Little Cub vanaf pag 16
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5172
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: CD50 vanaf pag 15
Beetje SL70 met een T frame.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16216
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: CD50 vanaf pag 15
Westkanaaldijk bij M'broek, dacht al dat ik die plek herkende.
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: CD50 vanaf pag 15
Klopt helemaal. Dat was tijdens het proefritje
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: CD50 vanaf pag 15
Goed bezig! Met de GB6p 4-bak (CD90, Nice enz). Lekker. Wordt het motor of brommer?
Een sleeper Little Cub is iets wat ik ooit wel zou willen bouwen. Alleen er staat een wachtrij met projecten tot aan mijn dood
Een sleeper Little Cub is iets wat ik ooit wel zou willen bouwen. Alleen er staat een wachtrij met projecten tot aan mijn dood
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: CD50 vanaf pag 15
Het wordt een motor met waarschijnlijk een c90 topend.
Die bak is een doortrapbak, 4 versnellingen. Nog niet echt op kunnen rijden, maar lijkt me wel fijn. Is er verder nog iets bijzonders aan?
Weet ook iemand of er ergens een typeplaatje op hoort te zitten? Zo'n plaatje met het framenummer enzo. Kon zo niks vinden. Op het balhoofd zat het in elk geval niet. Misschien zit het nog ergens onder verstopt.
Die bak is een doortrapbak, 4 versnellingen. Nog niet echt op kunnen rijden, maar lijkt me wel fijn. Is er verder nog iets bijzonders aan?
Weet ook iemand of er ergens een typeplaatje op hoort te zitten? Zo'n plaatje met het framenummer enzo. Kon zo niks vinden. Op het balhoofd zat het in elk geval niet. Misschien zit het nog ergens onder verstopt.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16216
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: CD50 vanaf pag 15
Framenummer normaal rechterkant balhoofd (jap)
Hmm, dat zit bij jou dan achter plastic, niet handig. Heb je al boven de motorbevestiging gekeken?
Hmm, dat zit bij jou dan achter plastic, niet handig. Heb je al boven de motorbevestiging gekeken?
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: CD50 vanaf pag 15
Ja klopt, het framenummer had ik gevonden. Maar zocht eigenlijk nog een plaatje met wat meer informatie. Met het typenummer en misschien het bouwjaar
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: CD50 vanaf pag 15
Dat hebben ze niet. Wel hebben ze een klein plaatje aan de rechterkant in de buurt van de achterbrug, met wat Japanse tekentjes. Misschien staat daar in het Japans het bouwjaar, maar geef je weinig kans. Gewoon even de partslists bij CMS bekijken, de meeste framenr reeksen staan erop. En in je velgen, voor DOT staat bv 05 03 = mei 2003.
Die versnellingsbak is niet die van een Benly. Honda koos ervoor om voor de semi automaten de sterkere bak van de 90-110cc modellen te pakken. Benly is net als SS/CD, tandwielen met simpele nokjes die in elkaar grijpen. Jouw bak heeft dikkere tandwielen en om de nokjes zitten dikke kragen waardoor de tandwielen (op zelfde as) echt als een kluisdeur in elkaar grijpen. Zelf getunede Nice blokken rijden bijna nooit de bak kapot.
Als je de koppeling en eerste versnelling van een TRX90 neemt heb je een semi koppeling op de bak en schakelt hij 100 keer soepeler. Moet je ook meteen de TRX90 kruk pakken ivm de primaire aandrijving. Maar je wil toch 90cc Misschien heb ik nog wel TRX blok spul over.
Die versnellingsbak is niet die van een Benly. Honda koos ervoor om voor de semi automaten de sterkere bak van de 90-110cc modellen te pakken. Benly is net als SS/CD, tandwielen met simpele nokjes die in elkaar grijpen. Jouw bak heeft dikkere tandwielen en om de nokjes zitten dikke kragen waardoor de tandwielen (op zelfde as) echt als een kluisdeur in elkaar grijpen. Zelf getunede Nice blokken rijden bijna nooit de bak kapot.
Als je de koppeling en eerste versnelling van een TRX90 neemt heb je een semi koppeling op de bak en schakelt hij 100 keer soepeler. Moet je ook meteen de TRX90 kruk pakken ivm de primaire aandrijving. Maar je wil toch 90cc Misschien heb ik nog wel TRX blok spul over.
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: CD50 vanaf pag 15
Bedankt voor de info!
Op de tank zit een stickertje met kleurcodes. Daarop staat het type: C50LM1. Die 1 zou er op wijzen dat ie uit 2001 komt. Laat nou net die partlist niet op CMS staan
In de velgen stond geloof ik 20 | 09 ofzo iets. Dus ik schrok ff, want uit 2009 zou die lastig te keuren zijn.
Maar volgens mij komt ie wel uit 2001. Het framenummer begint met AA01-330. Had jij niet zo'n ID guide? Komen deze modellen daar nog in voor?
Wel een stevige bak dus. Maar is die koppeling op de kruk dan zoveel minder?
Op de tank zit een stickertje met kleurcodes. Daarop staat het type: C50LM1. Die 1 zou er op wijzen dat ie uit 2001 komt. Laat nou net die partlist niet op CMS staan
In de velgen stond geloof ik 20 | 09 ofzo iets. Dus ik schrok ff, want uit 2009 zou die lastig te keuren zijn.
