Honda ZB 88SR

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Dakana
4T-MSB regular
Berichten: 473
Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Honda ZB 88SR

Bericht door Dakana »

Edit -


oude fotos werkte niet meer,

hier zijn de meest recente ;

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


het 138cc blok werd eerst aangepast naar 60mm boring
wat 158.5 cc oplevert
dat werd even verstoort door een carter pen die er uit brak, maar na wat geknutsel was er even een tijdelijk oplossing daar voor

maar samen met het flowen van de kop leverde dat maar een klein beetje extra toeren op, onder meer omdat de carburateur gebruikt op de 138 (pwk30mm) niet lekker te krijgen was op de 158
toen besloten het wat meer aan te pakken nog

er is een nieuwe pe28 binnen
de superhead is opgehaalt
en volledig aangepast zodat ie gaat passen op nice type motor
er gaat een nieuw carter in (daarvoor moet het hele blok gedemonteerd worden)

Ook word de voorvering wat aangepast en nog wat kleine details om de wegligging nog wat meer de goeie richting op te helpen

dus het zal even duren voor het allemaal volledig werkt


hopelijk rijd ie met de bloembollenrit :)


groetjes
stef
Laatst gewijzigd door Dakana op 22 jul 2009 20:45, 5 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door chaly-dude »

Damn mooie ZB zeg!
Vrij lekker geluidje ook 8)

en niet je sleuteltje vergeten om te draaien hè :wink: :lol:

ik mis trouwens een gele plaat.

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Bericht door Willem-Jan- »

Lijp apparaat

En dat geluidje is echt :twisted:

Daan Smit
4T-MSB regular
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 aug 2007 15:37
Locatie: Wijthmen (Zwolle)

Bericht door Daan Smit »

Wat een bruut apparaat :shock:
Ga je het achterspatje ook nog spuiten?
Laatst gewijzigd door Daan Smit op 24 mei 2008 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Berry
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:48
Locatie: Bilthoven

Bericht door Berry »

Mooie wieltje Stefan!
Je ziet ze niet zo vaak, maar vind ze erg mooi.
Klinkt verder prima, komt wel ander blokje onder neem ik aan?

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Bericht door Chappy »

Ziet er netjes uit, alleen ben ik niet echt fan van de huggers die er standaard op zitten. Geluidje is wel echt prachtig :wink:
Afbeelding

www.4miniworld.nl
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:11
Bezit: Honda shadow bobber
Locatie: Noordwijkerhout (nl)

Bericht door www.4miniworld.nl »

hij flikt het gewoon weer :!:
hij zet weer wat prachtigs neer :!:

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

bij mij doen de filmpjes het niet, maar bruut aparaat stefan :twisted:
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

B&DHC
4T-MSB addict
Berichten: 820
Lid geworden op: 15 feb 2007 22:10
Locatie: Eindhoven

Bericht door B&DHC »

tering wat een ding, ben alleen geen fan van het voorkapje, hier hebben ze echt vette voorkapjes: http://www.bimbos-fighter.de/

XL50deSeauje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1224
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
Locatie: Nâluk
Contacteer:

Bericht door XL50deSeauje »

Wát een bak ouwe!
Top!
Morgen in real life?
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN

Foxbeach
4T-MSB regular
Berichten: 312
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:59
Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer)
Locatie: Nieuwpoort - België

Bericht door Foxbeach »

Is bruuuut,

vrij inventief ook om een vliegwiel als zijstandaardeinde te gebruiken; 8)
Honda Ape: Shift up 124 endurance
CB50J, SS50, CD50

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Bericht door john »

idd wijs, aan de foto's te zien ook flinke laklaag, wat.. tja dit -> 8)
zit de stikker nu maar aan 1 kant of ben ik gewoon blind

(dik maken wat van toepassing is :lol: )]
indien ja, wáárom.
indien nee, sla me (over 10 jaar) :lol:




plaat erop?

blok specs?


wijze uitlaat btw!


films:

film 1: racen door je straat, gaat snel zie niet veel
film 2: heb ff geen geluid(3 uur in de nacht) dus alleen beeld; lak is te gek.. net n spiegel gek! :D 8)
film 3: je heb echt geen stikker aan die ene kant... wáárom!?! snap ik echt niet :? ik ben n fan van symetrie, waardoor dit net ff n afknapper is. (ow en hij staat op een vliegwiel... grappig, waarom geen id. ik moest erom lagge)
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Dakana
4T-MSB regular
Berichten: 473
Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Dakana »

volgens mij had je al aardig wat op toen je dat typte of niet john ? :lol: haha, k heb het drie keer moeten lezen voor ik begreep wat er stond :P

symetrish is die zeker niet, daar heb je helemaal gelijk in!
niet alleen de sticker zorgt daar voor, kenmerkende delen als uitlaat en ketting vallen best wel op maar zitten maar aan 1 kant :)

ik wou gewoon maar 1 sticker er op, is weer is wat anders en ik vind het behoorlijk geslaagd, met de orginele look maar toch net effe anders :)


blok is een ducar 56 boring 56 slag - 138cc, grote kleppen kop (27/23), 4bak, koppeling op de bakas (helaas.... ;)), normale cdi onsteking
allemaal standaard, alleen de nokkeas vervangen voor een z40 nok :)
carburateur is een 28mm keihin PWK met take 28spruitstuk

ik zit alleen stiekem al te kijken voor een ander blok
misschien dat er binnenkort toch een andere onder gaat komen,
zo'n china "RSR" blok met ksr-cilinder en kop, dat is orgineel 140 of 150cc geloof ik,
maar dat blok met een SCUT cilinder en takegawa +R kop er op, dat Zou moeten passen namelijk... zal wel wat aanpassing worden als nog, maar wel de moeite, 188cc! :)

wou eigenlijk eerst effe met dit blok gaan rijden nog, maar 190cc met +R kop.............. denk dat ik binnenkort maar is wat ga bestellen...
Afbeelding

Plaats reactie