Pagina 1 van 2

kleur van de kettingkast c310

Geplaatst: 12 feb 2008 14:14
door honda sleutelaar
hallo,
nog een vraagje over de kleur van de kettingkast van een c310.
bij mij hebben ze hem over gekliedert in het blauw.
mijn vraag nu is, is de kettingkast origineel mee gepoten in de zelfde kleur als het frame?
of hoort deze zilvergrijs te zijn aangzien je veel c310tjes rond ziet rijden in deze kleur.

Geplaatst: 12 feb 2008 14:31
door niek is ik
is beide geleverd(origineel) dus het kan in de kleur van het frame maar ook in het zilver...

Geplaatst: 12 feb 2008 16:43
door pirtre
ik vind zilver over t algemeen mooier.
maar dat mag je natuurlijk zelf weten

Geplaatst: 12 feb 2008 17:56
door stangenstoter
In het grijs loopt zo'n kast zo mooi over in het motorblokje...

:D

Afbeelding

Geplaatst: 12 feb 2008 18:13
door pirtre
klopt, het ziet er veel meer uit als een geheel met de vliegwielkap.
dit in zwart is een stuk minder mooi

Geplaatst: 13 feb 2008 09:32
door honda sleutelaar
dan zal ik hem van de week wel even in het zilver spuiten, zodra ik me blokje in elkaar heb zitten.

kleur

Geplaatst: 15 feb 2008 04:47
door Hermie
Volgens de reclamefolder uit 1963 :
de rode C310A ,eerste serie van 1000 stuks, kettingkast in dezelfde kleur als de machine.
Dit geldt ook voor de latere kleuren zwart en blauw C310A,1964 >
De C310S eerste productie periode vlgs de recamefolders kleur kettingkast in kleur van de machine.
Latere productie's kettingkast zilver/grijs.
:idea:

Geplaatst: 20 feb 2008 17:27
door Soichiro
Dat is duidelijk maar... en nu komt het ,is het zilver exact het zelfde als de kleur van het blok?? :?

Geplaatst: 20 feb 2008 18:46
door Kippenverver
Dat is een mooie kleur :)

Geplaatst: 21 feb 2008 06:30
door Hermie
Soichiro schreef:Dat is duidelijk maar... en nu komt het ,is het zilver exact het zelfde als de kleur van het blok?? :?
Ja, de kleur is precies dezelfde als de linker carterhelft. Zilver/grijs.
Hammerite zilver benadert m.i. de kleur het beste en wordt keihard.
:P

Geplaatst: 21 feb 2008 15:53
door Kippenverver
Duurt alleen wel onmeunig lang voordat die lak een keer volledig is uitgehard!

Geplaatst: 21 feb 2008 20:41
door Soichiro
Ik spuit mijn alukleur delen in een keurige basislak[RAL 9006] met daar overheen een half glanzende blanke lak, dat is droog na 25 minuten 60 graden!

Geplaatst: 21 feb 2008 20:44
door stangenstoter
haha in je spuitcabine zeker ja..! ;)

m'n C310 hierboven is gedaan met velgenspray en daarna heb ik motorblok en kettingkast hetzelfde uiterlijk als de rest van de veertig jaar oude bromfiets gegeven.. anders lijkt dat natuurlijk ook nergens op.. :D

kleur

Geplaatst: 22 feb 2008 06:23
door Hermie
Kippenverver schreef:Duurt alleen wel onmeunig lang voordat die lak een keer volledig is uitgehard!
Ik heb er geen problemen mee.Droogt snel, uitharden bij iedere verfsoort duurt ca 48 uur.
Droog is geen uitharding.
Meestal spuit ik in 7 lagen.
Eerst spuitplamuur,schuren,plamuur,schuren,plamuur,schuren met 0.800,
eerste laklaag,schuren 0.800,2de laklaag,schuren met 0.800,3de laklaag, schuren speciale schuurspons met sop, politoeren en daarna blanke lak.
lange weg ,maar wel heel mooi.
De lijntjes blijven goed zichtbaar.
Ik spuit bij een temperatuur van ca 20-25 graden, liefst na een regenbui zodat er geen stofdeeltjes in de lucht zitten.
:idea: