Pagina 1 van 6

C310

Geplaatst: 16 jan 2018 18:42
door EelcoMunga
Hallo ,

Ik ben Eelco Bijlsma uit Bolsward(friesland) Heb al een tijdje op dit forum gezeten in de oude tijd .

Ik heb zon half jaartje terug een project C310 gekocht bij 4strokebarn ,
Na 2 nieuwe kleppen en een beurtje liep dit ook al vrij snel en rijdt ook prima .
Maar bij de stoplichten valt hij altijd uit , net als hij erin verzuipt, als ik hem rustig in toeren terug breng is het prima . loopt mooi rustig stationair

Hij rijdt voor de rest prima , maar de gasnaald moest wel helemaal op de laagste stand , om hem stationair te krijgen .

Iemand een idee ? kleppen toch opnieuw inslijpen ? (zijn zon 100km oud , maar niet super goed ingefreesd)
valse lucht heeft hij niet , luchtfilter balg hem ik wel zelf gemaakt .
Anders dacht ik iets met vlooter hoogte ?
Vlotter afstellen heb ik nog nooit gedaan , waar zou deze op moeten staan ?

Re: C310

Geplaatst: 16 jan 2018 22:52
door iclaudius
Vlotterhoogte, betekend dat alle sproeirs netjes in de benzine staan, en de vlotter zorgt voor dat benzine-peil...Kijk maar of er een lijntje op de vlotter staat (daar waar de laatste jaren het niveau heeft gestaan...moet je wel de carb op z'n kop zetten, en kijken of dat lijntje de beide sproeiers onder de benzine zet)
Kleppen zijn wel in orde, denk ik!!
Zit er wel een stationairsproeier in?? (buisje naast de hoofdsproeier)(maat 0.35)
Is het kanaal naar de luchtschroef wel open? m.a.w. kan je het stat-toerental veranderen met de luchtschroef?(bedoel dan niet de schroef die de gasschuif bediend!!
Denk toch dat je carb vervuild is!!!

Re: C310

Geplaatst: 17 jan 2018 21:33
door EelcoMunga
Hoi , Dit is zon valstroom geval , geen stationair sproeier te bekennen ? naast hoofd sproeier zit een messing buisje zonder schroefdraad , die nog een doorgeprikt met een staalborstel haartje , zal nu nog es proberen .

Re: C310

Geplaatst: 17 jan 2018 21:59
door Lacsap
Dit klinkt als verzuipen; het blok krijgt teveel peut.
Ik zou inderdaad eens beginnen met de vlotter; is deze lek of niveau wel goed afgesteld?
Het niveau staat te hoog, dit compenseer je met een lage naaldstand.

Re: C310

Geplaatst: 17 jan 2018 22:42
door EelcoMunga
Dat zou kunnen kloppen hij start namelijk (te)makkelijk zonder choke , ook met dit koude weer .
Maar vlotter stond perfect op 14,5 mm , heb zelf 15,5 geprobeerd en 12,5 mm beide keren zelfde effect .
loopt redelijk goed stationair , maar als je even half gas houd en dan terug laat vallen valt hij dus uit .
Ik heb ook het idee dat hij veel te veel benzine krijgt , maar zal ik een andere carburateur proberen , of een nieuwe immitatie van een 310S proberen ?

Re: C310

Geplaatst: 17 jan 2018 22:57
door NIX
Check eerst eens of de vlotter niet lek is. Zit er geen benzine in? Ik verdenk ook het luchtkanaaltje voor stationair of de luchtsproeier. Zijn de gaatjes in de sproeierhouder open?

Re: C310

Geplaatst: 18 jan 2018 12:02
door wim V8
Afstelling valstroomcarb. vlotter als volgt,

meten vanaf carburateurdekselrand tot onderkant vlotter 14,5mm
vlotternaaldveer niet indrukken, mits aanwezig.

*edit* dat wist je al, nu teruglezende.

Kleppen slijp je toch altijd in, ook op nieuw gefreesde zittingen?
Nieuwe kleppen na 100-200km altijd opnieuw een keer afstellen.
Is dat doe het zelf luchtfilter wel in orde, dus niet te veel weerstand waardoor ie nu verzuipt.
Hoe is de bougiekleur? na een flink stuk, +- 2-4min. vol gas.
Is de benzine lekker vers? Probeer eens 98ron.

