4takt walhalla, ZB, XL70, SL70, CD50 enz. Update juni 2013
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1974
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
4takt walhalla, ZB, XL70, SL70, CD50 enz. Update juni 2013
Ik ben de afgelopen drie jaar niet meer met brommers bezig geweest. Onlangs ben ik weer wat aan het sleutelen gegaan en leek het me leuk mijn ponytopic eens te updaten.
Ik zal beginnen met mijn ex brommers. Ik laat enkel mijn eigen brommers zien. Brommers voor de handel laat ik weg.
De brommer waar het allemaal mee begon. Een SS50Z-K3. Liep op een gegeven moment met 50cc en alles snel verder, 95km/h. Toen werd het een olieboot. 70cc gemonteerd, nog steeds 95km/h maar met een stuk meer power.
SS50K0. Ik zag hem bij Matton in de schappen liggen toen ik een achterwieltje voor een Novio kwam zoeken. Dus ik nam deze ook meteen mee. Nooit afgemaakt project. Verkocht aan Zollie en die verkocht hem aan Plofkop. Of misschien was hij eerst ook nog even bij Stoterstangen90, weet niet zeker.
Omdat ik onderdelen nodig had voor mijn SS een ragbak erbij gekocht bij Matton (links dus). 70cc en reed als een tractor.
Z50A-K5. Motorgekeurd. Nu in bezit van Argentuola.
Mooie rode CD50. Gekocht in Wijk bij Duurstede. Blok lag uit elkaar. Netjes gemaakt en reed fantastisch. Eén keer voor de HDD in Leusden nog even 70cc en vervroegend vliegwiel erop geklust. 2 uur 's nachts klaar, reed 85. Super.
C50 van Dennis gekocht. Later aan Andrea verkocht.
Mijn eerste ZB. Orgi NL en in nette staat. Erg veel plezier van gehad, wat reed dat goed!
SS50, gekocht voor 175 euro. Bleek onder de rotzooi een bijna geheel originele K1 te zijn. DH verkocht, korte buddy en trapperset verkocht (op foto al zonder), orgi contact+stuur+helmslot verkocht, knippers verkocht. Uiteindelijk reed ik erop met 50 euro winst. Zwart gekliederd en zorgeloos rijden. Deed het altijd, stond altijd buiten, ook in sneeuw, regen, geen probleem.
CD50 geheel opgebouwd uit afgedankte onderdelen. Begon met heel veel kleuren, maar toen kreeg ik mijn zus' oude achterspatbord (zij had chroom gemonteerd) en ergens anders weer een tankje vandaan gehaald die ooit lek was geweest en met soldeer!! was gedicht. Dus toen redelijk in één kleur. Erg veel plezier van gehad.
Het voorspatje is het perfecte (maar vieze) orgi spatje van de lelijke rag K1 hierboven.
Deze CD kocht ik met zwarte tank. Dus ik zoeken naar een candy saphire blue tankje, en gevonden! Zijkapje rechts was ook candy saphire blue, links was NOS Scarlet red. Maar de man aan wie ik hem vervolgens verkocht heeft hem zwart laten spuiten!!! Omdat hij vroeger ook een zwarte had gehad. Omdat hij een chromen achterspatje had gemonteerd mocht ik de blauwe weer hebben. Die keerde later weer terug op een andere candy saphire blue CD.
Superbetrouwbare C50. Lelijk ding, lekker goedkoop gekocht door een 'Gezocht' bericht te schrijven op het whiteboard in de flat van mijn vriendin. Meer voor de gein, verwachtte er niets van. Volgende dag werd ik gebeld
Een Duitse!! C50 solo. C90 blok eronder geklust die ik voor een prikkie had gekocht. Deed het altijd goed, stond altijd buiten, zoals hier in de ijskou.
Eén van de stoterstang fietsjes die ik heb gehad. Het heeft nooit echt goed gereden. Kutding. Gelukkig kostte hij bijna niets.
Singa. Was leuk om mee op verkenning te gaan.
SS50Z-K3. Echt een gaaf ding.
