Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)

Bericht door NIX »

Dit effect had je ook als er 5 uitlaatpakkingen in de kop bleken te zitten. Ipv die eerst maar eens te verwijderen werd de voorste steun afgezaagd.

Overigens heb ik uitlaten vaak zat pasgemaakt door ze alleen op de kop en voorste steun vast te zetten en dan de achterkant eens flink in de juiste richting te trekken zodat spanningsvrij monteren geen punt meer was. Ik kan me voorstellen dat dat bij een nieuwe pijp een beetje eng is .
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)

Bericht door Camiel »

Beetje eng? Ik was bang om het ding uberhaupt al uit het plastic te pakken :mrgreen:

Die uitlaatpakkingen heb ik ook wel 'ns mee zitten prutsen ja. Maar dan met name in de zin dat ik telkens wel heel weinig schroefdraad over had bij het monteren van de uitlaat! Leermomentjes :P
Honda SS50 125cc 49cc

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)

Bericht door nielspbr »

Je kan inderdaad aan de sticker op de doos zien dat je diep bent gegaan...

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)

Bericht door Camiel »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Moest even kijken wat je bedoelde maar nu zie ik het ook hahaha
Honda SS50 125cc 49cc

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)

Bericht door Camiel »

Vandaag weer wat kleine klusjes gedaan, kettingrandje en vliegwieldeksel terug gemonteerd, SS steppenbalk eronder en de Monkey steppenbalk op Marktplaats geknald, ketting in laten korten en weer afgesteld, helemaal happy.
Honda SS50 125cc 49cc

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)

Bericht door Eric »

NIX schreef:Dit effect had je ook als er 5 uitlaatpakkingen in de kop bleken te zitten. Ipv die eerst maar eens te verwijderen werd de voorste steun afgezaagd.

Overigens heb ik uitlaten vaak zat pasgemaakt door ze alleen op de kop en voorste steun vast te zetten en dan de achterkant eens flink in de juiste richting te trekken zodat spanningsvrij monteren geen punt meer was. Ik kan me voorstellen dat dat bij een nieuwe pijp een beetje eng is .
Een nieuwe uitlaat verbuigen vond ik niet zo erg. Ik vond het wel jammer dat ik daarna gelijk het carter kon vervangen. Voortaan verwijder ik die maar eerst en de steun blijft toch ook een beetje op het carter hangen bij mij :(
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Plaats reactie