Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Camiel's Honda SS50 (na het ongeluk, pag. 5)
Je weet nooit wie er meeleest he, misschien is het handiger dit soort informatie even stil te houden
Re: Camiel's Honda SS50
Ik heb hier al een tijdje niks meer geplaatst zie ik
Na de laatste schade in 2011 is de brommer naar Rovaza gegaan, en daar is een schadebedrag getaxeerd dat ik persoonlijk wat laag vond (expert vond niet alles bewezen, 'kon er al zitten' etcetera). Nog contact opgenomen met de expert maar nada. Wel nog compensatie voor letsel ontvangen, dat was netjes. Maargoed, aanbod dus maar geaccepteerd en Rovaza eea laten repareren.
Anyhow, heb toen een auto gekocht (na die aanrijding was de zin bij mij om motorrijbewijs te halen wat afgenomen), ben verhuisd, nieuwe auto gekocht (ook weer na een ongeluk, weer voorrang en weer niet gekregen (en weer een vrouw )). In de tussentijd denk ik (in 2 jaar dus zowat) ongeveer 50km met de SS gereden. Regelmatig controle hier in Tilburg, en met 125cc is dat geen geniale combo.
Van de zomer wil ik er weer wat meer op gaan rijden. 2000km oud 125cc blok eraf, en de oude 50cc er weer op, maar ik denk dat ik die eerst even ga reviseren. Koppeling was al wat minder, boutjes en klepdeksel zitten vastgerot, kleppen gesteld etcetera. Cilinder en zuiger zijn nog relatief nieuw, denk 4-5000km oud. En daarnaast het hele blok en alle alu delen polijsten.
Dus ik zal hier wat meer te vinden zijn
Na de laatste schade in 2011 is de brommer naar Rovaza gegaan, en daar is een schadebedrag getaxeerd dat ik persoonlijk wat laag vond (expert vond niet alles bewezen, 'kon er al zitten' etcetera). Nog contact opgenomen met de expert maar nada. Wel nog compensatie voor letsel ontvangen, dat was netjes. Maargoed, aanbod dus maar geaccepteerd en Rovaza eea laten repareren.
Anyhow, heb toen een auto gekocht (na die aanrijding was de zin bij mij om motorrijbewijs te halen wat afgenomen), ben verhuisd, nieuwe auto gekocht (ook weer na een ongeluk, weer voorrang en weer niet gekregen (en weer een vrouw )). In de tussentijd denk ik (in 2 jaar dus zowat) ongeveer 50km met de SS gereden. Regelmatig controle hier in Tilburg, en met 125cc is dat geen geniale combo.
Van de zomer wil ik er weer wat meer op gaan rijden. 2000km oud 125cc blok eraf, en de oude 50cc er weer op, maar ik denk dat ik die eerst even ga reviseren. Koppeling was al wat minder, boutjes en klepdeksel zitten vastgerot, kleppen gesteld etcetera. Cilinder en zuiger zijn nog relatief nieuw, denk 4-5000km oud. En daarnaast het hele blok en alle alu delen polijsten.
Dus ik zal hier wat meer te vinden zijn
Honda SS50 125cc 49cc
Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)
Speelgoed!
(Uitlaat zit inmiddels wél vast achteraan, kentekenplaat was eraf gepleurd dus tijdelijke beunoplossing)
Honda SS50 125cc 49cc
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
- Bezit: SS50Z
- Locatie: Zwolle
Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)
speelgoed met een bult lawaai 125cc blok met zero roze al aan het ss blok bezig ??
ps hoe zitten je knippers bevestigd
ps hoe zitten je knippers bevestigd
Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)
Nah ik heb de afgelopen maanden, vanaf mei zegmaar, vrijwel alleen maar weken van 90+ uur gemaakt, maar op dit moment wat rustiger en binnenkort op zoek naar een huis (ipv appartement), hopelijk met garage. Dan heb ik ook weer de ruimte en de tijd om te klussen Want het rijdt best lekker zo'n bamiblok met megavermogen maar origineel is uiteindelijk toch het prettigst. Zit allemaal net wat soepeler en geraffineerder in elkaar.
Knippers zitten door het zadel heen geschroeft Zadel moet toch vervangen worden ivm doorgezakt, en ik wilde het destijds voor de eventuele motorkeuring maar even vast hebben zitten.
Knippers zitten door het zadel heen geschroeft Zadel moet toch vervangen worden ivm doorgezakt, en ik wilde het destijds voor de eventuele motorkeuring maar even vast hebben zitten.
Honda SS50 125cc 49cc
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)
Moet je eerst nog even verhuizen, maar ik kan het je aanraden.
Ik heb het ook gedaan en daarna kon ik los gaan op de honda brommer hobby
Ik heb het ook gedaan en daarna kon ik los gaan op de honda brommer hobby
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
- Bezit: SS50Z
- Locatie: Zwolle
Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)
Al een grotere schuur nodig ?
Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)
Oeh, herkenbaar pijpje idd! Machtige combi!Jossvdijk schreef:speelgoed met een bult lawaai 125cc blok met zero roze al aan het ss blok bezig ??
ps hoe zitten je knippers bevestigd
Neem alles met een korreltje, morgen hagelt het...
Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)
Zijn er weer...
Geloof al de afgelopen jaren 3x begonnen over hoe ik terug was en hoe ik het ding ging aanpakken... Maar de auto ging toch altijd voor. Maar nu ga ik het echt doen! Echt waar! Heus!
