mijn brommers

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
Guidocb50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 jan 2007 22:11
Bezit: Z50j1
Cbr600rr (repsol)
Locatie: Drunen

mijn brommers

Bericht door Guidocb50 »

Ik ben begonnen met een engels type cb50, toen ik hem kocht was hij helemaal "gerestaureerd" en was "verkleed" als duitser, ik heb er een hoop problemen mee gehad en heb zelfs op het punt gestaan om hem weg te doen.
Dit heb ik gelukkig niet gedaan, ik heb een sloper gekocht en daarmee mijn cb gemaakt. Ik ben langzamerhand begonnen om de brommer te verbouwen, er kwam een engels zadel op en hij werd overgespoten.
Ik had er helas geen papieren bij dus toen moest ik naar duitsland om een frame te halen, ik heb toen op ebay nog meer leuk spul gevonden zoals verchroomde carters en een onbegrensde uitlaat. Bij het ombouwen op het duitse frame heb ik dat er meteen ook opgezet.
De cb staat nu helaas stil, ik heb nog geen tijd gehad om hem te laten keuren, en er waren wat kleine probleempjes met de voorvork en de voorrem. Dit wil ik binnenkort allemaal gaan oplossen en er weer mee gaan rijden, dan word hij meteen ook weer overgespoten in een iets donkerder blauw met de witte striping in de lak.



Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=77VEUWC6

Mijn pa heeft ook weer een brommer gekocht, een c320s.
Hij meende dat hij er vroeger eentje had gehad, maar dat de tank iets anders was (toen we de tt50 kochten bleek dit "zijn" oude brommer te zijn) . Niet lang daarna heb ik ook een c320s gekocht, deze was een echt restauratieproject
Ik kreeg op gegeven moment een mailtje van iemand die mijn advertentie had zien staan op marktplaats, hij had nog een c321 en een c310 bromfiest staan zij hij, het bleken een gerestaureerde tt50 en een leuke c310a te zijn, ik kon ze voor een leuk prijsje meenemen omdat hij geen stalling meer had, en omdat hij ze al 20 jaar had staan. (de verzekeringsplaatjes kwamen uit 1986)
De tt50 had wel een hele foute kleur op de tank en spatborden zitten, hij was namelijk blauwgrijs, dit heb ik snel veranderd in zilvergrijs. Ook heb ik nieuwe logo's gekocht en een NOS geel bordje voorop gedaan, hierna ben ik er niet meer aan toe gekomen.
Hierna heb ik samen met mijn pa nog een c320s gekocht voor de onderdelen (we hebben de zelfde hobby dus kopen regelmatig samen een brommer)
Hier nog een overzicht van de brommers we hebben:

Singa met schijf -> van mijn zusje
3X c320s
c310a
tt50
cd50
4X cb50 -> 1 gesloopt en eentje staat te koop
motordax (alleen het frame)
ss50 -> word verkocht in onderdelen

Foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=CFTGCCAX
http://www.mijnalbum.nl/Album=NQEYVZDG
http://www.mijnalbum.nl/Album=ESQGL6BK
Laatst gewijzigd door Guidocb50 op 07 feb 2007 23:24, 4 keer totaal gewijzigd.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

de laatste link kan ik niet zien :(
ik moet inloggen of iets...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Guidocb50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 jan 2007 22:11
Bezit: Z50j1
Cbr600rr (repsol)
Locatie: Drunen

Bericht door Guidocb50 »

Ik heb een paar andere links geplaatst, nu moet hij het denk ik doen.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

ja nu doet hij het :P
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

jeroen.k
4T-MSB addict
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18

Bericht door jeroen.k »

ga je nog wat doen met dat motodax frame ?

Erik..
Official HVN procrastinator
Berichten: 360
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:52
Locatie: Nijmegen

Bericht door Erik.. »

mijn c320, wat is daar nog van gekomen? :P
Afbeelding

Guidocb50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 jan 2007 22:11
Bezit: Z50j1
Cbr600rr (repsol)
Locatie: Drunen

Bericht door Guidocb50 »

@ jeroen.k: Dat motodax frame daar ga ik idd nog iets mee doen, ik ga hem geheel naar eigen smaak opbouwen. Het zal wel heel lang gaan duren voordat ie weer op de weg komt omdat de onderdelen die ik er op wil stinkend duur zijn :x . Het is een projectje voor een paar jaar dus.

@ Erik.. : Je oude c320 staat alweer een tijd stil vanwege een paar gebroken spaken in het achterwiel, dit hoop ik binnenkort op te lossen.
Er is ondertussen ook al een "nieuw" blokje onder gekomen dat we van iemand gekocht hebben die het al 20 jaar onder de werkbank had liggen, na 2x trappen lie die weer. (het "oude" blokje hangt nu onder mijn c320)
Het achterspatbord is ondertussen ook al overgespoten en er is een ander voorspatbord gekocht dat er ook op komt nadat het is overgespoten. De tank en een paar andere kleine dingen zullen ook een nieuwe laklaag krijgen zodat hij er weer als nieuw uit ziet. Dat komt wel goed dus.

Erik..
Official HVN procrastinator
Berichten: 360
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:52
Locatie: Nijmegen

Bericht door Erik.. »

Ok, tof man.
Afbeelding

Plaats reactie