Weet iemand welke 20mm carburateur het beste is voor een Benly?
Spruitstuk is ander dan ss50, uitboren optie?
Set-up is nu. 70cc kop snelle nok, 70cc cilinder, openluchtfilter in originele behuizing ipv papieren filter
Niet uitboren.
Vraag de bekende viertaktwinkels, zij weten meestal beter hoe en wat.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
De Benly heeft last van stuiteren/schudden tijdens het rijden vanaf ongeveer 50 km/u. Als je met een hand rijdt zie je het stuur zijwaarts op en een neer gaan, laatst met flink doorrijden tijdens een Honda rit met een groep wees zelfs een mederijder mij erop. Het grappige is als ik mijn voorrem indruk wordt het iets minder met achterrem geen verschil.
Het is behoorlijk storend ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Wat heb ik al gedaan:
-achterband vervangen voor een verse Kenda 2.75 met ventiel bij de gele stip geplaatst. (2.3 bar)
-voorband leeg laten lopen, en juist gevuld. (2.1 bar)
-ketting gesmeerd en op spanning gezet. (DID O-ring ketting)
-achterbrug nagekeken of er iets los zit.
-met achterwiel vrij test gedaan (schroevendraaier test) of het wiel krom is
Voor wat ik nu kan zien, met vrij draaien voorwiel zit er inderdaad een hoogteslag in de band.
Ik heb de band 180 graden verplaatst op de velg, en natuurlijk heeft dat geholpen maar de band is gok ik al te ver ingesleten, want het blijft trillen maar stuk minder.
Veel dank! Mocht het nog trillen na vervangen voorband of verholpen zijn laat ik dat weten.
je moet gewoon de band goed instoppen, overal even diep in de velgranden. meestal zit ie bij het ventiel ietsje hoger omdat het ventiel niet genoeg ruimte laat om hem dieper in te stoppen, draai de moer die het ventiel aan de velg vastzet helemaal los en druk het ventiel een stuk naar binnen, dan kan je de buitenband dieper instoppen op die plek. alstie overal op gelijke diepte is ingestopt pomp je hem hard op en pas dan draai je de ventielmoer weer vast op de velg.
ik heb dat regelmatig bij de hand gehad, er zit veel verschil tussen diverse banden, de ene past keurig, gaat helemaal vanzelf goedzitten, en de andere weer kut.
wat ook nog kan is dat de wapening binnenin de band stuk is (het canvas), dan moet je hem maar vervangen, want zo'n band kan zomaar klappen tijdens het rijden, en das niet best.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
is niks om je voor te schamen hoor, doe ik ook niet. zouden wel meer mensen mogen doen, en niet om schaamteloos te willen zijn, want dat hou ik dan ook weer niet van.
maargoed, ik zeg het ook niet om gelijk te krijgen, maar om te helpen door mn kennis en ervaringen te delen. geen dank, graag gedaan.
en als ik ernaast zit word ik vast wel verbeterd, daar durf ik wel op te vertrouwen.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
De voorband is vervangen voor een verse, en het is wederom minder geworden.
Nu heb ik even gekeken, en inderdaad zit er een kleine slag in de voorvelg..
Gewoon even de velgen (laten) richten.
Enige wat nodig is is een spakenspannertje van 5 piek.
Of anders bij een fietsen/brommer winkel laten doen.
Is een zeer klein klusje.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
ja behalve als de velg zelf krom is of een deuk heeft, daar helpt geen spakenspannerij aan, whatsoever. je moet een nieuwe velg nemen of de bestaande velg richten door hem te buigen zo dat die weer een goede ronde vorm heeft
wim ik verdenk je van alleen maar te zitten postcounten. das niet eerlijk he, alles wat ik zeg heeft zin, terwijl alles wat jij zegt alleen maar herhaling van zetten is. ik vind dat mijn posts voor twee keer zoveel waard als de jouwe moeten tellen. ik roep de mods op om hier orde op zaken te stellen en recht te doen. wim post veelste veel
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
kom op, mag ik een keertje wodka drinken en gek doen
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.