Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Camiel's Honda SS50 (terug van weggeweest)

Bericht door Camiel »

Nadat ongeveer een half jaar geleden m'n topic was gelockt, toch maar even een nieuwe, aangezien er weer wat is verandert.

Ik heb hem nu al bijna een jaar, heb hem begin december 2006 gekocht van Bender hier op het MSB. Sindsdien een aantal dingen eraan veranderd, zoals nieuwe achtervering, nogal opvallende toeter, blok een beetje schoongemaakt, want de originele verf zag er dramatisch uit, en natuurlijk de kleine onderhoudsdingetjes.

Useless fact of the day: ik ben er, sinds ik erop mag rijden (ongeveer half december 2006), twee dagen niet op naar school geweest. De eerste dag was vanwege een kapotte kettingspanner waardoor ik dus niet meer kon rijden en pas een dag later een nieuwe kon halen. Tweede dag was omdat ik mijn wielen eraf had ivm nieuwe banden.

Specs:

Origineel 50CC blok
19MM Keihin
Top +/- 65

Vrijwel alles origineel, op nieuwe achtervering, nieuwe steppenbalk, achterspatbord, achterlamp en toeter na dan.

Wat foto's (genomen op 20-10-2007). Brommer is wel erg smerig, dus hou daar rekening mee :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Camiel op 03 feb 2013 22:10, 7 keer totaal gewijzigd.
Honda SS50 125cc 49cc

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

leuke brommer! en betrouwbaar dus..

en wat een keigave claxons 8)
gr. Paul
"ons kent ons"
PBC bv.

R-onald
4T-MSB regular
Berichten: 250
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:35
Locatie: austerlitz

Bericht door R-onald »

mooi ding, toeter is inderdaad gruwelijk

rogier
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 19 apr 2007 17:05
Locatie: epe

Bericht door rogier »

mooie ss50 alleen die toeter echt afzichtelijk mja zolang er een leuk geluidje uit komt :P
Laatst gewijzigd door rogier op 20 okt 2007 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

maus
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 jan 2007 18:31
Locatie: Doorn

Bericht door maus »

Tank blijft super mooi, stuur kan anders + kabels. Vind die toeter iets te groot, maar is wel grappig. Ook moet je iets aan je zadel doen, is een beetje doorgezakt zo te zien. Ook nog een keertje mooi zwart laten spuiten ( frame) dat zal hem doen.

groeten x
willem!

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Bericht door Camiel »

rogier schreef:mooie ss50 alleen die toeter echt afzichtelijk mja zolang er een leuk geluidje uit komt :P
Kei-en keihard :lol: Echt een autotoeter van bijv een Audi maar dan nog wat harder.

maus schreef:Tank blijft super mooi, stuur kan anders + kabels. Vind die toeter iets te groot, maar is wel grappig. Ook moet je iets aan je zadel doen, is een beetje doorgezakt zo te zien. Ook nog een keertje mooi zwart laten spuiten ( frame) dat zal hem doen.
Nu vat je zowat al m'n toekomstplannen in een keer samen :lol:

Vooral die koppelingskabel is te lang. Tzt nog eens vervangen.

Zadel zat ik inderdaad al te denken om er iets mee te doen, opnieuw opvullen of maar gewoon een nieuwe kopen. Twijfel nog een beetje. Enerzijds een origineel 'gereviseerd' zadel, waarschijnlijk duurder dan een nieuwe immi, anderzijds een nieuwe immi, goedkoper en ziet er beter uit maar blijft immi.

Frame wil ik eigenlijk nog een keer opnieuw laten coaten, samen met voorvork en achterbrug.

Blok en voorvorkonderpoten en naven wil ik ook nog een keer (laten) polijsten.

Blokje wil ik ook een keer opentrekken en reviseren: ik stook ongeveer 0.5 liter olie per 1200-1500 KM. kan niet goed zijn. En hij rookt.

Voornaamste redenen om dit alles niet meteen te doen zijn

1). Ik kan er een tijd niet op rijden, extreem vervelend. Betekent dus weer een paar weken fietsen. Iets wat ik nooit doe behalve op vrijdag en/of zaterdag naar de Karseboom en terug maarja dat is ook maar 2 km :|
2). Ergens heb ik het gevoel dat het allemaal een stuk meer gaat kosten dan dat het zich terugbetaald bij een toekomstige verkoop.
3). Money isn't an issue, maar ik wil niet ineens 500+ euro voor een zadel, coaten, reviseren en polijsten kwijt zijn.

Vooral punt 1 en 2 tellen zwaar. Maarja, ik ga hem waarschijnlijk in m'n studietijd gewoon thuis laten staan, dus dan kan ik mooi opknappen. Word het een echte zondagsbrommer.
Honda SS50 125cc 49cc

Joffrey
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2007 18:50
Locatie: Hilversum

Bericht door Joffrey »

Ziet er leuk uit, vooral het tankje is mooi :) .

Mocht je interesse hebben, ik heb binnenkort een buddyseat over omdat ik een korte heb gekocht.(foto's staan in mijn plofpony topic(pagina 4)) Stuur maar een PB als het je wat lijkt.
Afbeelding

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Bericht door MJB »

Mooi ding, die toeter is echt veel groter dan ik hem verwacht had, maar wel gruwelijk :D

Alleen dat koppelingsdekseltje is niet heel erg mooi, maar als je toch nog alles een keer laat polijsten zal dat ook wel mee gaan.

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Bericht door Camiel »

Filmpje van de toeter :lol:

Geluid is natuurlijk niet geheel waarheidsgetrouw. Ik maakte hem op de heide tussen A'foort en Doorn, je hoorde hem echt 3 keer echoen :lol:
Honda SS50 125cc 49cc

Leijendekkr

Bericht door Leijendekkr »

heel vet filmpje, leuk gedaan

:D

Tuinslet©
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 189
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:58

Bericht door Tuinslet© »

kutfilmpje.. dikke toeter! :D

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Bericht door arnold-d »

ziet er gaaf uit, alleen had ik die toeter weg gelaten,...
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

Denniss
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:16
Locatie: Hoevelaken

Bericht door Denniss »

arnold-d schreef:ziet er gaaf uit, alleen had ik die toeter weg gelaten,...
lol, ziet er een beetje vaag uit

geurvreter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:09
Locatie: Alkmaar

Bericht door geurvreter »

Van de zijkant gezien is het net een reservetank. Misstaat net zo erg als die van Xorep btw :D

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Bericht door Camiel »

geurvreter schreef:Van de zijkant gezien is het net een reservetank. Misstaat net zo erg als die van Xorep btw :D
:mrgreen:
Honda SS50 125cc 49cc

Plaats reactie