butthead's zooitje pagina 40 update

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: butthead's zooitje pagina 37 cup er bij

Bericht door butt head »

gerbrandicus schreef:Die carb is echt bloedmooi. Is de Monkey weg?

jep die is ingeruild op de dax.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

storzvogel
4T-MSB regular
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 mei 2013 21:31
Bezit: CY50 1978
HD DuoGilde 1961
HD StreetBob 2010
HD Eigenbouw Coppertone
MotoGuzzi Falcone 1970
GoGo Scooter 1954

Re: butthead's zooitje pagina 37 cup er bij

Bericht door storzvogel »

wat voor een carb is het?

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: butthead's zooitje pagina 37 cup er bij

Bericht door butt head »

het is een keihin CR29 carbu.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

JoostS.
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 mei 2015 15:49
Bezit: CB50J
Locatie: Hengelo, Overijssel

Re: butthead's zooitje pagina 37 cup er bij

Bericht door JoostS. »

Mooie brommers! Vooral die ss, cd en cs vind ik erg mooi,

Onder die bami monkey, zijn dat 2 rechte pijpen zonder demper? Wat een kabaal moet dat ding maken of niet? Een vriend van mij heeft een tijdje een rechte pijp onder zijn dax gehad maar je werd helemaal gek.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: butthead's zooitje pagina 37 cup er bij

Bericht door butt head »

zie dat ik al een paar dagen achter loop.


ik had een dax. ja had deze heb ik de deur uit gedaan, vond achteraf de carbu niet op de goede plek hangen boven de uitlaat. en aan gezien ik vaak te hard rij en een carbu nog wel eens een beetje peut wil morsen.

de dax is naar belgie gegaan. daar heb ik nog een paar km verder gereden en een monkey r op gehaald.
was een relatief standaard monkey r enkel was hij voor zien van een monkey rt tank, zadel, stuur en rekje.
en het blok ontbrak.

blok en uitlaat had ik nog liggen.
Afbeelding

ook had ik wat onderdelen over gehouden aan de dax.
Afbeelding
Afbeelding


nu nog opzoek naar een origineel schijfje, zo'n lelijk pouper wave schijfje vind ik maar niets.



na even een beetje hobbyen ziet het er zo uit.
Afbeelding

voor en achter zitten er nu nsf 100 veren op.. voor ook nog de preload adjusters van de HRC veren. nog niet op de foto ik wacht nog op een kroonplaat. deze zou in deze dagen aan moeten komen.
heb blok is een samen raapschel. daytona 119 zuiger cilinder kop, 52 china kruk, honda middencarters, 5bak, daytona koppelings carter en een kitaco/takegawa binnen werk. en de cr 29 zou er op moeten komen.

hopelijk heb ik binnen kort ook een nsf achterbrug met Remerij dan kan ik weer verder.




ook nog een mooi kiekje van de c100.
Afbeelding

en het verhaal van de c100 en ook de c100 van niek is gek.
Afbeelding
Afbeelding


en wat een schik heb ik toch met die c100. loopt snaar strak is ook nog lekker snel voor een stront originele 50cc stangenstoter.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: butthead's zooitje pagina 37 cup er bij

Bericht door butt head »

zo zal ik ook maar is mijn s65 voor stellen.

een tijdje terug had ik een dax gekocht. en een ander hvn lid deze s65. echter mocht hij van zijn vrouw zijn motorrijbewijs niet halen dus hij had niets aan de s65. toen kreeg ik de vraag of ik de s65 over wou nemen. ja hoor 65cc is de bom dus doe maar hier.
helaas moest de dax hier voor wijken. dus die snel verkocht aan een belg die er inmiddels al een belgisch motorkenteken op heeft.
ik had dus weer wat centjes en mijn baas vond het ook nodig om vakantie geld uit te betalen dus de s65 gelijk op gehaald.


bij thuis komst ga je eerst zo'n ding grondig bekijken voor je er mee gaat rijden.
-distributie spanner ventiel slecht
-warmloper
-semi verbeunde draadboom
-dicht geslipt olie zeefje
-vermeunt c contactslot :?
en nog wat kleinen dingen

dus gelijk maar bij aan komst slopen die zooi.
wat nieuwe onderdelen monteren en maar is een poging wagen hoe het loopt.

niet....

dan maar een nos s50 teurtje er op en met 2 trappen liep hij weer.


Afbeelding
Afbeelding


beter foto's volgen wel.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: butthead's zooitje pagina 37 s65 er bij

Bericht door butt head »

na een ruim jaar geen update's weer is iets updaten. sinds ik het magazine ben gaan doen is het een beetje berg afwaarts gegaan met de interesse voor de brommers. zat je weer 4 weken te werken om een magazine te maken voor iedereen en er uiteindelijk weinig voor terug krijgen. een paar leuke reactie's maar als je vroeg of iemand wat wou schrijven ho maar niemand had tijd of zin. terwijl voor de meeste in de tijd dat je een lekker speciaal biertje leeg drinkt een leuk verhaaltje kan typen.
tot er uit eindelijk niemand meer schreef toen is er maar besloten de stekker uit het magazine te trekken.
maar ik moet wel de trouwe schrijvers bedanken voor iedere keer een stukje te schrijven.

maar nu is kijken om weer een beetje plezier in de brommertjes te krijgen.


de ss50z samenraapsel staat nog steeds te wachten op een paar mooie gespaakte wielen en een likje verf.

de rode c100 staat sinds zomer 2015 eigenlijk stil. vandaar dat hij te koop staat. maar hij hoeft niet weg... we zoeken gewoon door naar de laatste onderdelen om hem naar mijn zin te krijgen. (een blauw zadel met rode letters op de achterkant en een originele demper.

de blauwe motor c100 dat blijft toch wel 1 van mijn favorieten. die loopt toch wel zo goddelijk goed.

de 2de blauwe c100 die is kort na aan koop verhuis naar iemand die al vaak geprobeerd heeft mijn rode c100 te kopen maar toen wou ik hem niet weg doen. dus hij is nu blij met 1 van de overgebleven 3 nerderlanse motor c100's

de cd65 dat is gewoon een heerlijk motortje. ondanks dat hij na een aantal jaren intensief gebruik wat nukken krijgt. de teller staat op het punt te overlijden. dus mocht iemand nog een 3hoek teller hebben liggen met 4bak aanduiding neutraal lampje en tot 100km/h ik heb interesse. het originele blok ligt al 2 jaar on aangeraakt in de kast. die wil ik nog is laten na kijken door een honda fluisteraar. het cd90 blok wat vaak onder de deze hangt ligt ook even in de hoek. die loopt niet zo hard als dat hij zou moeten lopen dat word nog even puzzelen waar aan het ligt. ik vermoed een verkeerde zuiger. het c90 4bak s65 koppeling blok hangt er nu onder. met als idee om bij moor weer wat vaker met de cd65 naar mijn werk te rijden.

de zb50. die staat ook maar een beetje te staan. sinds ik ergens in 2014 mijn enkel aangrot reed stil kan er geen lange afstanden meer mee rijden dan begint mijn enkel te vloeken.....


dan zijn er nog 2 projecten de honda monkey r ja die met de rt tank. daar voor moet ik nog een t-stuk maken helaas kan ik niet 3d tekenen daar wil ik een speciaal iets voor hebben. mocht iemand goed kunnen 3d tekenen stuur even een pb.
als het t-stuk gemaakt is dan kan ik hen bijna af maken de meeste onderdelen liggen er al.

Afbeelding

en nog een project de honda ape deze heb ik een paar dagen voor kerst 2015 gekocht gewoon om dat het kon.
helaas was deze gecanibaliseerd voor een hele hoop onderdelen. mijn pa had nog een xr80 blokje rond slingeren. en ebay heeft ook al wat onderdelen verzorgd.
maar hier aan prutsen we gewoon verder.

Afbeelding


de s65 heb ik weer de deur uit gedaan dat was een drama bak. 10 keer het blok los gehad maar hij bleef maar problemen geven.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

mattijsvos
4T-MSB regular
Berichten: 390
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:08
Bezit: ss50
Locatie: zeist

Re: butthead's zooitje pagina 38 update

Bericht door mattijsvos »

goed verhaal,alleen je afbeeldingen zijn niet te zien
Incompetente droeftoeters.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: butthead's zooitje pagina 38 update

Bericht door butt head »

mattijsvos schreef:goed verhaal,alleen je afbeeldingen zijn niet te zien
Bedank Google daar naar voor. Die hadden Picasa dat werkte perfect nooit problemen gehad.
Komen er weer een stel juppen die besloten hebben het moet anders laten we Google foto's verzinnen dan kan iedereen je foto's zien... Helaas niet buiten Google
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: butthead's zooitje pagina 38 update

Bericht door nielspbr »

Raar, als ik dat linkadres kopieer in een nieuw venster zie ik ze wel. Één opmerking, ik zie de hele google pagina niet alleen de foto.
Afbeelding


edit: Hmm, het wordt er voor de zichtbaarheid op het forum niet beter op als ik daaruit weer het adres kopieer.

Online
NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: butthead's zooitje pagina 38 update

Bericht door NIX »

Wat mankeerde er allemaal aan dat S65 blok?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: butthead's zooitje pagina 38 update

Bericht door butt head »

NIX schreef:Wat mankeerde er allemaal aan dat S65 blok?
van alles. ondanks dat alles aangepakt was.
nieuwe zuiger die waar de cilinder op maat geboord is lekker strak zo als het hoort bij een 4takt
kleppen die goed afsloten en minimaal speling hadden.
een goede nokkenas baan met goede s65 nok er in.
krukas waar niets op aan te merken was.
koppeling voorzien van nieuwe veren en platen.
bak voorzien van nieuwe schakelvorken en stiften.
de bak zag er ook piekfijn uit
nos carburateur met de goede bezetting.
nos ontsteking die is er nog af gehaald voor hij de deur uit ging.

problemen van hopeloos aan de kook raken bij normaal gebruik. ondanks dat het mengsel en de ontsteking goed waren.
olie zeiken uit alle plaatsen waar olie kwam en waar de olie niet kwam.
condensators vreten.
en ga zo maar door.

dat heeft de hele zomer aan gehouden tot ik er helemaal krankjorem van werd toen heb ik hem een schop gegeven.
en ik vond hem niet mooi genoeg om door te gaan als origineel on gerestaureerd exemplaar
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: butthead's zooitje pagina 38 update

Bericht door butt head »

De ape 50
DSC_0983.JPG
DSC_0984.JPG


De Monkey-R
DSC_0946.JPG
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: butthead's zooitje pagina 38 update

Bericht door JagerB »

Super gaaf ding die ape

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: butthead's zooitje pagina 38 update

Bericht door butt head »

weer een beetje verder.
binnen kort zal er een t-stuk gemaakt gaan worden voor de monkey-r.
het is een beetje na idee van de shift-up versie die bij de kroon plaat hoort maar dan licht aan gepast zo dat ik de originele monkey-r koplampbeugel kan gebruiken om toch nog een beetje de originele look te behouden.

Afbeelding
Afbeelding


ook vandaag nog in bezit gekomen van een koppeling die al lang op het verlangen lijstje stond.
nu nog is kijken of we er een hydro bediening voor kunnen maken maar dan wel een mooie oldschool look. maar dat is voor de toekomst.
eerst maar kijken of we hem de weg op kunnen krijgen.

Afbeelding
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie