Pagina 1 van 1

CGM 100

Geplaatst: 20 jul 2008 19:11
door Spherius
Beste stoterstangen kenners,

Wie kan mij het verschil uitleggen tussen een C100 en een CGM100? Over die laatste kan ik niet zoveel vinden op google, behalve dat er ongeveer 10 jaar verschil zit tussen de modellen. Is GM een soort achtervoegsel net als CA100?

Geplaatst: 21 jul 2008 07:55
door honda sleutelaar
misschien weten mensen meer als je een foto plaatst :D

Geplaatst: 21 jul 2008 16:04
door hondasander
cgm100 is waarschijnlijk te vergelijken met de Cgm114, ofwel de C114 in duitse versie.

Dit hield in, stalen kop, lang achterspatbord en waarschijnlijk nog wat detailverschillen zoals mogelijk geknepen op uitlaat en carb.

Geplaatst: 22 sep 2008 18:34
door hondasander
maar waarom die vraag?

Geplaatst: 29 sep 2008 18:30
door Spherius
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 29 sep 2008 18:46
door pirtre
gaaf ding!

C100-CGM100

Geplaatst: 30 sep 2008 09:48
door hondajopie
Kan dat iets te maken hebben met een bijzondere duitse uitvoering.
Deze zomer stond er in Enkhuizen een grijze C100, toen ik er wat foto's van maakte kwam de duitse eigenaar een praatje maken.
Deze uitvoering mocht hij in duitsland zonder helm rijden, zou dus in nederland misschien als snorfiets op kenteken kunnen.

hondajopie

Geplaatst: 30 sep 2008 10:16
door madass
haha zie dat enkhuizen toch ergens goed voor is

heb wel van de zomer erg veel ceetjes voor bij zien gaan uit verschillende delen van de wereld

de verste was israel

Geplaatst: 30 sep 2008 15:40
door niek is ik
vind het echt een gaaf ding patrick !

Re: C100-CGM100

Geplaatst: 30 sep 2008 16:38
door Spherius
hondajopie schreef:Kan dat iets te maken hebben met een bijzondere duitse uitvoering.
Deze zomer stond er in Enkhuizen een grijze C100, toen ik er wat foto's van maakte kwam de duitse eigenaar een praatje maken.
Deze uitvoering mocht hij in duitsland zonder helm rijden, zou dus in nederland misschien als snorfiets op kenteken kunnen.

hondajopie
In de papieren staat mokick tot 40 km/u, dus een snor gaat het zoiezo niet worden. Motorfietsje misschien, maar loop beetje vast op nl/eu keur in verlichting. EN 65 is niet echt fijne motorfietssnelheid. Zou wel bami onder passen, maar dan wordt ik waarschijnlijk gevierendeeld door diverse mensen :P .

Beestje loopt ook een vlotte 65. Carb is groter qua doorlaat, iets ruimer als een standaard valstroom en ovaal ipv rond. Inlaat in kop is 17mm. Verder standaard ontsteking en pijpje.

Zo, de geest is uit de fles :D

Geplaatst: 11 okt 2008 09:27
door hondasander
Yes gaaf ding, ik heb ingescande papieren van een CGM114 waarmee je kan aantonen dat het een bromfiets is. Ofwel die CGM114 papieren gaven dat beestje een kenteken dus dat zou met de jouwe ook moeten lukken

Gaaf ding trouwens, glaasjes op het stuur zijn wel te vinden.

Geplaatst: 31 okt 2008 23:57
door da master of honda
Oei wat gaaf zeg, ik heb de schurft aan ceetjes die roestbende is niks voor mij maar dit zeg Respect voor deze machine.

Die krijg je wel op nl motorplaat hoor.

Wat voorn bouwjaar staat er eigenlijk op de papieren?

Nico

Geplaatst: 01 nov 2008 00:14
door chaly-dude
het verschil is.. 'dat je deze niet van een gebouw af kan gooien'

Geplaatst: 01 nov 2008 09:10
door da master of honda
chaly-dude schreef:het verschil is.. 'dat je deze niet van een gebouw af kan gooien'
Je kan het natuurlijk altijd proberen......
Maargoed dan mis je wel meer dan 1 hersenstam.

Nico

Re: CGM 100

Geplaatst: 20 mei 2009 16:07
door Gait
Spherius schreef:Beste stoterstangen kenners,

Wie kan mij het verschil uitleggen tussen een C100 en een CGM100? Over die laatste kan ik niet zoveel vinden op google, behalve dat er ongeveer 10 jaar verschil zit tussen de modellen. Is GM een soort achtervoegsel net als CA100?
He Patrick,

heb afgelopen zaterdag ook een C100 gekocht ook met op een plaatje CGM100.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YKXMW3RN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PJQKPOWY.jpg
Mijn velgen moeten alleen vevangen worden, ding loopt netjes 45Kmh