Benly 90S. In 2004 uit Engeland gehaald, was uiteraard een Japan import. Eerst twee jaar als brommer gereden. Op deze brommer heb ik meer politieachtervolgingen gehad dan op welke andere ook, terwijl ik me niet enorm misdroeg. Maar ik reed wel veel 's nachts, misschien vonden ze dat verdacht. Nooit gepakt. Toen op motorkenteken gezet en na een paar jaar verkocht. Op een gegeven moment wilde de nieuwe eigenaar toch liever een Monkey, dus toen heeft hij hem bij me ingeruild op mijn Monkey (K5). Toen nog tijdje op gereden en uiteindelijk met 125cc blok verkocht aan een Belg. Het 90 blok ligt nog op de plank. Echt een heerlijke brommer. Fluisterstil, superzuinig, betrouwbaar, superverlichting, comfortabel en soepel. Het blok schakelt zoooo goed, met de rotatiebak en koppeling op de bak. Komt nog een keer onder mijn CD.
K1 opgebouwd uit onderdelen. Motorgekeurd. Frame nu in bezit van Nitelife.
Japanse C50 supercub. Reed ontzettend goed en muisstil. Fantastisch aparaat.
Mijn mooie originele XR50. Wat een leuk brommertje was dit. Reed superleuk en was zo goed als nieuw.
Met zo'n klein brommertje heb ik altijd zin om op avontuur te gaan, een avontuur op kleine schaal natuurlijk Link naar expeditie gerbrandicus.
En de niet zo mooie XR50 met JC frame en kenteken. ex-Tom. Even ZB blok geleend.
Skyteam Monkey. 125cc. Blokje uiteindelijk onder de Benly gezet en blokloos verkocht. Over ook gehouden.
CD50 grotendeels uit onderdelen opgebouwd. Tankje candy saphire blue had ik nog liggen, achterspatje ook. Het chromen achterspatje bleek origineel en in perfecte staat dus dat was weer een leuke meevaller.
Zo kocht ik hem:
En zo verkocht ik hem:
Jincheng dax. Zo goed als nieuw. Rijdt kut, dat origineel begrensde.
Mijn mooie CD50. Helemaal origineel. Later verkocht aan een jongen, paar jaar later weer terug gekocht. Toen aan mijn zusje verkocht en later is hij naar de 4taktschuur gegaan. Ik kocht hem samen met een sloop SS50 bij een oud fietsenmakertje uit een stoffige donkere loods. Hij was helemaal vettig en stoffig. Had sinds 1976 stil gestaan, toen ik hem aanliep deed hij het direct! Licht ging zelfs aan, stonk wel enorm, die oude benzine. Na een poetsbeurt en een NOS uitlaat was hij niet meer terug te herkennen!
Niet afgemaakte CD50 projecten. Paar keer verhuisd, auto's gekocht. Kwam er niet van. Candy saphire blue en candy ruby red. Gelukkig bij liefhebbers terecht gekomen.
En dan de huidige brommers:
Mijn schatje, mijn eerste CD. Heb ik al sinds 2001. Sinds 2006 op motorkenteken. Staat nu stil, wordt ooit weer heel mooi.
Van een vriend gekocht. Was toen een legende op school en in Nieuwegein. Donkerblauw metallic met mooi chroom. C90 blok met 4bak handkoppeling en een geweldig brute sound. Niet echt foto's van toen, behalve deze.
Na een ongeluk door een dronken trut die 's nachts zonder verlichting en zonder te kijken de weg opreed was hij een stuk minder geworden. Toen legergroen gemaakt:
Hier na een paar jaar stilstand. Bussenvorkje gemonteerd. Tank en kapjes van de mooie blauwe CD geleend. Blokje gebouwd. CD carters met daarin CT70H 4bak alles naar beneden + orgi 2pl koppeling.
Toen met de hand weer donkerblauw metallic gespoten. Natuurlijk het candy saphire blue tankje en kappen weer terug op de andere CD. Dit is de tank die ik altijd al had bij deze brommer + NOS zijkappen gespoten.
Hier even met AT blok die ik aan het testen was:
En zo staat hij er nu bij:
01-06-2013: Ik heb hem maar weer eens in elkaar gezet. JC90 blokje eronder, rijdt super! Ziet er niet uit na 6 jaar rotten in de tuin maar dat komt ooit wel weer goed. Wel fijn dat die JC cdi lekker achter een orgi 6V puntendeksel kan, ziet er veel beter uit dan zo'n CDI deksel.
ZB50. Ga ik woensdag motorkeuren. Hopelijk lukt dat!
[edit] YES! Goedgekeurd [/edit]
ZB wrakje orgi NL. Gekocht voor € 75,-
Frame heb ik motorgekeurd en het spul als project naar België verkocht.
