Name of Steels brommerleven!
Name of Steels brommerleven!
Hey mensen..
Te aanvulling van me oude plofpony gallery.. gewoon mijn hele brommer-geschiedenis!
Het begon toen ik een jaar of 8 was.. mijn buurman had een orginele Honda Monkey z50j, die ik samen met hem op ging bouwen..
Nadat deze opgebouwd was.. werd de monkey verkocht, aan iemand in Amsterdam. Ik heel verdrietig.. ik had een band met deze brommer gekregen, en als verassing mocht ik op de laatste dag rijden op deze Honda 4takt!
Mijn buurman had destijds ook nog een scooter ( die hij na een CD50 had aangeschaft ) Dit was een Maico Herchee Superbike R1.. ( wat een naam ).. Het sleutelen aan die monkey deed mij meer willen.. ik kocht de scooter op mijn 11de van mijn buurman, en heb daar veel van geleerd, en ben daar ook vele honderden eurootjes aan kwijt geraakt ( merk was failliet gegaan )
Na het vele gesleutel aan de scooter, kwam ik op marktplaats een oude bekende tegen! Althans, het aangetrouwde halfbroertje dan.. een Jincheng Singa! Ik wilde em heel graag hebben, en kocht em voor 285 euro, met nog geen 1000 kilometer op de klok!
De scooter, die ik eigenlijk al redelijk zat was.. ging dus ook de deur uit.. ver onder het bedrag waarvoor ik em kocht.. maar oke
De monkey had altijd buiten gestaan.. en was dus helemaal verroest.. Dus had ik weer wat te doen!
Voor ( alleen het voorspatje gedaan )
Tussendoor
En ja, NA? Het kenteken kwam aankloppen.. ik vrolijk naar de schouwer, die constateerde dat er geen type goedkeuringsnummer in zat.. ik was dus compleet verslagen.. en had na alle zuurverdiende euro's weer niks!
Ik verkocht mijn brommertje zonder blokje, aan RV51 ( hier ook op het forum zit )
Nog altijd spijt van dat ik em weg had gedaan
Het virus was ingeslagen.. ik wou iets in de richting van een oudere brommer.. ik wilde kiezen tussen: de SS, en de FS1 ( cd was te duur )
Mijn vader had vroeger ook een FS1, dat maakte voor mij een overweging.. maar uiteindelijk bleef ik hangen aan het vertrouwde 4takt motortje, en kocht een SS50 voor 525 eurootjes!
ik zal me verhaaltje binnenkort wel effe afmaken, moet ook namelijk weer nieuwe foto's maken
oude tekst!
-----------------------------------
Met de volgende setup:
50cc
17MM carb
20MM spruitsuk
Powwaaahfilltaah! ( effectloos )
standaard hoge uitlaat
Optisch
- Nieuw gestraal en gecoat frame
- uitlaat ( Honda Genuine )
- Chrome achterspatbord
- Zadelovertrek
- tankdop met slot
- kilometerteller met schakel aanduiding tot 120KMH
- Carburateur, Sheng Wey 17MM Goed afgesteld!!
- Forza verstelbare Chrome schokbrekers
- Kabelboom
- 6V spanningsregelaar
- accu ( moet nog aangesloten worden )
- Stepjes achter ( Honda )
- Stepjes voor, extra dik, voor betere steun,
- Veertjes ( standaard, remstangveer enzo )
- Remstang
- Remhevel achter
- DID 420 ketting
- 13 tands voortandwiel
- nieuwe rubbers
en meer
foto zegt genoeg!!
Meest recente foto, en nee, het touwtje is er nu niet meer het was ff voor de foto alleen!
Meest recente foto
een aantal nieuwe onderdelen die erop zitten
Toen ik em kocht
mijn recente foto is niet meer zo recent
moet ff een nieuwe maken
Tank wil ik ooit nog eens spuiten.. Iemand nog een suggestie?
Ik heb met Photoshop al een geinige gemaakt, de kleurtjes van de Mustang
Vragen of opmerkingen, stel ze gerust!
Iemand nog ideeen?
Te aanvulling van me oude plofpony gallery.. gewoon mijn hele brommer-geschiedenis!
Het begon toen ik een jaar of 8 was.. mijn buurman had een orginele Honda Monkey z50j, die ik samen met hem op ging bouwen..
Nadat deze opgebouwd was.. werd de monkey verkocht, aan iemand in Amsterdam. Ik heel verdrietig.. ik had een band met deze brommer gekregen, en als verassing mocht ik op de laatste dag rijden op deze Honda 4takt!
