Little Cub vanaf pag 16

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: SL70 vanaf pag 4

Bericht door gerbrandicus »

Gewoon een oud (belastingvrij) busje kopen en als schuur gebruiken :P
Helemaal mooi eentje van voor 1960, geen APK plicht. Een schuur voor 60 tientjes per jaar :D

Maar schuin in de lift moet toch nog wel passen?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: SL70 vanaf pag 4

Bericht door nielspbr »

Als die lift net zo groot is als de lift hier gaat het niet.
Hier viel het best tegen hoeveel ruimte je overhield met een monkey, ben zelf lopend gegaan.

RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Re: SL70 vanaf pag 4

Bericht door RobHonda »

Haha hoe zouden de mensen hebben gereageerd die beneden op de lift stonden te wachten?
Deur gaat open staat daar een verdacht klein raar brommertje in de lift. Een paar tellen later komt er een Niels beneden, bezweet van het trappen lopen in motorpak. Sorry mevrouw die is van mij. Pakt het apparaat, start hem met een hoop kabaal er rijd weg.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: SL70 vanaf pag 4

Bericht door Eric »

Zijn dit flats met maar 3 verdiepingen? Want een 3 of 4 persoons lift lijk me echt waardeloos met verhuizen.

Vroeger toen ik ook in een flat woonde hadden die liften achterin nog een een deur. Achter die deur zat nog een ruimte van ongeveer 60cm diep.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: SL70 vanaf pag 4

Bericht door René »

Is inderdaad een 3 of 4 persoonslift. En verhuizen was inderdaad ook best waardeloos met die lift. Ik denk alleen niet dat ik er nog een deur achterin zit.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: SL70 vanaf pag 4

Bericht door nielspbr »

RobHonda schreef:Haha hoe zouden de mensen hebben gereageerd die beneden op de lift stonden te wachten?
Deur gaat open staat daar een verdacht klein raar brommertje in de lift. Een paar tellen later komt er een Niels beneden, bezweet van het trappen lopen in motorpak. Sorry mevrouw die is van mij. Pakt het apparaat, start hem met een hoop kabaal er rijd weg.
Ik vermoed dat mijn kabaalmonkey niet eens in de lift past. Mijn bamibal is met zijn grote wielen en lange achterbrug nog langer als dan een zb/pbr.

edit.

NIX
chaly addict
Berichten: 18836
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: SL70 vanaf pag 4

Bericht door NIX »

Langer dan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: SL70 vanaf pag 4

Bericht door René »

De lift gaat toch heel last worden. Heb net de wielen er provisorisch in gezet en wat zitten passen en meten. Als ie er schuin in moet, moet ie echt heel schuin. Achterover gaat niet want de raakt het spatbord/achterlicht de grond. Voorover dan raakt het stuur de wand. Als ik het wiel iets van de wand af zet dan gaat het wel, maar dan staat ie bijna verticaal. En dan leunt ie op zijn voorwiel, wat een niet heel stabiel geheel geeft aangezien je met dat wiel kan sturen. Daarnaast mist nog nu het blok en de helft van de onderdelen, en hij wordt nu al snel zwaar als je hem op tilt.

Als ik er een karretje voor bouw zal het wel makkelijker gaan. Maar het blijft een hele hoop gedoe. Hetzelfde als ik hem bij mijn ouders neer zet, 2km verder op. Even met de brommer naar een vriend of ff naar de winkel duurt gelijk 3 keer zo lang. Ik wil graag een SL rijden, maar het moet wel praktisch blijven. Als ik nou geld zat had, dan zou hem ik m'n woonkamer zetten en er praktische brommer bijkopen. Maar aangezien ik dat niet (er voor over) heb, heb ik liever wat minder unieks, maar waar ik wel zo mee weg rijdt.

Ik ga m'n bevindingen van vanavond even laten bezinken en rustig aan beslissen of ik hem weer te koop zal zetten.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: SL70 vanaf pag 4

Bericht door butt head »

ik zou bijna zeggen. maak het spatbord zo dat je hem snel kan schroeven. of iets anders dat je hem toch die lift in krijgt.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: SL70 vanaf pag 4

Bericht door ciebie »

Ik zou de SL uit elkaar trekken en ergens netjes opbergen! en als de ruimte er voor vrij komt hem weer afbouwen!

je krijgt er vast spijt van als je hem verkoopt,

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: SL70 vanaf pag 4

Bericht door René »

Ja waarschijnlijk krijg ik er wel spijt van. Maar zoals ik al zei, wil ik er eigenlijk niet nog een andere brommer bij kopen. Dus het is het ene of het andere.

Heb nog even kort wat verder gesleuteld:
IMAG0125.jpg

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: SL70 vanaf pag 4

Bericht door René »

Als je je brommer verticaal op zijn achterwiel zet, krijg je dan geen problemen met de benzine en de olie? Benzine die of via de tankdop naar buiten komt of via de carburateur? En olie die via je ontluchting eruit loopt?

NIX
chaly addict
Berichten: 18836
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: SL70 vanaf pag 4

Bericht door NIX »

Olie niet, benzine wel als je tank er te vol voor is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: SL70 vanaf pag 4

Bericht door René »

En je carb, loopt het dan niet uit overloop of door de sproeier buis? Hoe werkt het bij monkeys eigenlijk? Die kun je ook plat leggen.

Thomgun
4T-MSB addict
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 jun 2010 10:01
Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2
Locatie: Hattem

Re: SL70 vanaf pag 4

Bericht door Thomgun »

Bij een a'tje heb je een kraantje onder je tank en een afsluitbare tankdop. Carb zou je dus leeg moeten rijden. Kraantje dicht en rijden tot de carb leeg is.
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.

Plaats reactie