Jaaaaaren geleden had ik mijn zinnen gezet op een SL70-K0. Omdat die alleen in USA en Canada geleverd zijn was dat een beetje lastig. Dus begonnen met onderdelen bijeen sprokkelen op Ebay. Bijna compleet.
En dan ben je tijden en tijden aan het sprokkelen, word je ineens gebeld door Chris uit Gennep die er twee heeft staan. Ik heb ze meteen opgehaald. Bleek de ene een XL70-K0 en de ander een SL70-K0.
Van de XL70 was alleen het tankje nog in de orgi kleur. Maar hoe toevallig wil je het hebben. Ik had aan mijn onderdelen sprokkeltocht voor mijn SL70 ook een setje XL70 spatjes in orgi kleur én XL70 zijkappen in orgi kleur overgehouden. Deze hoop ik binnen een paar maanden te motorkeuren. Van de SL70 geen pics, is in parts.
Vergeleken met ZB, gelijke zithoogte:
En nog een CD50 project. Tankje en voorvork overgehouden van een oud project. Ik denk dat het dit keer niet gaat lukken hem compleet candy saphire blue te maken, die tijd is geweest.
01-06-2013: Een paar projecten toegevoegd:
Een CD50 opknapper.
CF70 Chaly NT.
En nog één (deze mag weg):
Daxje
En een C90 wrakje. Echt een pareltje
CD50 Benly die laatst werd aangeboden door Belgische Thomas. Blokje is blijven hangen bij de vorige eigenaar, maar ik heb alle randzaken erbij. Dus ik bouw een blokje en dan ori carb erop, ontst-deksel, uitlaat enz.
Wave 110. Ook deze heb ik helaas zonder blok. 212km gelopen. Thais aankoopbewijs, gereedschap en boekjes erbij. Ga deze denk ik overbouwen op een Kymco Activ frame met 50cc blokje. Wordt dan een leuk brommertje!
Nog een Wave 110. Deze is wel compleet. Ook Thaise boekjes erbij en exportverklaring. 950km gelopen. Heerlijke nieuwe brommer die supergoed rijdt en remt.
Een Griekse Astrea Supra. 100cc 4bak semi met de koppeling op de bak. Rijdt en remt als een tiet. Met Grieks kenteken, dus binnenkort invoeren. De lelijke knippers heb ik zelf gemaakt, moet voor de keuring.
Thanks for looking!
Ik zal beginnen met mijn ex brommers. Ik laat enkel mijn eigen brommers zien. Brommers voor de handel laat ik weg.
De brommer waar het allemaal mee begon. Een SS50Z-K3. Liep op een gegeven moment met 50cc en alles snel verder, 95km/h. Toen werd het een olieboot. 70cc gemonteerd, nog steeds 95km/h maar met een stuk meer power.
SS50K0. Ik zag hem bij Matton in de schappen liggen toen ik een achterwieltje voor een Novio kwam zoeken. Dus ik nam deze ook meteen mee. Nooit afgemaakt project. Verkocht aan Zollie en die verkocht hem aan Plofkop. Of misschien was hij eerst ook nog even bij Stoterstangen90, weet niet zeker.
Omdat ik onderdelen nodig had voor mijn SS een ragbak erbij gekocht bij Matton (links dus). 70cc en reed als een tractor.
Z50A-K5. Motorgekeurd. Nu in bezit van Argentuola.
Mooie rode CD50. Gekocht in Wijk bij Duurstede. Blok lag uit elkaar. Netjes gemaakt en reed fantastisch. Eén keer voor de HDD in Leusden nog even 70cc en vervroegend vliegwiel erop geklust. 2 uur 's nachts klaar, reed 85. Super.
C50 van Dennis gekocht. Later aan Andrea verkocht.
Mijn eerste ZB. Orgi NL en in nette staat. Erg veel plezier van gehad, wat reed dat goed!
SS50, gekocht voor 175 euro. Bleek onder de rotzooi een bijna geheel originele K1 te zijn. DH verkocht, korte buddy en trapperset verkocht (op foto al zonder), orgi contact+stuur+helmslot verkocht, knippers verkocht. Uiteindelijk reed ik erop met 50 euro winst. Zwart gekliederd en zorgeloos rijden. Deed het altijd, stond altijd buiten, ook in sneeuw, regen, geen probleem.
CD50 geheel opgebouwd uit afgedankte onderdelen. Begon met heel veel kleuren, maar toen kreeg ik mijn zus' oude achterspatbord (zij had chroom gemonteerd) en ergens anders weer een tankje vandaan gehaald die ooit lek was geweest en met soldeer!! was gedicht. Dus toen redelijk in één kleur. Erg veel plezier van gehad.
