen en proberen de logica erin te zien. Wat zouden zíj doen, en niet wat zou jíj doen ;)
Voor mijn autotheorie examen had ik overigens maar eenmaal zo'n ANWB examen gehaald, toen tijdje niet mee bezig geweest tot in m'n agenda ineens stond dat ik examen had de dag erna.. FUCK dacht ik, maar toch prima gehaald. Het grootste deel is toch gewoon de normale verkeersregels die je al kent. Gevaarinschatting vond ik zelf niet zo lastig, enige lastige vond ik 'remmen' of 'gas loslaten', maar dat kun je dus oefenen met die cd ;)
En als je daar dan komt tussen mensen die het voor de vierde keer doen en nog steeds niet weten dat je met een aanhanger 90 km/h mag in plaats van 80.. :')
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Hells Ezel
HVN oppergodin
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 jan 2007 13:29
Bezit: 3 Puchs
Locatie: Iron Laiden Ruk City
Contacteer:

Re: HONDADAG 2013

Bericht door Hells Ezel »

vriend van me ging 10 jaar geleden bromfiets certificaat halen. in 1x gehaald. gast naast 'm zegt verbaasd: 'heb jij 'm in één keer gehaald?' vriend van me: 'ja!' die gast: 'had je geleerd?' vriend: 'eh.. ja...' gast grinnikt: 'pfff... ja. zó kan ik het ook!'

prima te doen met zo'n cd-rommetje, maar je moet er wel even voor gaan zitten ja. :wink:

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16146
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: HONDADAG 2013

Bericht door nielspbr »

Theorieboek 2x gelezen, dag dat hem kreeg en de dag voor m'n theorieexamen(B)...
Voor A hoefde je toendertijd nog geen aparte theorie te doen, B rijbewijs was genoeg.

Net nog ontdekt dat ik een hiaatje in m'n brommertheorie had...

KiP
postslet
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: HONDADAG 2013

Bericht door KiP »

Hells Ezel schreef:vriend van me ging 10 jaar geleden bromfiets certificaat halen. in 1x gehaald. gast naast 'm zegt verbaasd: 'heb jij 'm in één keer gehaald?' vriend van me: 'ja!' die gast: 'had je geleerd?' vriend: 'eh.. ja...' gast grinnikt: 'pfff... ja. zó kan ik het ook!'

prima te doen met zo'n cd-rommetje, maar je moet er wel even voor gaan zitten ja. :wink:
mooi talent dan die gast :D
Afbeelding

Plaats reactie