Hallo,
Ik heb het monkey model van honda altijd al een gaaf model gevonden. Jammer dat je ze nooit officieel in Nederland zijn ingevoerd. Toen kwam china met de immitatie van de monkey die wel wegtoelating heeft in Nederland dus gelijk eentje gekocht. Ik had geen hoge verwachtingen van de kwaliteit maar dat het zo slecht was had ik niet verwacht. Nog voordat ik 50 kilometer op de teller had staan begon het blok al olie te lekken en wilde de accu niet meer opladen. Toen op een bepaald moment zonder reden mijn stuur eraf brak was ik het zat.
Voorvork eraf en een ksr usd erop en de stuurdelen van een yamaha fzr600. Het originele blok met veel plezier naar het grof vuil gebracht en een honda nice blok met uitlaat gekocht. Achterbrug van kitaco en 10" wielen. Nissin schijfkit voor het voorwiel, een backstep kit en een ander zadel. Hij is nog niet af maar het begint er wel al een beetje op te lijken.
Dat maakt al een heel verschil. Wegligging is enorm verbeterd.
Over het blok ben ik nog steeds niet helemaal tevreden. Nice is nog makkelijk uit te bouwen maar zover ik weet bestaan er nog geen 5-versnellings setten voor deze motoren. Ik zie het niet helemaal zitten het nice blok te tunen maar wel vast te zitten aan de 4-bak. Nice blok gaat dus weer de deur uit en zal wat anders voor terug komen. Full Takegawa zou het mooiste zijn maar zolang mijn geldboom in de achtertuin niet wil gaan bloeien zal dat er voorlopig even niet in zitten.
Wat wel binnenkort gaat gebeuren is andere achterveren, spatborden, led-achterlicht en andere koplamp en een schijfrem op het achterwiel.
Toekomstdromen zijn 12" nsr wielen met takegawa achterbrug en full takegawa blok.
skyteam monkey
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:00
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
monkeyjap schreef: dus wordt het zo'n dure grap dat gelijk een takegawa blok kopen een aantrekkelijkere optie wordt.
take blokje zelf bouwen ben je iets goedkoper uit als een full take fabrieksblok blokje ,maar bij een fabrieksblok heb je wel de fine tuning ,alles takegawa.dingen die niet los te bestellen zijn bij takegawa als je een blok zelf bouwt.
de fabrieksblokken worden tegenwoordig op nice middencartersgebouwd
ook moet je er rekening mee houden dat de blokken zonder ontsteking geleverd worden.
neem je een droge koppeling geen inners of outer rotor nemen ivm vertragende massa die je nodig hebt
bij een natte koppeling kan dit wel
@jifu-dax: Jouw take blokje ruilen tegen mijn niceblok? Moet je wel bijleggen hoor... . Ok, weer effe serieus, wat een mooi project heb jij van je dax gemaakt zeg. Het scheelt niet zo heel veel als je je takegawa blok zelf opbouwd of kant en klaar koopt. Ik overleef het nog wel even een jaartje met mijn nice blok en zit dan ook te denken aan het 124 +r blok. Wordt dan wel met droge koppeling. Als er toch geld uitgegeven gaat worden moet er toch wel een droge op. (Maakt het blok zoveel mooier vind ik.)