Het voorspatje is het perfecte (maar vieze) orgi spatje van de lelijke rag K1 hierboven.
Deze CD kocht ik met zwarte tank. Dus ik zoeken naar een candy saphire blue tankje, en gevonden! Zijkapje rechts was ook candy saphire blue, links was NOS Scarlet red. Maar de man aan wie ik hem vervolgens verkocht heeft hem zwart laten spuiten!!! Omdat hij vroeger ook een zwarte had gehad. Omdat hij een chromen achterspatje had gemonteerd mocht ik de blauwe weer hebben. Die keerde later weer terug op een andere candy saphire blue CD.
Superbetrouwbare C50. Lelijk ding, lekker goedkoop gekocht door een 'Gezocht' bericht te schrijven op het whiteboard in de flat van mijn vriendin. Meer voor de gein, verwachtte er niets van. Volgende dag werd ik gebeld
Een Duitse!! C50 solo. C90 blok eronder geklust die ik voor een prikkie had gekocht. Deed het altijd goed, stond altijd buiten, zoals hier in de ijskou.
Eén van de stoterstang fietsjes die ik heb gehad. Het heeft nooit echt goed gereden. Kutding. Gelukkig kostte hij bijna niets.
Singa. Was leuk om mee op verkenning te gaan.
SS50Z-K3. Echt een gaaf ding.
Benly 90S. In 2004 uit Engeland gehaald, was uiteraard een Japan import. Eerst twee jaar als brommer gereden. Op deze brommer heb ik meer politieachtervolgingen gehad dan op welke andere ook, terwijl ik me niet enorm misdroeg. Maar ik reed wel veel 's nachts, misschien vonden ze dat verdacht. Nooit gepakt. Toen op motorkenteken gezet en na een paar jaar verkocht. Op een gegeven moment wilde de nieuwe eigenaar toch liever een Monkey, dus toen heeft hij hem bij me ingeruild op mijn Monkey (K5). Toen nog tijdje op gereden en uiteindelijk met 125cc blok verkocht aan een Belg. Het 90 blok ligt nog op de plank. Echt een heerlijke brommer. Fluisterstil, superzuinig, betrouwbaar, superverlichting, comfortabel en soepel. Het blok schakelt zoooo goed, met de rotatiebak en koppeling op de bak. Komt nog een keer onder mijn CD.
K1 opgebouwd uit onderdelen. Motorgekeurd. Frame nu in bezit van Nitelife.
Japanse C50 supercub. Reed ontzettend goed en muisstil. Fantastisch aparaat.
Mijn mooie originele XR50. Wat een leuk brommertje was dit. Reed superleuk en was zo goed als nieuw.
Met zo'n klein brommertje heb ik altijd zin om op avontuur te gaan, een avontuur op kleine schaal natuurlijk Link naar expeditie gerbrandicus.
En de niet zo mooie XR50 met JC frame en kenteken. ex-Tom. Even ZB blok geleend.
Skyteam Monkey. 125cc. Blokje uiteindelijk onder de Benly gezet en blokloos verkocht. Over ook gehouden.
CD50 grotendeels uit onderdelen opgebouwd. Tankje candy saphire blue had ik nog liggen, achterspatje ook. Het chromen achterspatje bleek origineel en in perfecte staat dus dat was weer een leuke meevaller.
Zo kocht ik hem:
En zo verkocht ik hem:
Jincheng dax. Zo goed als nieuw. Rijdt kut, dat origineel begrensde.
Mijn mooie CD50. Helemaal origineel. Later verkocht aan een jongen, paar jaar later weer terug gekocht. Toen aan mijn zusje verkocht en later is hij naar de 4taktschuur gegaan. Ik kocht hem samen met een sloop SS50 bij een oud fietsenmakertje uit een stoffige donkere loods. Hij was helemaal vettig en stoffig. Had sinds 1976 stil gestaan, toen ik hem aanliep deed hij het direct! Licht ging zelfs aan, stonk wel enorm, die oude benzine. Na een poetsbeurt en een NOS uitlaat was hij niet meer terug te herkennen!
Niet afgemaakte CD50 projecten. Paar keer verhuisd, auto's gekocht. Kwam er niet van. Candy saphire blue en candy ruby red. Gelukkig bij liefhebbers terecht gekomen.
