ACHTUNG! imi pakking= vastloper.

Alles wat betreft motoren, koppelingen, tandwielen
Plaats reactie
bart beekhuizen
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1517
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

ACHTUNG! imi pakking= vastloper.

Bericht door bart beekhuizen »

ik heb op de ss van mijn broertje een immitatie (asbest) pakking van een bami blok gemonteerd. nu is de brommer vast gelopen. blijkt dat in de bami pakking geen gaatje bij de oliezeef zit. waardoor de oliepomp dus geen/nauwelijks olie krijgt.
nooit gezien natuurlijk.
dus dan weten jullie dat.
even een gaatje er in maken en je bent er vanaf.

bij deze een 50cc kruk met 12v tap(bami) gezocht
en een bami/honda eco cilinder en zuiger.
Laatst gewijzigd door bart beekhuizen op 05 apr 2007 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

kan je daar een foto van maken? En waar bedoel je precies? De pakking tussen middencarter en kopp carter?

bart beekhuizen
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1517
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Bericht door bart beekhuizen »

amigo schreef:kan je daar een foto van maken? En waar bedoel je precies? De pakking tussen middencarter en kopp carter?
ja die.
bamiblokken hebben in het kamertje van de oliezeef een gaatje naar binnen toe, ori honda ss blokken niet.
Afbeelding

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Bericht door ivo215 »

Dit verhaal klopt niet.

Originele carters hebben weldegelijk een gat in het kamertje van de oliezeef. Links achter in het kamertje zit een gat in de bodem.
En originele pakkingen sluiten die kamer helemaal af aan de koppelingskant. Die zijn dus precies hetzelfde als de imitatie pakkingen.
Er moet dus geen gat in de pakking van het koppelingscarter, want er zit al een gat in de kamer.

Hier een foto van de oliezeef-kamer van een origineel carter. Ik schijn met een lampje door het aanzuig-gat heen.
Afbeelding

Waarschijnlijk zit dit gat bij het vastgelopen blok helemaal dichtgeprut. Onder het kamertje zit namelijk maar een paar millimeter ruimte. Dat is dus klein genoeg om dicht te prutten.
Of misschien zit er ergens anders in het smeersysteem een blokkage.



Waar je overigens wel op moet letten is dat je bij sommige bamiblokken juist geen originele middencarterpakking mag gebruiken.
Sommige bamicarters hebben namelijk een oliezeef-kamer dat door loopt in het linker middencarter. En in het linker carter zit dan ook het aanzuig-gat. Dus de pakking die daar bij hoort heeft een opening die het linker en rechter deel van de oliezeef-kamer met elkaar verbind.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Plaats reactie