Gr. Wim.

Re: C310

Geplaatst: 18 jan 2018 17:52
door EelcoMunga
Hoi ,

Net de gasnaald bekeken , Hij wil alleen maar lopen op 1 stand , alle andere gasnaald standen loopt hij voor geen meter .
Ik denk toch na +- 45/50 jaar deze carb gewoon op is , is dit misschien een optie ? http://www.4taktwinkel.nl/Carburateur-M ... neel-Honda

Of een revisie van CMSNL


NIX , ik heb alle gaatjes doorgeprikt met een mini staal draadje , en heeft een week in dasty gelegen .
Vlotter is goed , zit geen benzine in .



Afbeelding

Wat doet nummer 32 precies , bij cmsnl staat JET SLOW ? als ik daar aan draai veranderd er niets ,
Ook bij stationair kan ik draaien aan de luchtschroef wat ik wil , toerental veranderd niet .
Hij is 100% valse lucht vrij ivm nieuwe pakking+ carbu gevlakt + nieuwe O ring carb . en getest met remreiniger .
Zou de gasnaald ook versleten kunnen zijn ? (misschien domme vraag)
https://www.cmsnl.com/honda-c310a-gener ... 151001004/

Re: C310

Geplaatst: 18 jan 2018 19:55
door EelcoMunga
Edit ,


goed nieuws , schroef 32 is dus wel belangrijk , eruit gedraait en hier zitten 2 HELE kleine mini gaatjes in blijkbaar , die waren verstopt .
dus goed schoongemaakt , (dasty haalt dus niet alles weg :( ) en loopt echt als nieuw ! ben super blij weer dat er geen nieuwe carb op hoeft , Bedankt voor het meedenken mvg , Eelco

Re: C310

Geplaatst: 18 jan 2018 20:25
door NIX
Goedzo knul! Kleine gaatjes altijd doorprikken met een gerafelde gaskabel ofzo.

Re: C310

Geplaatst: 30 jul 2019 17:40
door Lacsap
Sinds kort heb ik een S-type uit (volgens papieren) '73, al vernam ik al van Wim dat dát niet zou moeten kunnen.
Op het vastgezette vliegwiel na helemaal origineel.
Topsnelheid ligt met bidden en smeken op 55, zelfs als ik de puntjes iets eerder laat opengaan.
Volgens Cok moet dit type toch 65 kunnen halen, of is dat de belg met alu kop etc?
De originele DPS-carb is 13mm; past een 14 of 16mm van een SS ofzo zodat ik nèt iets meer heb?
Ik ben al blij met 60-65...

Re: C310

Geplaatst: 30 aug 2019 15:56
door Lacsap
Ik ben toch wel een kalf; de chokehevel van de carburateur steunde in "uit"-positie onderin de sleuf in de beenkap.
Dacht dat het daarmee ook ok was, al merkte ik dat volgas tegen de stuit niet goed ging...best was zeg maar 15/16e gas, dan kroop ze soms naar iets over de 50.
Toen ik de beenkap demonteerde voor wat onderhoud, kon de chokehendel ineens plat tegen de carb..!
Dus..de brommert reed altijd met een kwart choke erop.
Ik heb de kapsleuf iets verlengd zodat de choke nu echt helemaal uit kan, en nu is volgas (55-60) haalbaar.
Ik is blij, niet zozeer om volgas te rijden maar wel de wetenschap 'dat ik over heb' zeg maar.

Re: C310

Geplaatst: 31 aug 2019 08:27
door Novio Jorg
Bij een rollerbank controle je choke weer op kwart zetten :)

Re: C310

Geplaatst: 31 aug 2019 21:18
door Lacsap
Wrom?
Ding is (op vastgezet vliegwiel na) helemaal origineel, laat Oom Agent maar bewijzen dat het niet klopt..
Nu nog een mooi onbeschadigd koplamp huis/frontje vinden en het ding is af.
Maar dat ding lijkt net als beenkappen en jasbeschermers niet verkrijgbaar..

Re: C310

Geplaatst: 31 aug 2019 22:56
door Daan1508
Origineel of niet.... Te hard is te hard!