Snuif jij er nog even een...Laseur schreef:zit er stikstof in de banden ? of is dat gewoon een groen ventiel dopje..
Takegawa cd50!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
- Locatie: Werkhoven
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:01
- Bezit: Honda TT c50
- Locatie: De Bilt
Waarom vul jij je fiets en scoter banden met stikstof Ik heb alleen groene dopjes erop omdat ik ff niks anders voor handen had..Laseur schreef:mijn fiets banden zijn gevult met stikstof, mijn scooter banden zijn gevult met stikstof, mijn autobanden zijn gevult met stikstof, dus waarom niet ?Timon de Klein schreef:Snuif jij er nog even een...Laseur schreef:zit er stikstof in de banden ? of is dat gewoon een groen ventiel dopje..
Berry schreef:Selwyns D-O-H to the C (50)...
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
ik vul mijn banden altijd met een speciaal mengsel, dat voor 78% uit stikstof, 21% uit zuurstof en 1% uit edelgassen bestaat.Laseur schreef:er zitten veel voordelen aan.. een band met 'gewone lucht' wordt na verloop van tijd al snel vijf tot tien procent zachter. zuurstofmoleculen zijn dermate klein, dat ze ontsnappen. stikstofmoleculen zijn groter en ontsnappen niet of nauwelijks. banden die op spanning zijn en blijven, slijten minder snel en zorgen ervoor dat de rolweerstand optimaal blijft, dat zorgt weer voor een laag brandstofgebruik.. en het rijdt en stuurt stukken beter..
Ik doe er meestal ook nog een klein percentage waterdamp en een verwaarloosbaar deel koolzuurgas bij. Heb wel eens gehoord dat dat nog beter werkt....stoterstangen90 schreef:ik vul mijn banden altijd met een speciaal mengsel, dat voor 78% uit stikstof, 21% uit zuurstof en 1% uit edelgassen bestaat.Laseur schreef:er zitten veel voordelen aan.. een band met 'gewone lucht' wordt na verloop van tijd al snel vijf tot tien procent zachter. zuurstofmoleculen zijn dermate klein, dat ze ontsnappen. stikstofmoleculen zijn groter en ontsnappen niet of nauwelijks. banden die op spanning zijn en blijven, slijten minder snel en zorgen ervoor dat de rolweerstand optimaal blijft, dat zorgt weer voor een laag brandstofgebruik.. en het rijdt en stuurt stukken beter..
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
is ook. Klein beetje ozon erbij maakt het nog beterGlasbak schreef:Ik doe er meestal ook nog een klein percentage waterdamp en een verwaarloosbaar deel koolzuurgas bij. Heb wel eens gehoord dat dat nog beter werkt....stoterstangen90 schreef:ik vul mijn banden altijd met een speciaal mengsel, dat voor 78% uit stikstof, 21% uit zuurstof en 1% uit edelgassen bestaat.Laseur schreef:er zitten veel voordelen aan.. een band met 'gewone lucht' wordt na verloop van tijd al snel vijf tot tien procent zachter. zuurstofmoleculen zijn dermate klein, dat ze ontsnappen. stikstofmoleculen zijn groter en ontsnappen niet of nauwelijks. banden die op spanning zijn en blijven, slijten minder snel en zorgen ervoor dat de rolweerstand optimaal blijft, dat zorgt weer voor een laag brandstofgebruik.. en het rijdt en stuurt stukken beter..
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity