Heb al een tijdje een C320a staan, geheel origineel.
Starten en lopen, prima stationair en reageert onbelast goed op het gas. Geen blauwe rook uit de uitlaat
Wanneer je de 1e versnelling inschakeld is al het vermogen weg en een zwaar gekreun uit het blok (neen ik weeg geen 150kg)
Rij je in zijn 2 weg, dan gaat het redelijk totdat je naar 3e overschakeld, al het vermogen weg.
Wie weet wat er kan zijn?
C320a
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 15 mar 2007 21:19
- Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)
- Locatie: Tussen Boutjes en Moeren
C320a
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
Re: C320a
Klinkt als of er iets aan loopt.
Dat achterwiel staat wel erg ver naar voren, draait die nog vrij?
Loopt er misschien een rem aan?
Staat de ketting misschien gespannen als of het een V-snaar is? (slecht voor de versnellingsbaklagers)
Controleer in elk geval eerst maar of je rolweerstand niet te hoog is.
Als je het daar niet vindt, en de wielen draaien vlot en soepel, probeer dan te fietsen in elke versnelling (koppeling in) om te voelen of er met de bak iets mis is.
Zo niet dan blijft het motorvermogen over.
In zijn vrij heeft het blok niet echt vermogen nodig om te reageren op het gas. Dus dat hij goed reageert op het gas in zjn vrij betekent niet dat het vermogen ok is.
Een laag vermogen kan veroorzaakt worden door diverse dingen, misschien door meerdere samen.
Stel de tuimelaars af. Dit kan bij de A heel goed met draaiende motor als je het kort houdt. Eerst iets losser, en dan aandraaien tot ze niet meer tikken. Het blok spuugt dan wel wat olie op je voorspatbord.
Een te laat gestelde ontsteking kan je al het vermogen kosten. De puntjes moeten op de F het contact met elkaar verbreken.
Een slecht afgestelde carb kost ook vermogen. De sproeier zal het niet zijn, vanwege de originaliteit. Maar misschien zit het verzinkbakje vol vuil en krijgt hij daardoor weinig benzine.
Valse lucht hoort ook nog tot de opties, maar dat merk je meteen doordat hij dan niet stabiel stationair loopt, maar elke keer een ander toerental en voor stationair steeds harder gaat lopen.
De compressie zal het niet zijn, want je hebt geen blauwe rook, en hij loopt nog stationair ook, dus de kleppen lekken waarschijnlijk ook niet.
Het laatste wat ik me kan bedenken is een gare bobine of condensator. Controleer of er veel vonken springen tussen de contactpunten alsof het de bougie is (zo ja, condensator vervangen), en of de vonk aan de bougie wel blauw is, en de vonk aan het einde van de bougiekabel minstens 10mm kan overbruggen. Zo niet, dan een andere bobine proberen.
Dat achterwiel staat wel erg ver naar voren, draait die nog vrij?
Loopt er misschien een rem aan?
Staat de ketting misschien gespannen als of het een V-snaar is? (slecht voor de versnellingsbaklagers)
Controleer in elk geval eerst maar of je rolweerstand niet te hoog is.
Als je het daar niet vindt, en de wielen draaien vlot en soepel, probeer dan te fietsen in elke versnelling (koppeling in) om te voelen of er met de bak iets mis is.
Zo niet dan blijft het motorvermogen over.
In zijn vrij heeft het blok niet echt vermogen nodig om te reageren op het gas. Dus dat hij goed reageert op het gas in zjn vrij betekent niet dat het vermogen ok is.
Een laag vermogen kan veroorzaakt worden door diverse dingen, misschien door meerdere samen.
Stel de tuimelaars af. Dit kan bij de A heel goed met draaiende motor als je het kort houdt. Eerst iets losser, en dan aandraaien tot ze niet meer tikken. Het blok spuugt dan wel wat olie op je voorspatbord.
Een te laat gestelde ontsteking kan je al het vermogen kosten. De puntjes moeten op de F het contact met elkaar verbreken.
Een slecht afgestelde carb kost ook vermogen. De sproeier zal het niet zijn, vanwege de originaliteit. Maar misschien zit het verzinkbakje vol vuil en krijgt hij daardoor weinig benzine.
Valse lucht hoort ook nog tot de opties, maar dat merk je meteen doordat hij dan niet stabiel stationair loopt, maar elke keer een ander toerental en voor stationair steeds harder gaat lopen.
De compressie zal het niet zijn, want je hebt geen blauwe rook, en hij loopt nog stationair ook, dus de kleppen lekken waarschijnlijk ook niet.
Het laatste wat ik me kan bedenken is een gare bobine of condensator. Controleer of er veel vonken springen tussen de contactpunten alsof het de bougie is (zo ja, condensator vervangen), en of de vonk aan de bougie wel blauw is, en de vonk aan het einde van de bougiekabel minstens 10mm kan overbruggen. Zo niet, dan een andere bobine proberen.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 15 mar 2007 21:19
- Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)
- Locatie: Tussen Boutjes en Moeren
Re: C320a
Bedankt voor jullie reactie.
Aan de rolweerstand ligt het niet.
Zal is ff de ontsteking checken, meen mij te herinneren dat ie op f open begon te gaan, dus niet open is.
Zal tevens het vliegwiel en de veertjes checken.
Aan de rolweerstand ligt het niet.
Zal is ff de ontsteking checken, meen mij te herinneren dat ie op f open begon te gaan, dus niet open is.
Zal tevens het vliegwiel en de veertjes checken.
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 15 mar 2007 21:19
- Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)
- Locatie: Tussen Boutjes en Moeren
Re: C320a
Check; http://honda-gangers-gooi-vechtstreek.w ... itten.html
Alweer een tijdje in orde, ontsteking stond te vroeg. Wat rijdt dat ding heerlijk!
Alweer een tijdje in orde, ontsteking stond te vroeg. Wat rijdt dat ding heerlijk!
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50