De C70 van mijn vader en Skyteam Cobra

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1956
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: De C70 van mijn vader

Bericht door lil »

carterontluchting zit bovenop je blok, net voor of net achter je bovenste blokophanging, net binnen het frame, het slangetje kan dubbelgevouwen klem zitten tegen de binnenkant van het frame

blok is dus helemaal open geweest. je had beter gewoon een compleet ander blokkie gescoord, maar enfin, daar hebbie nu niks aan

controleer de dingen die wim opnoemt, en controleer ook je kleptiming, want de boel is uitelkaar geweest

vlotterniveau kan je controleren, maar ik zie niet in hoe dat uit zichzelf zou kunnen veranderen, dus alstie goed staat staat ie voor altijd goed. dus tenzij er al een kluns aan heb zitten rotzooien zou ik het nog effe zo laten... magoed, wie ben ik he
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Larsvm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 jul 2022 09:17
Bezit: C70 50cc
Skyteam Cobra

Re: De C70 van mijn vader

Bericht door Larsvm »

wim V8 schreef: 21 sep 2022 08:38
ontstaat er een vonk tussen de punten tijden gas geven.
Betekent dit als ik met draaiende motor vonkjes zie bij de puntjes dat de condensator niet goed meer is?

De kleptiming afstellen lijkt mij overbodig tenzij je dit regelmatig moet doen ivm met slijtage, mn vader heeft de boel namelijk goed rijdend weggezet.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1956
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: De C70 van mijn vader

Bericht door lil »

de kleptiming moet je afstellen als je de boel uit elkaar gehad hebt en misschien de kleptiming niet goed gedaan hebt. als de kleptiming goed is dan verloopt dat inderdaad niet, maar istie wel goed?... even controleren is niet zo moeilijk, en dan weet je het zeker. je moet alles uitsluiten wat fout kan zijn.
maar begrijp ik het dan goed dat je vader hem goed rijdend heeft weggezet met die 50cc er al op? als dat zo is moet er nog es aandachtig naar die carburateur gekeken worden, heb je bijvoorbeeld de zitting van de hoofdsproeier ook losgehad? in het buisje daarvan, waar de gasnaald in op en neer beweegt, zitten aan de zijkanten ook wat hele kleine gaatjes, die dichtgekoekt kunnen zijn. deze gaatjes zijn helaas zo klein dat je zelfs met een rafeltje van een gaskabel die niet kan doorprikken. misschien past een mandarijntje van een kleine injectienaald(dat is een zeer dun draadje waarmee verstopte injectienaalden doorgeprikt kunnen worden, zo heet dat draadje). maar kijk er eens naar of dat niet verstopt zit
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Larsvm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 jul 2022 09:17
Bezit: C70 50cc
Skyteam Cobra

Re: De C70 van mijn vader

Bericht door Larsvm »

Mijn vader heeft m inderdaad weggezet met 50cc eronder. Bedoel je met de zitting van de hoofdsproeier de mengbuis waar de sproeier in zit of waar de mengbuis in de carb zit?

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1956
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: De C70 van mijn vader

Bericht door lil »

de mengbuis dan, als het goed is moet je ook die kunnen losdraaien met een wat bredere platte schroevendraaier, of zit dat met een zeskantje? ik weet het niet uit mn hoofd
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Larsvm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 jul 2022 09:17
Bezit: C70 50cc
Skyteam Cobra

Re: De C70 van mijn vader

Bericht door Larsvm »

Zitten die gaatjes alleen in de mengbuis? Die zijn vrij 'groot' je kunt ze makkelijk doorprikken met een adertje van een gaskabel.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1956
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: De C70 van mijn vader

Bericht door lil »

o... naja prik maar door dan
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Larsvm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 jul 2022 09:17
Bezit: C70 50cc
Skyteam Cobra

Re: De C70 van mijn vader

Bericht door Larsvm »

Dat heb ik gisteren gedaan, ben nu aan t kijken naar de ontsteking. Die staat niet bijzonder goed, opent wel bij f maar gaat na de t nog een stuk verder open...

Edit: de t is blijkbaar voor het afstellen van de kleptiming, bmdeze is gelukkig goed afgesteld en de ketting en tandwiel zagen er nog goed uit.

Larsvm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 jul 2022 09:17
Bezit: C70 50cc
Skyteam Cobra

Re: De C70 van mijn vader

Bericht door Larsvm »

Wim adviseerde ook nog om er een nkg c6 bougie in te doen, er zit op dit moment een nkg c7 die er standaard in hoort. Is het echt nodig om deze te vervangen denk je?

Online
Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4043
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
NSU Prima '57 scooter
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: De C70 van mijn vader

Bericht door wim V8 »

Met afstellen van de carburateur moet er straks wel een c6 in, anders krijg je een verkeerd kleurbeeld bij gemonteerde sproeiers.
Om te starten maakt t niet uit.

Edit:
Oh is C7 std.
Dan moet die er wel in.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Larsvm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 jul 2022 09:17
Bezit: C70 50cc
Skyteam Cobra

Re: De C70 van mijn vader

Bericht door Larsvm »

Dus geen andere bougie erin? En om de puntjes te bekijken moet het vliegwiel eraf neem ik aan?

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: De C70 van mijn vader

Bericht door cor »

Nee die hoeft er niet af, je kunt door de 2 grote openingen in het vliegwiel de contactpunten zien en eventueel afstellen, even opschuren is aan te bevelen. Dit doe je door de contactpunten te openen( vliegwiel iets verdraaien) en dan een dubbel gevouwen stukje fijn schuurpapier er tussen de steken ( tussen de punten) en dan de kontaktpunten weer laten sluiten. Dan kun je het schuurpapier heen en weer bewegen zodat je de punten schoon schuurt. Daarna schuurpapier er tussen uit halen de puntennschoon blazen.

Larsvm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 jul 2022 09:17
Bezit: C70 50cc
Skyteam Cobra

Re: De C70 van mijn vader

Bericht door Larsvm »

Dat opschuren zal wel vloeken worden met die kleine gleuven op t vliegwiel😂

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1956
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: De C70 van mijn vader

Bericht door lil »

koop gewoon zo'n poulietrekkertje, dat ding kost geen drol en je gaat het heus nog wel es een keer nodig hebben. en koop dan ook gelijk zo'n castlenut dopsleutel voor de koppelingskant, dan hoef je niet zoals iedereen die moer aan puin te slaan
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: De C70 van mijn vader

Bericht door CheapUrbanBitches »

Larsvm schreef: 22 sep 2022 15:28 Dat opschuren zal wel vloeken worden met die kleine gleuven op t vliegwiel😂
Nagelvijltje van je moeder gebruiken.
'It never hurts to help.'

Plaats reactie