Hij gaat weer lekker terug naar (semi-)origineel voor het zomerseizoen, goed afstellen en rijden en weer wat kilometers maken, geen zin in gedoe met de mannen in blauw (/zwart met fluoriscerend geel) dus het originele blok hangt eronder en er komt een nieuwe originele hoge uitlaat onder met demperke (tenzij iemand een nette 2e hands heeft? Niet zo'n roest/puttending met losse schotten). Zie ook verkooptopic voor mijn schuuropruiming.
Brommer staat inmiddels in de woonkamer, afgelopen weekend begonnen met:
- Nieuwe binnenband voor ivm lekke band
- Carb ultrasoon laten schoonmaken
- Revisiesetje + nieuw vlotter voor carb en weer in elkaar gezet
- Nieuw k3 brood zadel
- Poetsbeurtje gegeven
- Nieuw achterlampje
- Nieuwe kentekenplaat + houder gepopnageld
To-do short-term:
- Nieuwe originele uitlaat
- SS steppenbalk weer terug bij originele uitlaat
- Uitzoeken waarom de carb uit de overloop lekt (vermoedelijk vlotternaald niet goed meer)
- Afstellen + valse lucht oplossen
- Helicoils uitlaatzijde + nieuwe tapeindjes met beetje Loctite
- Ketting laten inkorten en stellen
- Verlichting correct aansluiten
To-do long-term
- Nieuw achterspatbord (ivm roest)
- Nieuwe banden (zijn inmiddels 10jr oud ofzo, wel nog zat profiel en geen droogtescheurtjes)
Geloof al de afgelopen jaren 3x begonnen over hoe ik terug was en hoe ik het ding ging aanpakken... Maar de auto ging toch altijd voor. Maar nu ga ik het echt doen! Echt waar! Heus!
Hij gaat weer lekker terug naar (semi-)origineel voor het zomerseizoen, goed afstellen en rijden en weer wat kilometers maken, geen zin in gedoe met de mannen in blauw (/zwart met fluoriscerend geel) dus het originele blok hangt eronder en er komt een nieuwe originele hoge uitlaat onder met demperke (tenzij iemand een nette 2e hands heeft? Niet zo'n roest/puttending met losse schotten). Zie ook verkooptopic voor mijn schuuropruiming.
Brommer staat inmiddels in de woonkamer, afgelopen weekend begonnen met:
- Nieuwe binnenband voor ivm lekke band
- Carb ultrasoon laten schoonmaken
- Revisiesetje + nieuw vlotter voor carb en weer in elkaar gezet
- Nieuw k3 brood zadel
- Poetsbeurtje gegeven
- Nieuw achterlampje
- Nieuwe kentekenplaat + houder gepopnageld
To-do short-term:
- Nieuwe originele uitlaat
- SS steppenbalk weer terug bij originele uitlaat
- Uitzoeken waarom de carb uit de overloop lekt (vermoedelijk vlotternaald niet goed meer)
- Afstellen + valse lucht oplossen
- Helicoils uitlaatzijde + nieuwe tapeindjes met beetje Loctite
- Ketting laten inkorten en stellen
- Verlichting correct aansluiten
To-do long-term
- Nieuw achterspatbord (ivm roest)
- Nieuwe banden (zijn inmiddels 10jr oud ofzo, wel nog zat profiel en geen droogtescheurtjes)
Honda SS50 125cc 49cc
Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)
Vandaag vlotter goed afgesteld (nieuwe vlotter gemonteerd, vorige week sloot hij de naald niet af en kwam de peut dus uit de overloop, nu had ik het teveel gecorrigeerd dus vlotterbak vulde zich niet) valse lucht gefixt, juiste sproeier erin en gasnaald in de goede stand dus voor het eerst sinds een jaar of 6 loopt de SS weer echt goed, zonder choke, haperen of andere ellende.
Moest even een beetje doorroken en opwarmen, wat verse peut erin en toen liep hij top.
Gelijk even gewassen, gedroogd en tank in de wax gezet dus het begint ergens op te lijken!
Van de week even de ketting laten inkorten en hopelijk volgend weekend de helicoils zetten.
Iemand nog tips voor een goede originele hoge uitlaat? Ik heb al 3x op het punt een nieuwe te bestellen, ik wil geen roestpittending maar ik hik een beetje tegen €350 voor een nieuwe aan...
Moest even een beetje doorroken en opwarmen, wat verse peut erin en toen liep hij top.
Gelijk even gewassen, gedroogd en tank in de wax gezet dus het begint ergens op te lijken!
Van de week even de ketting laten inkorten en hopelijk volgend weekend de helicoils zetten.
Iemand nog tips voor een goede originele hoge uitlaat? Ik heb al 3x op het punt een nieuwe te bestellen, ik wil geen roestpittending maar ik hik een beetje tegen €350 voor een nieuwe aan...
Honda SS50 125cc 49cc
Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)
Maar even flink diep gebukt vandaag ;
Honda SS50 125cc 49cc
Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)
Plaatjes maar even geresized, op die postzegels was weinig te zien
Honda SS50 125cc 49cc
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)
Pasvorm goed?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)
Pasvorm 95% goed; enkele verschil is die beugel boven het blok. Op sommige websites wordt aangeraden om die af te zagen, ik weiger om de slijptol in een NOS uitlaat van drieenhalve snip te zetten dus in plaats daarvan heb ik het immi beugeltje aan de schokbreker twv E11,- verbouwd door er een nieuw gat in te boren (plm. 2cm hoger) en de onderste helft van het beugeltje af te slijpen. Boutje en moertje er doorheen en zit perfect vast, die beugel boven het blok zweeft nu net een halve centimeter boven het blok. Moertje aan de blokbout/uitlaat zit nu niet vast maar dat vind ik geen ramp.
Honda SS50 125cc 49cc