En dan de huidige brommers:
Mijn schatje, mijn eerste CD. Heb ik al sinds 2001. Sinds 2006 op motorkenteken. Staat nu stil, wordt ooit weer heel mooi.
Van een vriend gekocht. Was toen een legende op school en in Nieuwegein. Donkerblauw metallic met mooi chroom. C90 blok met 4bak handkoppeling en een geweldig brute sound. Niet echt foto's van toen, behalve deze.
Na een ongeluk door een dronken trut die 's nachts zonder verlichting en zonder te kijken de weg opreed was hij een stuk minder geworden. Toen legergroen gemaakt:
Hier na een paar jaar stilstand. Bussenvorkje gemonteerd. Tank en kapjes van de mooie blauwe CD geleend. Blokje gebouwd. CD carters met daarin CT70H 4bak alles naar beneden + orgi 2pl koppeling.
Toen met de hand weer donkerblauw metallic gespoten. Natuurlijk het candy saphire blue tankje en kappen weer terug op de andere CD. Dit is de tank die ik altijd al had bij deze brommer + NOS zijkappen gespoten.
Hier even met AT blok die ik aan het testen was:
En zo staat hij er nu bij:
01-06-2013: Ik heb hem maar weer eens in elkaar gezet. JC90 blokje eronder, rijdt super! Ziet er niet uit na 6 jaar rotten in de tuin maar dat komt ooit wel weer goed. Wel fijn dat die JC cdi lekker achter een orgi 6V puntendeksel kan, ziet er veel beter uit dan zo'n CDI deksel.
ZB50. Ga ik woensdag motorkeuren. Hopelijk lukt dat!
[edit] YES! Goedgekeurd [/edit]
ZB wrakje orgi NL. Gekocht voor € 75,-
Frame heb ik motorgekeurd en het spul als project naar België verkocht.
Jaaaaaren geleden had ik mijn zinnen gezet op een SL70-K0. Omdat die alleen in USA en Canada geleverd zijn was dat een beetje lastig. Dus begonnen met onderdelen bijeen sprokkelen op Ebay. Bijna compleet.
En dan ben je tijden en tijden aan het sprokkelen, word je ineens gebeld door Chris uit Gennep die er twee heeft staan. Ik heb ze meteen opgehaald. Bleek de ene een XL70-K0 en de ander een SL70-K0.
Van de XL70 was alleen het tankje nog in de orgi kleur. Maar hoe toevallig wil je het hebben. Ik had aan mijn onderdelen sprokkeltocht voor mijn SL70 ook een setje XL70 spatjes in orgi kleur én XL70 zijkappen in orgi kleur overgehouden. Deze hoop ik binnen een paar maanden te motorkeuren. Van de SL70 geen pics, is in parts.
Vergeleken met ZB, gelijke zithoogte:
En nog een CD50 project. Tankje en voorvork overgehouden van een oud project. Ik denk dat het dit keer niet gaat lukken hem compleet candy saphire blue te maken, die tijd is geweest.
01-06-2013: Een paar projecten toegevoegd:
Een CD50 opknapper.
CF70 Chaly NT.
En nog één (deze mag weg):
Daxje
En een C90 wrakje. Echt een pareltje
CD50 Benly die laatst werd aangeboden door Belgische Thomas. Blokje is blijven hangen bij de vorige eigenaar, maar ik heb alle randzaken erbij. Dus ik bouw een blokje en dan ori carb erop, ontst-deksel, uitlaat enz.
Wave 110. Ook deze heb ik helaas zonder blok. 212km gelopen. Thais aankoopbewijs, gereedschap en boekjes erbij. Ga deze denk ik overbouwen op een Kymco Activ frame met 50cc blokje. Wordt dan een leuk brommertje!
Nog een Wave 110. Deze is wel compleet. Ook Thaise boekjes erbij en exportverklaring. 950km gelopen. Heerlijke nieuwe brommer die supergoed rijdt en remt.
Een Griekse Astrea Supra. 100cc 4bak semi met de koppeling op de bak. Rijdt en remt als een tiet. Met Grieks kenteken, dus binnenkort invoeren. De lelijke knippers heb ik zelf gemaakt, moet voor de keuring.
Thanks for looking!
Laatst gewijzigd door gerbrandicus op 05 nov 2013 10:12, 12 keer totaal gewijzigd.
Érg mooie fietsen!
Maar met zo'n veelzijdige VFR alleen zou je ook goed uit de voeten kunnen toch?
