Stoterstangen vs. distributieketting

Het stapelgekke stoute stoterstangen stukje
Gebruikersavatar
HondaRat
4T-MSB regular
Berichten: 439
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:52
Locatie: Bolsward

Re: Stoterstangen vs. distributieketting

Bericht door HondaRat » 23 jun 2010 19:59

sinds kort rijdt mijn C310 ook , hij hoort net als een dream , zon mooi 'motor' geluid.
en het trekt best op , je zit zo op de 40km/h.
olieleiding is niets mis mee, hij pompt de olie goed door.

ik moet nog een contactslot hebben dan kan hij voor de keuring.


maar een SS50 blok kan je gewoon nog alles voor krijgen.
Daarom maken die chinesen ook geen stoterstangen denk ik
Niet gewild.
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 13308
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Stoterstangen vs. distributieketting

Bericht door nielspbr » 23 jun 2010 20:03

Pas op wat je zegt, er rijdt ook al ergens een immi noof rond. (weet allleen niet of dat ding ohc of ohv is, misschien weet niek dat)

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Stoterstangen vs. distributieketting

Bericht door niek is ik » 23 jun 2010 21:09

bami noof/citta heeft stoterstangetjes...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Gebruikersavatar
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1135
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda gx120
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: Stoterstangen vs. distributieketting

Bericht door h5speedje » 23 jun 2010 22:48

mijn eerste broem was een indian ami 50...Made in india of china.
Afbeelding

Was een superdeluxe novio met pipperlampen, accu,remlichten contactslot bagagedrager you name it.

Blok was geen exacte kopie van honda; cilinder en kop waren net even anders..andere klepstelen..
Bosch immi ontsteking waarbij de hele grondplaat gedraaid kon worden..(dus ook onder het rijden kon verstellen)
vanwege dit verdraaien kwam hij steeds vroeger te staan en als je dan voor het stoplicht stond sloeg dat !@#-ding dus terug en helaas werkte het trapper systeem dus perfect met als gevolg bijna een gebroken onderbeen en een helehoop lawaai en geschreeuw van mijn kant..
Ding tot 2x toe in de struiken geflikkerd toen ik weer kon lopen...bij gebrek aan vervoer ding toch maar weer uit de struiken getrokken..
Naderhand 2 gaten in het frame geboord en een ps motor gemonteerd met bovenliggende nok.
Ding heb ik bij het verkrijgen van mijn ss50 aan leertouwer gegeven en deze hadden dat ding nog nooit gezien..
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

Gebruikersavatar
HondaRat
4T-MSB regular
Berichten: 439
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:52
Locatie: Bolsward

Re: Stoterstangen vs. distributieketting

Bericht door HondaRat » 24 jun 2010 00:55

indian heeft vroeger idd een brommer gemaakt
maar het motorblokje was geen indian , dat was een immi blok van china?
hij hangt ook bij het indian museum.

verstelbare onstekingen hebben de motoren zelf ook , aant stuur.

echte indian fabriek is na 1951 gesloten , en weer heropend door iemand anders :(
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500

Gebruikersavatar
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1135
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda gx120
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: Stoterstangen vs. distributieketting

Bericht door h5speedje » 24 jun 2010 07:11

HondaRat schreef:indian heeft vroeger idd een brommer gemaakt
maar het motorblokje was geen indian , dat was een immi blok van china?
hij hangt ook bij het indian museum.

verstelbare onstekingen hebben de motoren zelf ook , aant stuur.

echte indian fabriek is na 1951 gesloten , en weer heropend door iemand anders :(
het was in ieder geval geen echte amerikaan; alles was metrische draad en alles was typisch japans/bami gemaakt.
Alle fittingen van de lampen ook wel soort van japanse kwaliteit.
onder op de teller stond in ieder iets van made in taiwan of zo.
Hij had geen typekeur in ieder geval dus bij de schouwing was hij er zeker uit gevallen.
Heelveel onderdelen van het blok waren uitwisselbaar met honda zoals koppeling en bak.
Cilinder en kop waren niet uitwisselbaar vanwege de pasbussen
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

Gebruikersavatar
Superstroker
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 jun 2007 18:06

Re: Stoterstangen vs. distributieketting

Bericht door Superstroker » 09 jul 2010 11:38

Een S blok kan best hard lopen, nou weet ik even niet meer of ik toen de standaard carburateur of een 17mm erop had maar het ding liep tegen de 85 als ik ging liggen, het duurde wel even om die snelheid te bereiken.
Echt goed is dat niet nee dan slijt hij wel wat eerder.
Bepaalde onderdelen van een ohc blok kunnen wel stuk b.v geen olie naar de nokkenas of delen van de distributie versleten.

Wel moet ik zeggen ik ben dan nu mijn c320 aan het opknappen maar van die 19" bandjes ben ik niet echt gecharmeerd, je kan er wel hard mee als je ze even goed oppomp maar met nat weer en dan plat in de bocht daar moet je mee uitkijken.
Ik had toen vredestein banden.

:mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=0PzPfzLeDa0" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie