Remklauw Jincheng.

Onderhoud tips, en vaak voorkomende technische problemen.
Plaats reactie
Phantom

Remklauw Jincheng.

Bericht door Phantom »

Eric schreef: Draai de bouten los en draai de rood omcircelde bout ook alvast een beetje los.

afbeelding

Als je die los heb haal je de klauw eraf

afbeelding

Nu draai je die alvast los gedraaide bout eruit en zie je dat het eigenlijk een pin is. Zoiest zit ook aan de andere kant.
Om de 2 helfden uitelkaar te halen draai je het deel met de remblokken en trek de helfden vanelkaar. Denk eraan dat die andere pin vaccuüm trekt in zijn rubber. Dus het kan lastig zijn.

afbeelding

Nadat ik de blokken en een klip weer had gevonden :mrgreen: :

De remzuiger die ik heb aangegeven met een rode pijl kan je eruit halen door de rem in te drukken. Wel het dekseltje van je rempomp halen zodat je vloeistof kan bijvullen(zet onder de klauw een bakje om de vloeistof op te vangen). Achter de zuiger zit een kamer en om de zuiger zit een rubberen ring. De gleuf waar de rubberen ring in zit moet je goed schoonmaken en eventueel de ring vervangen.
Als je de zuiger niet verwijdert, die dan zo ver mogenlijk in de klauw drukken. Mij lukt dat gewoon met de hand. Sommige lopen te prutsen met tangen en dingen.

Hoe moeten de klipjes voor de remblokken:

afbeelding
Zo dus. Die klipjes willen de blokken zeg maar uitelkaar drukken.

Zooitje monteren:

Doe bijde remblokken op de klipjes en scharnier de klauw weer inelkaar

afbeelding

Daarna kan je het alvast los te draaien boutje er ook weer in zetten. Ik raad trouwens aan om die pinnen een klein beetje vet te geven.
Zet de klauw op de poot en rem een paar keer totdat je weer druk hebt.
Als je dan ook nog wilt weten hoe je je remklauw moet ontluchten, kijk dan hier:

http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... c.php?t=53

Dankjewel Eric.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Remklauw Jincheng.

Bericht door NIX »

Een remklauw heeft een soort van onafhankelijke ophanging ten opzichte waarvan beweging mogelijk is. Zorg dat die kan bewegen. alles losmaken en lekker invetten.

Alvast voor de duidelijkheid: Remvloeistof is sterkhygroscopisch en werkt als verfafbijt. Alles roest dus en je lak beschadigt flink. Oppassen, dus.

Pers de zuiger eruit, haal alles los en trek de O-ring(en) eruit. Haal alle alu corrosie uit zowel de O-ring als uit de groeven. als de groeven flink oxideren, dan duwen ze de blokken tegen de zuiger, ook als er geen druk op het systeem staat. Het is de O-ring die de zuiger steeds iets terug laat veren als je de remhandle loslaat.

Pas als de blokken zover versleten zijn dat de speling die de O-ring toestaat niet genoeg is, zal de zuiger een heel klein stukje door de O-ring glijden. Zo is de rem zelfstellend. Voor nieuwe blokken duw je de zuiger daarom altijd helemaal terug. Als je dat doet, let dan op dat de vloeistof niet overloopt in je reservoir.

Stop alles weer in elkaar. Let op: olie niets in met smeerolie, alleen met remvloeistof of blauw Ate remvet. Dat laatste heb je niet als je niet heel vaak met remmen werkt. Gewone olie laat je rubbers enorm zwellen waardoor ze onbruikbaar worden. Zaakje netjes onluchten en klaar.

Aan je rempomp zal hoogstwaarschijnlijk niets mankeren. Daar kun je vanaf blijven op het vullen na.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie