[Lennaert] Motor SS50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Als je em laat keuren komt er de echte datum van eerste toelating op je papieren te staan. Is die datum van voor 26-11-1975 dan kun je em voor 70 euro tot motor keuren! Makkelijker kan niet!
Als ik hem laat keuren tot motor kost het me maar 70 eu als ie voor 75 is? Of bedoel je eerst tot broem laten keuren en dan tot moto?

Ik snap geen kont van al dat gekeur... :cry:
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Als je em laat keuren tot brommer komt er de echte datum van eerste toelating op je papieren te staan. Is die datum van voor 26-11-1975 dan kun je em voor 70 euro tot motor keuren! Makkelijker kan niet!

Dus dan kun je em gewoon als brommer keuren. En als je ooit je rijbewijs haalt heel makkelijk je brommer tot motor keuren. Als die regeling nog steeds geldt dan...

Nu duidelijk? :)

San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

Bericht door San »

Lennaert schreef:Enige zonde is dat ik dan een motor heb en geen rijbewijs.. Uiteraard wel een investering in de toekomst, als het ergens kan staan..

Ik ga eerst maar eens proberen een brommerkenteken te scoren, motor kan altijd nog.

En ik belde de vent terwijl er net 200 eu geboden was. Kerel bleek meer met oude Puchjes te doen (ooooh wat leeeuk, ik ook) en had deze erbij gekocht om een keer de 4takttechniek te bewonderen. Nadat hij 'gereserveerd' was en ik een afspraak had gemaakt, heeft hij zich daar ook prima aan gehouden terwijl er 350 geboden werdt.. Prima kerel dus.

Het is inderdaad een motor, nu zijn deze geloof ik alleen geproduceerd voor 75 dus je kan er een kenteken op gooien als je er even achter kan komen, Plofkop heeft geloof ik een manuel gescoord van de K0 waarop de productie jaartallen staan, dus denk een PB die kant op en je kan er een motorkenteken bij zetten.
En zoiets kost geld neem ik aan, gewoon een keuring? Vanwege je woordgebruik gooien, krijg ik kleine twijfeltjes.

Plan wat ik nu heb is om een plaatje te maken met mijn CD50 framenummers, en dat erover te plakken. Tegen de tijd dat ik kan motoren verwijder ik dat wel weer en kan ik hem laten keuren (uiteraard met een 175cc 1cilinder monsterblok wat tegen die tijd 20 euro kost)
Wel weer een beetje jammer dat je mijn advies in twijfel gooit.

Je moet zoiezo deze SS laten keuren of je moet gaan omkatten, ander nummer erin maar dat zou erg jammer zijn...

Wat Rene zegt, als je kan aantonen dat die van voor die bepaalde datu is komt dat op je kentekenpapieren te staan, ideaal dus. Vanuit daar kan je hem dus nog altijd om motor kenteken zetten.

Met een manuel kan je geloof ik zo aantonen dat dat type van voor 75 is, maar ik weet het fijne er niet van af, zoals ik heb gezegt PB richting Plofkop ( Adriaan) die weet er een stukje meer van, die heeft ook een SS50 K0 zonder papieren en wil hem ook op motor kenteken zetten.

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Dus ik laat hem met bouwjaarverklaring keuren tot brommer, rij er dan op tot ik een rijbewijs heb en laat hem dan simpelweg omkeuren tot motor? Dat klinkt nog wel als te doen, moet ie natuurlijk wel eerst goed lopen etc.

Mocht iemand trouwens intresse hebben in inruil met een z50a hou ik me aanbevolen he :P

Ik ga proberen voor volgend weekend het ding hier te hebben, tegen die tijd heb ik betere foto's en weet ik meer
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

Plaats reactie