Mijn buurman had destijds ook nog een scooter ( die hij na een CD50 had aangeschaft ) Dit was een Maico Herchee Superbike R1.. ( wat een naam ).. Het sleutelen aan die monkey deed mij meer willen.. ik kocht de scooter op mijn 11de van mijn buurman, en heb daar veel van geleerd, en ben daar ook vele honderden eurootjes aan kwijt geraakt ( merk was failliet gegaan )
Na het vele gesleutel aan de scooter, kwam ik op marktplaats een oude bekende tegen! Althans, het aangetrouwde halfbroertje dan.. een Jincheng Singa! Ik wilde em heel graag hebben, en kocht em voor 285 euro, met nog geen 1000 kilometer op de klok!
De scooter, die ik eigenlijk al redelijk zat was.. ging dus ook de deur uit.. ver onder het bedrag waarvoor ik em kocht.. maar oke
De monkey had altijd buiten gestaan.. en was dus helemaal verroest.. Dus had ik weer wat te doen!
Voor ( alleen het voorspatje gedaan )
Tussendoor
En ja, NA? Het kenteken kwam aankloppen.. ik vrolijk naar de schouwer, die constateerde dat er geen type goedkeuringsnummer in zat.. ik was dus compleet verslagen.. en had na alle zuurverdiende euro's weer niks!
Ik verkocht mijn brommertje zonder blokje, aan RV51 ( hier ook op het forum zit )
Nog altijd spijt van dat ik em weg had gedaan
Het virus was ingeslagen.. ik wou iets in de richting van een oudere brommer.. ik wilde kiezen tussen: de SS, en de FS1 ( cd was te duur )
Mijn vader had vroeger ook een FS1, dat maakte voor mij een overweging.. maar uiteindelijk bleef ik hangen aan het vertrouwde 4takt motortje, en kocht een SS50 voor 525 eurootjes!
ik zal me verhaaltje binnenkort wel effe afmaken, moet ook namelijk weer nieuwe foto's maken
oude tekst!
-----------------------------------
Met de volgende setup:
50cc
17MM carb
20MM spruitsuk
Powwaaahfilltaah! ( effectloos )
standaard hoge uitlaat
Optisch
- Nieuw gestraal en gecoat frame
- uitlaat ( Honda Genuine )
- Chrome achterspatbord
- Zadelovertrek
- tankdop met slot
- kilometerteller met schakel aanduiding tot 120KMH
- Carburateur, Sheng Wey 17MM Goed afgesteld!!
- Forza verstelbare Chrome schokbrekers
- Kabelboom
- 6V spanningsregelaar
- accu ( moet nog aangesloten worden )
- Stepjes achter ( Honda )
- Stepjes voor, extra dik, voor betere steun,
- Veertjes ( standaard, remstangveer enzo )
- Remstang
- Remhevel achter
- DID 420 ketting
- 13 tands voortandwiel
- nieuwe rubbers
en meer
foto zegt genoeg!!
Meest recente foto, en nee, het touwtje is er nu niet meer het was ff voor de foto alleen!
Meest recente foto
een aantal nieuwe onderdelen die erop zitten
Toen ik em kocht
mijn recente foto is niet meer zo recent
moet ff een nieuwe maken
Tank wil ik ooit nog eens spuiten.. Iemand nog een suggestie?
Ik heb met Photoshop al een geinige gemaakt, de kleurtjes van de Mustang
Vragen of opmerkingen, stel ze gerust!
Iemand nog ideeen?
Laatst gewijzigd door Name of Steel op 26 apr 2007 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Boele schreef:idd wel grappig ideetje, staat ook te koop deze meende ik toch?
ja klopt.. ik heb een sterke twijfel gehad.. aangezien het blok slecht werd.. wilde ik em reviceren.. maar ik ben nogal perfectionist.. en wil dan ook echt meteen de hele mechaniek onder handen nemen... dan zit ik al gauw aan de 250 a 300 euro
nu heb ik even een vervangend blok kunnen regelen.. en dat is voor nu wel even goed .. ik haal em dus nu uit de verkoop.. hij rijd gewoon te lekker om em weg te doen.. gewoon zonde dus!
Ik moet wel effe flink sparen om de spuiterij en natuurlijk het orgi blok te reviseren.. maar ik wil die tank wel in een andere kleur hebben dan ik nu heb.. deze is nog van de vorige eigenaar