Uitzetten Daytona 115 CDI

Alles over ontstekingen, draadbomen, verlichting en wat er maar elektronisch of elektromechanisch is.
NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Uitzetten Daytona 115 CDI

Bericht door NIX »

Edo schreef:Het gaat om de Daytona 115 zoals in zijn plofpony topic. Ik heb ook al 2 dagen mijn nek erover zitten breken.

De killswitch draad van de Daytona CDI (zo'n instelbaar ding met stekkers) wil werkelijk niks doen. Als je hem tijdens dat de motor draait aan massa legt zie je wel vonkjes overspringen als je hem langs het frame haalt, maar hij wil niet uit. De bobine draad aan massa leggen (hoe gek het ook klinkt) werkt ook niet.

Ik heb de Lifan CDI (zelfde) op een goeie manier aangesloten dat de killswitch ook werkt, maar die van Thom krijgen we op dezelfde manier niet werkend. De blauwe (bobine) en zwarte (massa met het oogje) hebben we op een bobine gezet die massa maakt via stekkers (dus niet op het frame geschroeft). Op mijn monkey zit dezelfde bobine en daar werkt het wel bij.

Iemand?
Thom schreef:Ik heb ook eventjes iets anders geprobeerd namelijk:

Massa van de bobine direct aan frame
Zwarte draad van tussenboom (massa) óók direct aan frame gelegd

(De zwarte draad van de tussenboom zat eerst direct op de bobine)

Dit was nog een ideetje van Edo, echter heeft dit ook niet geholpen...
Blok wil dus nog steeds niet uit.

Nog suggesties?
Edo schreef:Even een upje omdat ik de oplossing gevonden heb voor dit probleem.

Het blok gaat uit als je de blauwe bobinedraad in contact brengt met de roze killswitchdraad. Op mijn aap heb ik een 2-dradige killswitch waarbij ik dus de een draad op de blauwe en op de roze heb gezet. Als de switch op KILL wordt gezet, dan komen ze met elkaar in contact en slaat de motor af.

Alstu!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie