Honda ZB 88SR
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Honda ZB 88SR
Edit -
oude fotos werkte niet meer,
hier zijn de meest recente ;
het 138cc blok werd eerst aangepast naar 60mm boring
wat 158.5 cc oplevert
dat werd even verstoort door een carter pen die er uit brak, maar na wat geknutsel was er even een tijdelijk oplossing daar voor
maar samen met het flowen van de kop leverde dat maar een klein beetje extra toeren op, onder meer omdat de carburateur gebruikt op de 138 (pwk30mm) niet lekker te krijgen was op de 158
toen besloten het wat meer aan te pakken nog
er is een nieuwe pe28 binnen
de superhead is opgehaalt
en volledig aangepast zodat ie gaat passen op nice type motor
er gaat een nieuw carter in (daarvoor moet het hele blok gedemonteerd worden)
Ook word de voorvering wat aangepast en nog wat kleine details om de wegligging nog wat meer de goeie richting op te helpen
dus het zal even duren voor het allemaal volledig werkt
hopelijk rijd ie met de bloembollenrit
groetjes
stef
oude fotos werkte niet meer,
hier zijn de meest recente ;
het 138cc blok werd eerst aangepast naar 60mm boring
wat 158.5 cc oplevert
dat werd even verstoort door een carter pen die er uit brak, maar na wat geknutsel was er even een tijdelijk oplossing daar voor
maar samen met het flowen van de kop leverde dat maar een klein beetje extra toeren op, onder meer omdat de carburateur gebruikt op de 138 (pwk30mm) niet lekker te krijgen was op de 158
toen besloten het wat meer aan te pakken nog
er is een nieuwe pe28 binnen
de superhead is opgehaalt
en volledig aangepast zodat ie gaat passen op nice type motor
er gaat een nieuw carter in (daarvoor moet het hele blok gedemonteerd worden)
Ook word de voorvering wat aangepast en nog wat kleine details om de wegligging nog wat meer de goeie richting op te helpen
dus het zal even duren voor het allemaal volledig werkt
hopelijk rijd ie met de bloembollenrit
groetjes
stef
Laatst gewijzigd door Dakana op 22 jul 2009 20:45, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
- Locatie: Ommen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:11
- Bezit: Honda shadow bobber
- Locatie: Noordwijkerhout (nl)
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
tering wat een ding, ben alleen geen fan van het voorkapje, hier hebben ze echt vette voorkapjes: http://www.bimbos-fighter.de/
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
- Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
- Locatie: Nâluk
- Contacteer:
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 28 feb 2007 12:59
- Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer) - Locatie: Nieuwpoort - België
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 3342
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
idd wijs, aan de foto's te zien ook flinke laklaag, wat.. tja dit -> 8)
zit de stikker nu maar aan 1 kant of ben ik gewoon blind
(dik maken wat van toepassing is )]
indien ja, wáárom.
indien nee, sla me (over 10 jaar)
plaat erop?
blok specs?
wijze uitlaat btw!
films:
film 1: racen door je straat, gaat snel zie niet veel
film 2: heb ff geen geluid(3 uur in de nacht) dus alleen beeld; lak is te gek.. net n spiegel gek! 8)
film 3: je heb echt geen stikker aan die ene kant... wáárom!?! snap ik echt niet ik ben n fan van symetrie, waardoor dit net ff n afknapper is. (ow en hij staat op een vliegwiel... grappig, waarom geen id. ik moest erom lagge)
zit de stikker nu maar aan 1 kant of ben ik gewoon blind
(dik maken wat van toepassing is )]
indien ja, wáárom.
indien nee, sla me (over 10 jaar)
plaat erop?
blok specs?
wijze uitlaat btw!
films:
film 1: racen door je straat, gaat snel zie niet veel
film 2: heb ff geen geluid(3 uur in de nacht) dus alleen beeld; lak is te gek.. net n spiegel gek! 8)
film 3: je heb echt geen stikker aan die ene kant... wáárom!?! snap ik echt niet ik ben n fan van symetrie, waardoor dit net ff n afknapper is. (ow en hij staat op een vliegwiel... grappig, waarom geen id. ik moest erom lagge)
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
volgens mij had je al aardig wat op toen je dat typte of niet john ? haha, k heb het drie keer moeten lezen voor ik begreep wat er stond
symetrish is die zeker niet, daar heb je helemaal gelijk in!
niet alleen de sticker zorgt daar voor, kenmerkende delen als uitlaat en ketting vallen best wel op maar zitten maar aan 1 kant
ik wou gewoon maar 1 sticker er op, is weer is wat anders en ik vind het behoorlijk geslaagd, met de orginele look maar toch net effe anders
blok is een ducar 56 boring 56 slag - 138cc, grote kleppen kop (27/23), 4bak, koppeling op de bakas (helaas.... ), normale cdi onsteking
allemaal standaard, alleen de nokkeas vervangen voor een z40 nok
carburateur is een 28mm keihin PWK met take 28spruitstuk
ik zit alleen stiekem al te kijken voor een ander blok
misschien dat er binnenkort toch een andere onder gaat komen,
zo'n china "RSR" blok met ksr-cilinder en kop, dat is orgineel 140 of 150cc geloof ik,
maar dat blok met een SCUT cilinder en takegawa +R kop er op, dat Zou moeten passen namelijk... zal wel wat aanpassing worden als nog, maar wel de moeite, 188cc!
wou eigenlijk eerst effe met dit blok gaan rijden nog, maar 190cc met +R kop.............. denk dat ik binnenkort maar is wat ga bestellen...
symetrish is die zeker niet, daar heb je helemaal gelijk in!
niet alleen de sticker zorgt daar voor, kenmerkende delen als uitlaat en ketting vallen best wel op maar zitten maar aan 1 kant
ik wou gewoon maar 1 sticker er op, is weer is wat anders en ik vind het behoorlijk geslaagd, met de orginele look maar toch net effe anders
blok is een ducar 56 boring 56 slag - 138cc, grote kleppen kop (27/23), 4bak, koppeling op de bakas (helaas.... ), normale cdi onsteking
allemaal standaard, alleen de nokkeas vervangen voor een z40 nok
carburateur is een 28mm keihin PWK met take 28spruitstuk
ik zit alleen stiekem al te kijken voor een ander blok
misschien dat er binnenkort toch een andere onder gaat komen,
zo'n china "RSR" blok met ksr-cilinder en kop, dat is orgineel 140 of 150cc geloof ik,
maar dat blok met een SCUT cilinder en takegawa +R kop er op, dat Zou moeten passen namelijk... zal wel wat aanpassing worden als nog, maar wel de moeite, 188cc!
wou eigenlijk eerst effe met dit blok gaan rijden nog, maar 190cc met +R kop.............. denk dat ik binnenkort maar is wat ga bestellen...