Het volledige verhaal kun je overigens hier downloaden: http://www.vfr750.co.uk/bikereviews/bikereviews.htm
Veel plezier!
Maar met zo'n veelzijdige VFR alleen zou je ook goed uit de voeten kunnen toch?
Het volledige verhaal kun je overigens hier downloaden: http://www.vfr750.co.uk/bikereviews/bikereviews.htm
Veel plezier!
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1974
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Bedankt!
Dat is dus echt DE doorn in mijn oog bij deze motor. Ik kan er echt absoluut niet tegen als een motor/brommer zijn originele decals niet heeft. Helaas zitten die stickers onder de blanke lak.Marinus84 schreef:wat een chille benly!
ohja, je weet dat comic sans ms het verstoten kindje is van alle goede grafisch ontwerpers he?
Laatst gewijzigd door gerbrandicus op 09 okt 2007 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
nitelife schreef:mooi dat je die benly weer hebt terug gekocht , schrok eerst al toen je hem te koop zetten. waarom zou je die fiets ooit nog weg doen 8)
Zou kunnen om dat je er nooit op rijd, en uiteindelijk weet wat je wil.
Bij was het omdat de vezameling nu beperkt moet blijven tot 8/10 inch Honda modellen.
Gewoon pers. voorkeur voor aanleg verzameling.
Mvg Alain
P.S. En bij Jamie staat hij toch goed lol
Ja, dat bedoel ik ookgerbrandicus schreef:Bedankt!
Dat is dus echt DE doorn in mijn oog bij deze motor. Ik kan er echt absoluut niet tegen als een motor/brommer zijn originele decals niet heeft. Helaas zitten die stickers onder de blanke lak.Marinus84 schreef:wat een chille benly!
ohja, je weet dat comic sans ms het verstoten kindje is van alle goede grafisch ontwerpers he?
Het ziet er 'goedkoop' uit met dat lettertype. Dan kan je die er nog beter gewoon afhalen denk ik?
heb je al plannen om er iets mee te doen?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:09
- Locatie: Alkmaar
Jezus, wat een gehannes om bij die uitlaatpakking te komen. Ik zie nou weer waarom sleutelen aan ééncilinders zo lekker simpel is. Al die tupperware maakt het er ook niet makkelijker op. Verder ongetwijfeld een fijne fiets
Die Benley is echt mooi. Wat een leker klassiek uiterlijk hebben die dingen toch.
Die Benley is echt mooi. Wat een leker klassiek uiterlijk hebben die dingen toch.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1974
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Even de boel stralen en opnieuw spuiten dus? Nee dank jeMarinus84 schreef:Ja, dat bedoel ik ookgerbrandicus schreef:Bedankt!
Dat is dus echt DE doorn in mijn oog bij deze motor. Ik kan er echt absoluut niet tegen als een motor/brommer zijn originele decals niet heeft. Helaas zitten die stickers onder de blanke lak.Marinus84 schreef:wat een chille benly!
ohja, je weet dat comic sans ms het verstoten kindje is van alle goede grafisch ontwerpers he?
Het ziet er 'goedkoop' uit met dat lettertype. Dan kan je die er nog beter gewoon afhalen denk ik?
heb je al plannen om er iets mee te doen?
Dan wordt het gewoon een andere motor. Weer een VFR of misschien een VTR, ooit dus he.
Maar die Benly; Hij is eigenlijk overbodig. Ik heb ook al een CD op motorkenteken en die wil ik nooit meer wegdoen. Beetje dubbelop dan. Benly is wel erg leuk, ziet er blits uit en heeft een leuk blok (heerlijke versnellingsbak vooral). Van het blok zal ik in elk geval niet snel meer afscheid nemen, dat schakelt zoooooo lekker.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1974
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
CD90 blok inderdaad. Verschil tussen CD90 en Benly 90S (ofwel: CD90Sw) is de cilinder. Bij de Benly alu-kleur gespoten, bij de CD90 zwart.
Verder heeft een CD90 soloseat met heliplatform rekje, gesloten kettingkast en is een CD90 lelijk , Benly 90S heeft normaliter een buddy. Die ligt in de schuur, dit is een Benly 50S zadel.
Verder heeft een CD90 soloseat met heliplatform rekje, gesloten kettingkast en is een CD90 lelijk , Benly 90S heeft normaliter een buddy. Die ligt in de schuur, dit is een Benly 50S zadel.