Honda C320 geluid stationair

Het stapelgekke stoute stoterstangen stukje
Plaats reactie
Guggenheimer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 112
Lid geworden op: 16 jul 2023 15:04
Bezit: Honda TS50 (c320s 1969)\
Honda C50
Honda Vision 2 50cc
Honda Vision 2 70cc
Locatie: Blaricum

Honda C320 geluid stationair

Bericht door Guggenheimer »

https://vimeo.com/847953683/0e9c149c18?share=copy

Ik heb een video online staan van mijn opgeknapte C320. Hij loopt netjes en rijdt goed. Haalt 52km per uur.

Is het geluid normaal of hoor ik toch iets tikken.

Hopelijk is het duidelijk genoeg...

Online
Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4011
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Honda C320 geluid stationair

Bericht door wim V8 »

Hij loopt zo mooi toch.
Tuurlijk hoor je iets tikken.
In je motorblok draait van alles rond, stoterstangen staan tegen tuimelaars aan te rammen net zoals de kleppen
die op hun beurt weer klappen op de kop krijgen van de tuimelaars. Net als de zuiger die elke twee omwentelingen
een explosie te verduren krijgt, dat 3000 x per minuut bij volgas.
Kantelende zuigers, losse big-ends en andere onheilspellende dingen klinken veeel heftiger.

Als je zorgt voor nieuwe olie, die je ook weer op tijd ververst, om de 1600km
of 1x maal per jaar, net wat eerst komt, is er niets aan de hand.
Stel je kleppen en houd je oliepeil in de gaten, je kent z'n geschiedenis niet dus
je weet niet of ie veel olie verbruikt, lekt of wat dan ook.
Daar kom je achter door veel te rijden. Daarna weet je "hoe hij is".
Ga niet steeds het ding starten, gasgeven op het erf en er naar kijken.
Dat blok moet steeds heet worden, niet starten en weer uit, keer op keer.
Starten om te gaan rijden, dat blok moet steeds op temperatuur komen, vandaar.
Zorg dat de ontsteking goed staat, verse bougie, luchtfilter. De gebruikelijke dingen dus.
Zoek dingen op, technische gegevens, waardes enz, genoeg te downloaden op internet,
hier weet ook niet iedereen dat uit zijn hoofd en je krijgt meestal veel verschillende antwoorden.


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Plaats reactie