skyteam monkey

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
monkeyjap
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2007 11:37

skyteam monkey

Bericht door monkeyjap »

Hallo,

Ik heb het monkey model van honda altijd al een gaaf model gevonden. Jammer dat je ze nooit officieel in Nederland zijn ingevoerd. Toen kwam china met de immitatie van de monkey die wel wegtoelating heeft in Nederland dus gelijk eentje gekocht. Ik had geen hoge verwachtingen van de kwaliteit maar dat het zo slecht was had ik niet verwacht. Nog voordat ik 50 kilometer op de teller had staan begon het blok al olie te lekken en wilde de accu niet meer opladen. Toen op een bepaald moment zonder reden mijn stuur eraf brak was ik het zat.

Voorvork eraf en een ksr usd erop en de stuurdelen van een yamaha fzr600. Het originele blok met veel plezier naar het grof vuil gebracht en een honda nice blok met uitlaat gekocht. Achterbrug van kitaco en 10" wielen. Nissin schijfkit voor het voorwiel, een backstep kit en een ander zadel. Hij is nog niet af maar het begint er wel al een beetje op te lijken.

Afbeelding

Dat maakt al een heel verschil. Wegligging is enorm verbeterd.
Over het blok ben ik nog steeds niet helemaal tevreden. Nice is nog makkelijk uit te bouwen maar zover ik weet bestaan er nog geen 5-versnellings setten voor deze motoren. Ik zie het niet helemaal zitten het nice blok te tunen maar wel vast te zitten aan de 4-bak. Nice blok gaat dus weer de deur uit en zal wat anders voor terug komen. Full Takegawa zou het mooiste zijn maar zolang mijn geldboom in de achtertuin niet wil gaan bloeien zal dat er voorlopig even niet in zitten.

Wat wel binnenkort gaat gebeuren is andere achterveren, spatborden, led-achterlicht en andere koplamp en een schijfrem op het achterwiel.

Toekomstdromen zijn 12" nsr wielen met takegawa achterbrug en full takegawa blok.

jifu-dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:00
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door jifu-dax »

hey leuk ding.

5 bakken zijn wel pas te maken voor deze blokken

y0ur1

Bericht door y0ur1 »

full takegawa, is je honda nice niet goed :roll:

monkeyjap
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2007 11:37

Bericht door monkeyjap »

Probleem met het passend maken van de 5 bakken schijnt de koppeling te zijn. Er is dan een andere koppeling nodig. Mooie takegawa koppeling is dan een oplossing maar dan moet er ook een andere kruk in dus wordt het zo'n dure grap dat gelijk een takegawa blok kopen een aantrekkelijkere optie wordt.

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Bericht door Chappy »

y0ur1 schreef:full takegawa, is je honda nice niet goed :roll:
Dat geeft hij toch aan, niet?
Afbeelding

jifu-dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:00
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door jifu-dax »

monkeyjap schreef: dus wordt het zo'n dure grap dat gelijk een takegawa blok kopen een aantrekkelijkere optie wordt.

take blokje zelf bouwen ben je iets goedkoper uit als een full take fabrieksblok blokje ,maar bij een fabrieksblok heb je wel de fine tuning ,alles takegawa.dingen die niet los te bestellen zijn bij takegawa als je een blok zelf bouwt.


de fabrieksblokken worden tegenwoordig op nice middencartersgebouwd

ook moet je er rekening mee houden dat de blokken zonder ontsteking geleverd worden.

neem je een droge koppeling geen inners of outer rotor nemen ivm vertragende massa die je nodig hebt

bij een natte koppeling kan dit wel

monkeyjap
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2007 11:37

Bericht door monkeyjap »

@jifu-dax: Jouw take blokje ruilen tegen mijn niceblok? Moet je wel bijleggen hoor... :lol: . Ok, weer effe serieus, wat een mooi project heb jij van je dax gemaakt zeg. Het scheelt niet zo heel veel als je je takegawa blok zelf opbouwd of kant en klaar koopt. Ik overleef het nog wel even een jaartje met mijn nice blok en zit dan ook te denken aan het 124 +r blok. Wordt dan wel met droge koppeling. Als er toch geld uitgegeven gaat worden moet er toch wel een droge op. (Maakt het blok zoveel mooier vind ik.)

Plaats reactie