Pagina 3 van 3

Re: Stoterstangen vs. distributieketting

Geplaatst: 23 jun 2010 19:59
door HondaRat
sinds kort rijdt mijn C310 ook , hij hoort net als een dream , zon mooi 'motor' geluid.
en het trekt best op , je zit zo op de 40km/h.
olieleiding is niets mis mee, hij pompt de olie goed door.

ik moet nog een contactslot hebben dan kan hij voor de keuring.


maar een SS50 blok kan je gewoon nog alles voor krijgen.
Daarom maken die chinesen ook geen stoterstangen denk ik
Niet gewild.

Re: Stoterstangen vs. distributieketting

Geplaatst: 23 jun 2010 20:03
door nielspbr
Pas op wat je zegt, er rijdt ook al ergens een immi noof rond. (weet allleen niet of dat ding ohc of ohv is, misschien weet niek dat)

Re: Stoterstangen vs. distributieketting

Geplaatst: 23 jun 2010 21:09
door niek is ik
bami noof/citta heeft stoterstangetjes...

Re: Stoterstangen vs. distributieketting

Geplaatst: 23 jun 2010 22:48
door h5speedje
mijn eerste broem was een indian ami 50...Made in india of china.
Afbeelding

Was een superdeluxe novio met pipperlampen, accu,remlichten contactslot bagagedrager you name it.

Blok was geen exacte kopie van honda; cilinder en kop waren net even anders..andere klepstelen..
Bosch immi ontsteking waarbij de hele grondplaat gedraaid kon worden..(dus ook onder het rijden kon verstellen)
vanwege dit verdraaien kwam hij steeds vroeger te staan en als je dan voor het stoplicht stond sloeg dat !@#-ding dus terug en helaas werkte het trapper systeem dus perfect met als gevolg bijna een gebroken onderbeen en een helehoop lawaai en geschreeuw van mijn kant..
Ding tot 2x toe in de struiken geflikkerd toen ik weer kon lopen...bij gebrek aan vervoer ding toch maar weer uit de struiken getrokken..
Naderhand 2 gaten in het frame geboord en een ps motor gemonteerd met bovenliggende nok.
Ding heb ik bij het verkrijgen van mijn ss50 aan leertouwer gegeven en deze hadden dat ding nog nooit gezien..

Re: Stoterstangen vs. distributieketting

Geplaatst: 24 jun 2010 00:55
door HondaRat
indian heeft vroeger idd een brommer gemaakt
maar het motorblokje was geen indian , dat was een immi blok van china?
hij hangt ook bij het indian museum.

verstelbare onstekingen hebben de motoren zelf ook , aant stuur.

echte indian fabriek is na 1951 gesloten , en weer heropend door iemand anders :(

Re: Stoterstangen vs. distributieketting

Geplaatst: 24 jun 2010 07:11
door h5speedje
HondaRat schreef:indian heeft vroeger idd een brommer gemaakt
maar het motorblokje was geen indian , dat was een immi blok van china?
hij hangt ook bij het indian museum.

verstelbare onstekingen hebben de motoren zelf ook , aant stuur.

echte indian fabriek is na 1951 gesloten , en weer heropend door iemand anders :(
het was in ieder geval geen echte amerikaan; alles was metrische draad en alles was typisch japans/bami gemaakt.
Alle fittingen van de lampen ook wel soort van japanse kwaliteit.
onder op de teller stond in ieder iets van made in taiwan of zo.
Hij had geen typekeur in ieder geval dus bij de schouwing was hij er zeker uit gevallen.
Heelveel onderdelen van het blok waren uitwisselbaar met honda zoals koppeling en bak.
Cilinder en kop waren niet uitwisselbaar vanwege de pasbussen

Re: Stoterstangen vs. distributieketting

Geplaatst: 09 jul 2010 11:38
door Superstroker
Een S blok kan best hard lopen, nou weet ik even niet meer of ik toen de standaard carburateur of een 17mm erop had maar het ding liep tegen de 85 als ik ging liggen, het duurde wel even om die snelheid te bereiken.
Echt goed is dat niet nee dan slijt hij wel wat eerder.
Bepaalde onderdelen van een ohc blok kunnen wel stuk b.v geen olie naar de nokkenas of delen van de distributie versleten.

Wel moet ik zeggen ik ben dan nu mijn c320 aan het opknappen maar van die 19" bandjes ben ik niet echt gecharmeerd, je kan er wel hard mee als je ze even goed oppomp maar met nat weer en dan plat in de bocht daar moet je mee uitkijken.
Ik had toen vredestein banden.

:mrgreen: