C310A houdt in

Het stapelgekke stoute stoterstangen stukje
Plaats reactie
FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2008 18:32
Locatie: Naarden

C310A houdt in

Bericht door FTusveld »

Goedendag mede stoterstangers(ofzoiets)
Mijn C310a houdt in tussen de 40 en de 50, dit heb ik alleen niet als ik mijn choke verder open zet... Ook loopt hij sinds een tijdje niet meer stationair... Verder start hij wel in een keer. En dat bekende probleem van het gieren van je c310 waar ligt dat aan en hoe kan ik dat verhelpen? Toen ik hem kocht was dat nog niet maar hij begint zo langzamerhand meer geluid te maken!

hopelijk kunnen jullie mijn vraagjes beantwoorden
gr

honda sleutelaar
4T-MSB addict
Berichten: 876
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
Locatie: Wolfheze

Re: C310A houdt in

Bericht door honda sleutelaar »

Mijn C310a houdt in tussen de 40 en de 50, dit heb ik alleen niet als ik mijn choke verder open zet...
ik zou zeggen een te kleine sproeier of contactpuntjes niet goed op tijd aangezien hij ook niet stationair wil lopen.


Ook loopt hij sinds een tijdje niet meer stationair...
Verder start hij wel in een keer.
stationair sproeier verstopt of timing punten niet goed of valse lucht tussen blok en carb.

En dat bekende probleem van het gieren van je c310 waar ligt dat aan en hoe kan ik dat verhelpen? Toen ik hem kocht was dat nog niet maar hij begint zo langzamerhand meer geluid te maken!
dit probleem ken ik niet. misschien is er iemand anders die hier antwoord op kan geven[/b]
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Bericht door toerieteller »

tegen het gieren wil dikkere olie nogweleens helpen(heb ik van horen zeggen)
olie is tegenwoordig van zulke goede kwaliteit dat de minimale speling groter word(denk ikAfbeelding)

http://www.hondenhuys.nl/forumsmilies/n ... gina_1.htm
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2008 18:32
Locatie: Naarden

Re: C310A houdt in

Bericht door FTusveld »

honda sleutelaar schreef:Mijn C310a houdt in tussen de 40 en de 50, dit heb ik alleen niet als ik mijn choke verder open zet...
ik zou zeggen een te kleine sproeier of contactpuntjes niet goed op tijd aangezien hij ook niet stationair wil lopen.


Ook loopt hij sinds een tijdje niet meer stationair...
Verder start hij wel in een keer.
stationair sproeier verstopt of timing punten niet goed of valse lucht tussen blok en carb.

En dat bekende probleem van het gieren van je c310 waar ligt dat aan en hoe kan ik dat verhelpen? Toen ik hem kocht was dat nog niet maar hij begint zo langzamerhand meer geluid te maken!
dit probleem ken ik niet. misschien is er iemand anders die hier antwoord op kan geven[/b]


dankjewel voor de verduidelijkte versie van mijn verhaal:P

heeft iemand nog suggesties waarom mijn brommer niet goed stationair loopt en inhoudt?

FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2008 18:32
Locatie: Naarden

Re: re

Bericht door FTusveld »

Eric schreef:Honda Sleutelaar zegt al wat er aan de hand kan zijn.

Dat gieren kan door te dunne olie komen of door de bronze bus in je koppeling. Het is trouwens redelijk normaal dat die dingen gieren.
inderdaad ik las er finaal overheen, zal wel de woensdag driedubbel uur wiskunde geweest zijn :lol:

Hermie

C 310 A

Bericht door Hermie »

Het gieren wordt inderdaad veroorzaakt door de bronzen bus en is ongevaarllijk.
Door een gedoseerde toevoeging van Molycote(autohandel) aan de olie zal het gieren drastisch afnemen. Tevens zullen de draaiende delen geruislozer gaan lopen en veel soepler. Het benzine/olie gebruik zal verminderen.
Wel goed doseren anders krijg je te maken met een slippende koppeling.
Een vastloper wordt onmogelijk door de "film"op de draaiende delen.
Ik heb het in al mijn machines zitten en ben erg heel tevreden over.
:idea:

Plaats reactie