Voorstellen Skeez

Wil je je voorstellen? Plaats hier je gezicht. Voor als je (nog) geen foto's van je brommer hebt.
skeez
4T-MSB beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 okt 2017 21:55
Bezit: C50 OT

Voorstellen Skeez

Bericht door skeez »

Hoi,

Ik ben Kees, begin 30 en woonachtig in Hilversum. Sinds kort in het bezit van een Honda C50, vandaar mijn aanmelding op dit forum.

Ik heb veel bromfietsen gehad, maar dit is mijn eerste Honda 4-takt (heb wel kort een imitatie Dax gehad, maar die tel ik niet mee). Hoewel de hobby begonnen is met een oer-Hollandse Batavus MK2 en MK4S, bestaat mijn brommerverleden voornamelijk uit Italiaanse oldtimers. O.a. Malanca Testarossa, ItalJet Supersport, Fantic Chopper, Motom 48, Gitane Testi Champion, Moto Guzzi Dingo, enz.

De verzameling is inmiddels flink uitgedund, maar tijdens het Veteraan Treffen in Woerden begon het toch weer te kriebelen. Ditmaal een brommer om op te rijden, bijvoorbeeld even naar de bouwmarkt of bij mooi weer naar het werk. Op de meeste bromfietsen die ik heb gehad, heb ik namelijk nauwelijks gereden. Meestal vond ik het zonde om erop te rijden, waren ze een restauratieobject of had ik ze zo lang niet gebruikt dat ik ze eerst weer lopend moest maken...

Ik zocht dus een degelijke oldtimerbrommer en kwam zo bij de C50 uit. Een betrouwbaar blok, goede onderdelenvoorziening en 4-takt (leek me wel verstandig gezien de heksenjacht op 2-takt brommers). Bovendien vind ik 'm een stuk charmanter dan bijvoorbeeld een Kreidler/Zündapp/Puch.

Ik hoop hier wat inspiratie en informatie op te doen. De vorderingen van mijn C'tje houd ik hier bij; viewtopic.php?f=15&t=32660

Plaats reactie