Maar volgens mij komt ie wel uit 2001. Het framenummer begint met AA01-330. Had jij niet zo'n ID guide? Komen deze modellen daar nog in voor?
Wel een stevige bak dus. Maar is die koppeling op de kruk dan zoveel minder?
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: CD50 vanaf pag 15
De Amerikaanse ID guide staan alleen US modellen in. Wel handig incl framenr reeksen en bouwjaren.
Ik heb dan ook nog een Japans boek met de gehele motorfiets historie van Japan vanaf WO2, daar zal hij in staan incl specs, maar daar staan geen framenr reeksen bij.
Koppeling op de kruk is gewoon minder omdat het lomper schakelt. Een NT semi schakelt wel soepeler dan een OT, maar een Wave/Astrea/TRX koppeling zit op de ingaande bak as en draait zodoende veel minder toeren en het schakelt daarom veel soepeler. Niet zo'n klap bij schakelen. En de centrifugaalkoppeling, die zit wel op de kruk, is een heel ander type en die is ook veel beter dan OT/NT.
Je moet maar eens een rondje op mijn Wave rijden, dan snap je het. Maar whatever. Low budget dat ding opfokken is ook leuk en dan oogt hij wel ori, en alles went.
Ik heb dan ook nog een Japans boek met de gehele motorfiets historie van Japan vanaf WO2, daar zal hij in staan incl specs, maar daar staan geen framenr reeksen bij.
Koppeling op de kruk is gewoon minder omdat het lomper schakelt. Een NT semi schakelt wel soepeler dan een OT, maar een Wave/Astrea/TRX koppeling zit op de ingaande bak as en draait zodoende veel minder toeren en het schakelt daarom veel soepeler. Niet zo'n klap bij schakelen. En de centrifugaalkoppeling, die zit wel op de kruk, is een heel ander type en die is ook veel beter dan OT/NT.
Je moet maar eens een rondje op mijn Wave rijden, dan snap je het. Maar whatever. Low budget dat ding opfokken is ook leuk en dan oogt hij wel ori, en alles went.
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: CD50 vanaf pag 15
Hmm, dat is jammer. Moet nog steeds iets fatsoenlijks hebben waarmee ik het bouwjaar kan aantonen. Ben wel benieuwd naar die specs uit dat boek. Zou je daar eens een fotootje van willen schieten?
Deze koppeling gaat wel lekker schakelen denk ik. Ik ben een YX150 blok gewend. Qua vermogen wordt het wel inleveren ben ik bang. Ben er daarom nog niet helemaal zeker van dat ik het bij 90cc houd.
Deze koppeling gaat wel lekker schakelen denk ik. Ik ben een YX150 blok gewend. Qua vermogen wordt het wel inleveren ben ik bang. Ben er daarom nog niet helemaal zeker van dat ik het bij 90cc houd.
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Little Cub vanaf pag 16
Vandaag even aan het sleutelen geweest. De band achter vervangen door een nieuw exemplaar.
Ik kwam ook nog wat dingen tegen waarvan ik niet precies weet wat het is. Een of ander systeem met units met slangen er aan die naar het luchtfilter lopen. En ook zit de carburateur met electra verbonden. Waar is dit allemaal voor?
Een of andere unit. Een slang loopt naar het luchtfilter. De andere loopt het frame in.
Een of andere langwerpige unit met een dikke slang er aan.
Nog een foto van de dikke half doorzichtige slang.
Bedrading aangesloten op de carburateur.
Ik kwam ook nog wat dingen tegen waarvan ik niet precies weet wat het is. Een of ander systeem met units met slangen er aan die naar het luchtfilter lopen. En ook zit de carburateur met electra verbonden. Waar is dit allemaal voor?
Een of andere unit. Een slang loopt naar het luchtfilter. De andere loopt het frame in.
Een of andere langwerpige unit met een dikke slang er aan.
Nog een foto van de dikke half doorzichtige slang.
Bedrading aangesloten op de carburateur.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16216
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Little Cub vanaf pag 16
Wat dacht je van uitstootnormen/uitstootbegrenzing.
Dat kleine doosje zit in de ontluchtingsslang en de slang gaat daarna verder naar je luchtfilter huis. Ziedaar de carter ventilatie gaat naar de naverbranding.
(Sinds wanneer dat er exact opzit weet ik niet maar ik weet wel dat bij de monkey's de z50j-25*(1998) en ab27 dat ook hebben, mijn 2002 ape heeft het trouwens ook.)
Wat die bedrading aan je carburateur betreft, elektrische choke?
(alhoewel, ik zie daar ook een kabelbediening voor een choke)
Dat kleine doosje zit in de ontluchtingsslang en de slang gaat daarna verder naar je luchtfilter huis. Ziedaar de carter ventilatie gaat naar de naverbranding.
(Sinds wanneer dat er exact opzit weet ik niet maar ik weet wel dat bij de monkey's de z50j-25*(1998) en ab27 dat ook hebben, mijn 2002 ape heeft het trouwens ook.)
Wat die bedrading aan je carburateur betreft, elektrische choke?
(alhoewel, ik zie daar ook een kabelbediening voor een choke)